pulmonate skrev 2012-03-07 09:22:45 följande:
Jag kör samma skor och samma klänning! Varför bytar man klänning?? Man har ju trotts allt köpt en jätte fin klänning så kan man väl i alla fall ha den hela dagen!! :) Med släpet kommer jag att sy dit snören inuti klänningen så att man kan göra en "bustle" och haka upp släpet, så slipper man det under festen.
Min klänning är just nu tänkt för att kunna ha 5cm klackar, men har jag ballerina så ÄR den för lång. Så att byta mellan klack och ballerina tycker jag inte blir bra. Det är inte snyggt om klänningen hänger på golvet. Men för er som vill byta så föreslår jag att prova med båda sorters skor och se hur just er klänning se ut. Prova även att gå runt, snurra, mm.
Ps. Nu har jag beställt dom där ballerinorna igen i 2 storlekar. Mamma fick inte hämta ut dom eftersom de stod på mitt namn.
Jag mätte mina fötter igår för att få reda en gång för alla vilken storlek jag borde ha, men tyvärr löste det inget. Mina fötter är 24cm lång. 38 = 23,3 - 23,9 och 39 = 23,9 - 24,6. Så jag är precis mitt emellan, men kanske oftare 39. Tygskorna jag beställde har jag känslan av töjer sig, så då kanske det är 38an som är mer lagom sen.
Håller med där om klänningen! Men alla känner ju olika. Och min klänning har ju inte släp o grejer till att börja med, så den kommer nog inte vara superobekväm att röra sig i...
När det gäller skor så har jag EXAKT samma problem. Och mina fötter är också 24 cm långa! Men jag köper alltid strl 38, utom när det gäller grova vinterskor eller kängor där man vill ha utrymme för en extra sula eller socka. Skor som töjer sig minsta lilla kan jag inte ta i strl 39 för då blir de förstora sen. Så jag tror du gjorde klokt i att ta 38:an!