• Sanna87

Bröllop 2012 Mallorca, Alcudia

Hej! Jag och min man har bestämt oss för att vi vill gifta oss 2012, vi planerade först för ett bröllop hemma men när vi kom till gästlistan gav vi upp och sa " vi gifter oss på Mallorca istället, barnen och 2 vittnen. Så nu till alla frågor? Hur går vi tillväga? Vi vill helst gifta oss i alcudia, gärna på en strand, är detta möjligt? Vad ska vi börja med? Vilka kontaktar man, Är det svenska kontakter. Har noll koll så ni som själva har erfarenhet av detta får jättegärna skriva ner hur ni gick tillväga, vad ni började med, vilka ni kontaktade, när ska man boka resan, osv. Vill veta allt som går. Nu hoppas jag på er hjälp! Snälla Hälsningar Sanna

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-11-30 13:55
    Nu är det bestämt, 2012 gifter vi oss i alcudia/alcanada! Är det fler som planerar eller bestämt bröllop på mallis, eller går bröllopsresan dit, så välkomna att hänga på i den här tråden!!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-06-20 00:06
    Juni:
    11 Mallisbröllop2012
    14 Alcudia2012
    18 Gerbera
    25 Mel T
    Juli: 
    Augusti:
    1 Vitvå2011
    30 - Sanna87

September:
    ?? Guanaca
    6 Ninjis
    27 Annelie643 ( eller 1 okt) 

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-07-23 18:59
    Juni:
    11 Mallisbröllop2012
    14 Alcudia2012
    18 Gerbera
    25 Mel T
    Juli:
    Augusti:
    1 Vitvå2011
    1 Mallis12
    30 - Sanna87

September:
    ?? Guanaca
    6 Ninjis
    27 Annelie643 ( eller 1 okt)

• Svar på tråden Bröllop 2012 Mallorca, Alcudia
  • Annelie643

Jag beställde armband Therese, med mörkblå pärla. text: mallorca 121001

• Sanna87
    Guanaca - idag åker ni, ihhh. Tänk nu är det er tur, hihi. Hoppas att ni får en jättebra vecka och en helt underbar dag Lycka till nu. Solig
  • Annelie643

Lycka till Guanaca!! Hoppas ni får en fin dag & allt blir perfekt :) Jag själv har ett jätte problem!! Testade i går att fixa med mitt hår, plus löshåret.. Jag har helt plötsligt blivit skeptisk till det!! Knäppte lite kort på mig själv och ser ju att det inte är jag!! Att helt plötsligt ha stora långa lockar passar väl inte?! Hur fasen gör jag nu?!! Fixa mitt tunna skandinaviska hår själv klarar jag ej! Klippa av det är ett alternativ?! Hjälp!!!

• Sanna87
    Annelie - vad tråkgt att höra med håret, men skulle inte du ha en kompis med dig som kan hjälpa dig lite??
    Har du provat med saltvattenspray eller något annat som gör håret mer lättstaylat??
    Det känns ju drastiskt att du ska behöva klippa av det. Rynkar på näsan
  • Sanna87
    Många grattiskramar till dig och maken Guanaca. Hoppas ni har det jättebra Hjärta{#emotions_dlg.flower}Solig
  • lufthamn

Har ho' gäft säj nu, Guanca? Gött!

Annelie: Om du känner så, är det inte värt att gå till en frisör där och bli fixad? Du kanske inte behöver köra hela racet med håruppsättning och så, men i alla fall bli stylad om det är det du vill? Jag är skitkass på att fixa håret, annat än föna och locka. Uppsättningar gör jag bara inte så det hade inte varit något alternativ för mig att försöka fixa det själv. Det ska bli så skönt att ha någon som både sminkar och gör håret. Absolut värt de där 1500 kronorna det kostar.

Idag om en vecka åker vi! Det ska bli härligt! Imorgon ska jag tillbaka till sömmerskan och prova klänningen. Vore rätt skönt om den sitter bra

• Annelie643

jag kommer nog göra så, först kommer jag skippa löshåret.. klippa topparna och fixa frisör där som kan fixa det sedan.. Tyvärr kunde inte den där Linda som svenska kyrkan rekommenderar.. Och min kompis veronica som kommer ner har testat fixa mitt hår, och jag insåg att jag är nog bättre själv.. Tungan ute

I dag om en vecka åker vi!!  fasen vad jag längtar.. Glad

i går fick jag armbandet som jag beställt! det var såååå fint!! Glad{#emotions_dlg.flower}

• Sanna87
    Annelie - vad skönt att ha ngn som fixar håret, hoppas du får tag i ngn bra tjej som kan hjälpa dig
    vad roligt att armbandet kommit, det gick ju snabbt att få det. Va bra att du är nöjd med det också.
    Du har inte så man kan få en liten sneak a´peak?

Lufthamn och Annelie - så härligt att det är eran tur snart. En vecka brudar, hihi.. har ni samma bröllopsdag också??

Ska bli roligt att höra om ditt stora mallorkiska bröllop sen lufthamn, och lova oss massor med bilder, hihi...

Förreseten angående bilder, nu har det gått 2 veckor sedan våran dag, så jag hoppas på bilder från johanna väldigt snart.
    Har ni fått era bilder än MelT??
  • Annelie643

Jag sitter på jobbet nu & har bara min iPhone, kan man ladda upp bilder från den? Annars får du vänta tills i morgon Sanna då jag är hemma igen! :) Ang håret börjar jag bli mer & mer säker på att klippa mig, page i så fall. Ha håret utsläppt dra luggen bak med Hårspänne & en blomma på det.. Om jag nu inte anlitar någon på plats.. Är Guanaca gift nu? När kommer hon hem? Varit så tyst därifrån.. Hoppas hon hart en toppen dag :)

Svar på tråden Bröllop 2012 Mallorca, Alcudia