• Tezzisen

Vad ska ni ha för skor??

Ja, precis som tården heter så undrar jag vad ni ska ha för skor på ert bröllop??

Jag kan nämlingen inte ha klack pga dålig rygg och hälsenor.

Hittade ett par fina skor med en liten kilklack, men de är dock i lite mörkare silverfärg men de var riktigt fina. Kanske kan man bleka med klorin eller något??Eller gör de nått att man har mörkare skor, de syns ju knappt, eller?? Hade gärna velat ha lite klack så man blir lite, lite längre Glad

• Svar på tråden Vad ska ni ha för skor??
  • pulmonate
    minitoker skrev 2012-02-21 13:14:30 följande:
    Jag tror dem kan töja sig, men nu sitter mina helt perfekt, var verkligen rätt i storlek så jag kan ju inte svara helt säkert.
    Vad jobbigt att din mamma inte kunde hämta ut dem. Har ni ringt och pratat med dem för att försöka lösa det hela? Borde inte vara svårt för Ellos att ringa posten och ändra namnet på paketet, tycker jag i alla fall.
    Ja jag tyckte också det skulle gå o lösa. mamma ringde dit och låstades vara jag, men det gick inte. De skickades tillbaka till Ellos och så måste jag besätlla på nytt. 
    Vad bra att de satt perfekt! Jätte kul att jag hittade dem tack vare dett forumet! YAY! :) 
  • Nudax
    minitoker skrev 2012-02-21 11:32:11 följande:
    Skorna har kommit nu. De är helt underbara. Precis så söta som dem är på bilden. De sitter perfekt och lär inte skava oavsett hur mycket man dansar!! =)
    De där har jag också kikat på, jättesöta! Går heller aldrig i klackar så blir ju svårt att göra det på bröllopet (dessutom ska vi befinna oss mycket på gräsmatta). Det enda jag tycker är synd är att man inte får någon extrahöjd då
  • FelizLane
    knyttan skrev 2012-02-21 14:23:58 följande:
    FelizLane skrev 2012-02-21 11:52:56 följande:
    Här kommer mina som är beställda från parisxox på Etsy. Man fick välja färg, klackhöjd och om man ville ha extra bredd på dom, samt blinget :)

Va bra att jag hittade er här då, eftersom jag är lite inne på att beställa från samma!! Först undrar jag hur skorna "känns"? Är de stabila? Är klacken stabil? Det jag är rädd för att skon ska liksom "wobbla" på foten som tunna/dåligt gjorda skor kan göra... Är det syntetmaterial inne i skon? Känns det plastigt? (tusen frågor men jag är petig med mina skor Kyss)
    här är de jag funderar på:

Alternativet, som blir ganska precis lika dyrt är att köpa dessa från Menbur här i Sverige:

De är dock skinnfodrade och har ångerrätt mm så jag velar rätt mycket! Smakråd mottages tacksamt!!

Alltså, jag har prövat ett par menbur innan och dom var ju super sköna. Så jag kan inte säga att dessa är riktigt lika bra.
    Min klack är ju lite annorlunda än dom skorna du visar. Dina ser stabilare ut än vad mina är. Men jag är van att gå i klacks så för mig är det inga problem. Visst känns dom inte som dyra skor, med fint skinn etc. Men jag har redan gått runt i dem här hemma och testat och tycker att dom är skönare än andra liknande jag har.
    Det står att själva sulan är i läder, men jag tror inte innerdelen är det.  
    Tror även det kan vara bra att byta ut klacken, men det behöver man ju på alla skor :)

Anledningen till att jag inte valde menbur var att de bara hade ivory och jag ville antingen ha helvita eller färg då som det blev till slut. Annars hade jag nog valt menbur :) 
  • Maria Rosenblad
    sollan skrev 2012-02-21 13:32:33 följande:
    Såna här silvriga ballerina blev det för min del...Färgtemat är rosa/silver

Blivande vårbrud
    Hej finns dessa ute i handeln nu, perfekt med låg klack för mina fötter. Man vill ju kunna dansa hela natten lång.
  • BB2012

Dessa skor ligger & väntar på posten, hoppas dom är lika fina i verkligheten som på bilderna...... 

Väljer riktigt låga skor dels för att jag inte kan gå i hög klackat & för att jag & min m2b är lika långa :) 

http://www.footway.se/cassandra-ivory.html

• sollan
    Maria Rosenblad skrev 2012-02-21 21:16:58 följande:
    Hej finns dessa ute i handeln nu, perfekt med låg klack för mina fötter. Man vill ju kunna dansa hela natten lång.
    Hej, det vet jag tyvärr inte då jag köpte mina i höstas.
    Vet dock att det finns silvriga ballerina på tex

www.brandos.se
    www.have2have.se
    Blivande vårbrud
  • knyttan
    FelizLane skrev 2012-02-21 21:02:16 följande:
    Alltså, jag har prövat ett par menbur innan och dom var ju super sköna. Så jag kan inte säga att dessa är riktigt lika bra.
    Min klack är ju lite annorlunda än dom skorna du visar. Dina ser stabilare ut än vad mina är. Men jag är van att gå i klacks så för mig är det inga problem. Visst känns dom inte som dyra skor, med fint skinn etc. Men jag har redan gått runt i dem här hemma och testat och tycker att dom är skönare än andra liknande jag har.
    Det står att själva sulan är i läder, men jag tror inte innerdelen är det.  
    Tror även det kan vara bra att byta ut klacken, men det behöver man ju på alla skor :)

Anledningen till att jag inte valde menbur var att de bara hade ivory och jag ville antingen ha helvita eller färg då som det blev till slut. Annars hade jag nog valt menbur :) 
    Hmm ja det tål ju att tänkas på! Jag är också van vid att gå i klackskor så det är inte därför, men dessa ska man ju använda en hel dag + dansa i (äv om jag kommer ha ett par billiga ballerina i reserv) så då känns det viktigt att de är relativt stabila. Hade de etsyskorna varit bara lite billigare så hade jag nog slagit till men nu är det ju kvitta lika... vill inte lägga så mycket pengar på ett par skor som inte känns "ordentliga" om du förstår hur jag menar, men annars har jag inga problem med budgetskor egentligen... det där med färg är inte problemet då jag ändå kommer välja ivoyry eller cremefärgade. Kanske ska satsa på menbur iaf... fast jag tycker nog att etsyskorna är liiiiite finare. Svååååårt juh!
  • sollan
    BB2012 skrev 2012-02-21 21:25:23 följande:

Jätte snygga...Tittade själv på såna men va för snål för att lägga flera hundra på ett par ballerina...hehe
    Blivande vårbrud
  • BB2012

Ja lite dyra kanske för ett par ballerina skor - men dom va så himla fina & går ju även att användas mer än 1 gång :)

beställde dom från footway i söndags då dom fortfarande hade Alla hjärtans dag erbjudande - 20 % på allt.

Så nu ser jag fram emot att hämta ut dom på posten imorrn & sen få använda dom i Maj <3 

Svar på tråden Vad ska ni ha för skor??