• goli

Orientaliskt bröllop

Hej!

Tänkte att detta skulle bli en samlingsplats för alla med frågor samt erfarenheter av allt som har med orientaliska bröllop att göra: lokal, orientalisk buffé, sofreh aghd, vigsel mm mm.

Välkomna!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-12-13 12:57
    Vi som planerar bröllop i denna tråd är:

Pagnie (13 juli 2013)
    Kitkät (27 september 2013)
    TS (3 augusti 2013)

Men vi välkomnar fler så joina oss gärna!

• Svar på tråden Orientaliskt bröllop
  • Mustikka

Nu är jag efter i svängarna men hänger på efter jobbet! Mässan var awsome sååå himla roligt och hade goodiebags upp till öronen! Fick bra med rabatter och tipps om nästan allt. Tänkte mycket på dig Kitkät! Såg klänningar som likna dem du tyckte om blev super excited haha! Om jag inte har fel så hade lily och white one tror jag butiken hette Du var i sthlm gick det bra?? Gick även på provupsättning och hon var grym :) hon tog 3000kr inkl smink, hon är jätte duktig men jag håller mig till min kusin. Lite to much makeup för min smak men man kan alltid säga till henne, hon fick trors allt fria händer av mig :) Hörs sen! Älskar den här tråden haha!

• Asal

Mustikka tog du några bilder på mässan??
    Vi funderade på att åka men sen så blev det aldrig av.

Hur vettigt tycker nia tt det är att gå på mässan tjejer?

Förresten sjukt härligt att det gick bra med klänningen igen :) 

• Pagnie
    Asal skrev 2013-01-31 12:06:27 följande:
    Mustikka tog du några bilder på mässan??
    Vi funderade på att åka men sen så blev det aldrig av.

Hur vettigt tycker nia tt det är att gå på mässan tjejer?

Förresten sjukt härligt att det gick bra med klänningen igen :) 
    ja vi tänkte också åka på mässan men tog dalarna istället. kände liksom att det inte var så relevant då allt i princip är klart. frisör är ju klar och kläder och det mesta annat så då kändes det inte så där jätte viktigt längre. Men det skulle så klart ha varit roligt att gå dit för sakens skull.

ja nu är jag lugn vad det gäller klänningen. får väl se hur lång tid det tar för dom att ordna upp allt. men fan ta dom om dom inte ordnar det. deras sömmerska kommer tillbaka i mars/april och då är min klänning det första som hon ska göra. nåde dom om det inte blir gjort. då vet jag någon som kommer vara fly förbannad.
  • kitkät
    Våren2013, 
    Vad trist att du har fått den uppfattningen om denna tråd. Och jag kan nog tala för goli också när jag säger att ingen av oss menade att vara otrevlig mot dig, men när du skrev att du inte vill dela med dig information av ert bröllop så missuppfattade vi nog dig. 
    Nu förstår jag varför du inte vill dela med dig information om bröllopet och jag förstår helt och hållet! Vi kan väl säga att vi fick en dålig start bara och gå vidare? Jag hoppas att du vill hänga kvar med oss. Glad

Och som sagt, det har tillkommit många nya medlemmar här på tråden som skriver ibland och varken jag, goli eller Pagnie som också lärde känna varandra här på BT har stött ut någon annan medlem som skrivit i tråden! Även om vi har funnits med i tråden sedan start, så betyder det inte att vi inte välkomnar andra medlemmar att dela med sig av sina erfarenheter, tips och råd! 

Vad gäller diskussionen mellan dig och Pagnie, som jag också har varit aktiv i så håller jag med dig om att var och en har rätt att skriva sina erfarenheter och upplevelser på forumet, men samtidigt så kan vi inte säga att Pagnie har fel åsikt som tror att det han skriver är lögn... Även om jag inte har någon anledning att tro att han skulle ljuga, men om Pagnie tror det så gör inte det mig något!
    Och jag vill inte trampa någon på tårna, men jag tror att när något negativt berör en personligen så intar man ofta en försvarsställning. Och eftersom kritiken mot Olles krog är personlig för Pagnie då hon och hennes fästman ska hålla sin bröllopsfest där, så förstår jag om hon hemskt gärna vill tro att personen ifråga som kritiserar Olles krog ljuger. Men vad hon, du eller jag tror är inte viktigt tycker jag. Var och en får tro och tycka vad dom vill! 

