knyttan skrev 2012-02-21 14:23:58 följande:
FelizLane skrev 2012-02-21 11:52:56 följande:
Här kommer mina som är beställda från parisxox på Etsy. Man fick välja färg, klackhöjd och om man ville ha extra bredd på dom, samt blinget :)
Va bra att jag hittade er här då, eftersom jag är lite inne på att beställa från samma!! Först undrar jag hur skorna "känns"? Är de stabila? Är klacken stabil? Det jag är rädd för att skon ska liksom "wobbla" på foten som tunna/dåligt gjorda skor kan göra... Är det syntetmaterial inne i skon? Känns det plastigt? (tusen frågor men jag är petig med mina skor
)
här är de jag funderar på:
Alternativet, som blir ganska precis lika dyrt är att köpa dessa från Menbur här i Sverige:
De är dock skinnfodrade och har ångerrätt mm så jag velar rätt mycket! Smakråd mottages tacksamt!!
Alltså, jag har prövat ett par menbur innan och dom var ju super sköna. Så jag kan inte säga att dessa är riktigt lika bra.
Min klack är ju lite annorlunda än dom skorna du visar. Dina ser stabilare ut än vad mina är. Men jag är van att gå i klacks så för mig är det inga problem. Visst känns dom inte som dyra skor, med fint skinn etc. Men jag har redan gått runt i dem här hemma och testat och tycker att dom är skönare än andra liknande jag har.
Det står att själva sulan är i läder, men jag tror inte innerdelen är det.
Tror även det kan vara bra att byta ut klacken, men det behöver man ju på alla skor :)
Anledningen till att jag inte valde menbur var att de bara hade ivory och jag ville antingen ha helvita eller färg då som det blev till slut. Annars hade jag nog valt menbur :)