• kitkät
    Pagnie,
    Såg du listan som jag skrev av från beställningspappret på olika glasyrsmaker som finns att välja? Vilka tre hade du valt till choklad- och vaniljmuffins?  

Mustikka,  
    Vad kul att höra om bröllopsmässan! Som Pagnie skrev så diskuterade vi bröllopsmässan här på tråden och jag kände väl att det var lite onödigt att gå med tanke på att vi kommit ganska långt i planeringen... Men nu kan jag ångra det lite, för det vore kul att gå ändå. Och till min stora överraskning så visade det sig att det ska vara bröllopsmässa i Örebro också, den 9-10 februari, så då har jag och fästmannen faktiskt bestämt att vi ska gå på den! Jag hoppas att vi får massa goodiebags också Skrattande
    Minns du var hon/dom hette som du gjorde makeup och provuppsättning hos på bröllopsmässan? 

Haha, vad go' du är som tänkte på mig när du såg bröllopsklänningar som påminde om den jag är ute efter! Jag var ju i Sthlm i helgen som var, men då hann jag inte åka och titta på klänningar tyvärr. Istället tog jag tag i bröllopstårtan, pratade med en florist och några frisörsalonger. Så lite fick jag ändå gjort när vi var i Sthlm! 

Min pappa frågade mig och fästmannen hur vi har tänkt att göra med spriten på bröllopsfesten och då berättade jag faktiskt att jag blivit tipsad om Estland istället för Tyskland. Så det tyckte min pappa lät som en bra idé! Men hur funkar det? Får man ta med sig hur mycket som helst i bilen på båten? Du får gärna berätta mer detaljerat...  
  • kitkät

"Och till min stora förvåning..." ska det stå. Jag får skylla på att jag är väldigt trött, har jobbat natt och precis klivit upp ur sängen! :) 

• Pagnie
    kitkät skrev 2013-01-31 15:36:58 följande:
    Pagnie,
    Såg du listan som jag skrev av från beställningspappret på olika glasyrsmaker som finns att välja? Vilka tre hade du valt till choklad- och vaniljmuffins?  
    haha skrev ju. jordgubb eller pistage. ;)
  • kitkät

Pagnie,
    Hm.. Jordgubbssmak i glass och bakelser är jag inte alls förtjust i, så jordgubb blir det inte! Pistage tänkte jag också på faktiskt, det är något som jag tror att dom flesta gillar. Men däremot så kanske det finns några som är nötallergiker och då kanske det inte är så kul att få en cupcakes med pistagenöt. Det är svårt tycker jag, att bestämma smak. Men när vi provsmakade, så fick vi bland annat provsmaka glasyr med smak av kokosnöt och jag tycker inte att smaken var speciellt framhävande, det var mer en mild eftersmak av kokosnöt, jättegott! Men som du säger, kanske inte alla som gillar kokosnöt. Men så är det ju egentligen med alla smaker förutom vanilj och choklad som jag tror att dom flesta gillar... 

• Pagnie
    kitkät skrev 2013-01-31 17:59:42 följande:
    Pagnie,
    Hm.. Jordgubbssmak i glass och bakelser är jag inte alls förtjust i, så jordgubb blir det inte! Pistage tänkte jag också på faktiskt, det är något som jag tror att dom flesta gillar. Men däremot så kanske det finns några som är nötallergiker och då kanske det inte är så kul att få en cupcakes med pistagenöt. Det är svårt tycker jag, att bestämma smak. Men när vi provsmakade, så fick vi bland annat provsmaka glasyr med smak av kokosnöt och jag tycker inte att smaken var speciellt framhävande, det var mer en mild eftersmak av kokosnöt, jättegott! Men som du säger, kanske inte alla som gillar kokosnöt. Men så är det ju egentligen med alla smaker förutom vanilj och choklad som jag tror att dom flesta gillar... 
    ja det är jättesvårt det där. men ni kommer säkert på något bra kan jag tänka mig. :D
  • Pagnie

ååååh tjejer det händer underbara saker. Stora saker. Men än kan jag inte säga vad. Jag vill berätta nu för er men ni får vänta till nästa helg.
    Hur ska jag kunna hålla sådana här hemligheter?

Svar på tråden Orientaliskt bröllop