• goli

Orientaliskt bröllop

Hej!

Tänkte att detta skulle bli en samlingsplats för alla med frågor samt erfarenheter av allt som har med orientaliska bröllop att göra: lokal, orientalisk buffé, sofreh aghd, vigsel mm mm.

Välkomna!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-12-13 12:57
    Vi som planerar bröllop i denna tråd är:

Pagnie (13 juli 2013)
    Kitkät (27 september 2013)
    TS (3 augusti 2013)

Men vi välkomnar fler så joina oss gärna!

• Svar på tråden Orientaliskt bröllop
  • goli

Pagnie, hahaha, du borde veta bättre än så... du blir inte alls klar, vi ska ju starta eget, hallå!

• Pagnie
    goli skrev 2013-01-29 18:01:07 följande:
    Pagnie, hahaha, du borde veta bättre än så... du blir inte alls klar, vi ska ju starta eget, hallå!
    haha okej my bad jag är inte klar. ;) vi kör på då. såg du han som skrivit skit om olles krog?
  • kitkät

Hej flickor, 

Nu har jag varit lite frånvarande känner jag. Inte bra!

Pagnie, vem och vart har någon skrivit skit om Olles krog?
    Och skönt att det löste sig med klänningen. Haha, jag har inte någon klänning ens en gång! Snart kommer paniken krypande tror jag. 

Jag såg att det ska vara bröllopsmässa i Örebro den 9-10 feb. Jag hade ingen aning om att det arrangerades i Örebro. Så jag och fästmannen min har bestämt att gå på det faktiskt. Även om jag först tänkte att det är onödigt med tanke på att vi redan kommit så långt i planeringen så kan det bli kul att gå ändå, nu när det är i Örebro.. Då kan jag ju inte låta bli :) 

• kitkät

Nu läste jag precis tråden om varningen för Olles krog. Hm... 

Jag förstår om du/ni kanske blir avskräckta, det hade jag säkert också blivit. Man vill ju gärna inte höra sådana historier om festlokalen där man ska fira sin bröllopsdag på. Men jag tror säkert att Olles krog har desto fler nöjda kunder. Det är såklart trist att trådstartaren fick en sådan upplevelse. Jag förstår hans besvikelse. Men jag tycker det låter märkligt... Skulle verkligen ägaren och personalen lämna sällskapet helt ensamma i festlokalen och sticka? Jag menar inte att trådstartaren ljuger, men jag tycker det låter väldigt märkligt av ägaren att göra så. 

• vår2013

Eftersom jag egentligen bara behövde lite råd angående frisör kändes det inte sådär jätterelevant att lämna information om vårt bröllop. Det finns inte så många i Stockholm med vår blandning som ska ha fest till våren.

Sen tänkte jag lite på det där med varningen för Olles krog. Jag tror inte att personen i fråga "snackar skit" om stället utan haft otur men för honom och hans fru är det ju fakta. Jag spanade själv in Olles krog, ett ställe i Barkarby m.m och tyckte att det inte kändes så seriöst eftersom vi b.la fick olika priser varje gång vi mailade/ringde. Därför valde vi bort alla dessa ställen och gör allt själva istället för att undvika situationer som han killen råkat ut för. Men jag håller med kitkät, bli inte avskräckta, se bara till att ni har allt som ni kommit överens om på papper!

• Pagnie

Jag tror faktiskt att personen snackar en hel del skit. Varför aktivt leta upp en gammal tråd för att varna. Då brukar man starta en ny. Och son du säger varför skulle dom gå efter nio? Och vi fick bara ett pris men förhandlade till oss ett annat och jag tyckte don var seriösa. Alla som vi pratat med som haft bröllop där är nöjda.

• vår2013

"Varför aktivt leta upp en gammal tråd för att varna". Hänger inte riktigt med där, det står ju att tråden är från den 29/1-2013.. Så vitt jag kan se ser det ut att vara en ny tråd. Som jag skrev, killen verkar bara ha haft rejäl otur och det måste kan få kunna ventilera på en sida som denna. Finns massvis av trådar som denna där folk varnar andra för ditten och datten. Ska man ha fest där behöver man ju inte ta åt sig om det har gått bra so far..

• Pagnie
    vår2013 skrev 2013-01-30 15:04:04 följande:
    "Varför aktivt leta upp en gammal tråd för att varna". Hänger inte riktigt med där, det står ju att tråden är från den 29/1-2013.. Så vitt jag kan se ser det ut att vara en ny tråd. Som jag skrev, killen verkar bara ha haft rejäl otur och det måste kan få kunna ventilera på en sida som denna. Finns massvis av trådar som denna där folk varnar andra för ditten och datten. Ska man ha fest där behöver man ju inte ta åt sig om det har gått bra so far..
    dom trådarna jag såg det i är bara gamla trådar. En som är startad 2012-07-05 och en 2012-05-20 så jo det är gamla trådar.
    och jag får tro vad jag vill om det. har som sagt bara hört bra om det och vi har MÅNGA bekanta som haft bröllop där och är jätte nöjda. Och svärföräldrarna fick komma dit när dom hade ett bröllop, alltså dom fick sitta och prata med honom på hans kontor då och fick smaka mat så vi kunde bestämma oss och stötte då på brudtärnan som även var brudens syster och som bara hade gott att säga och att allt hade gått så bra och då hade dom gått igenom hela middagen plus tårta.

Men hur som så spelar det ingen roll för jag skiter i vilket. Och det var väl inte därför du skrev i den här tråden från första början?
    Skulle ju vara ganska trevligt om du i alla fall berättade vad ni har för slags bröllop om du vill ha tips.
  • kitkät

Oj, nu brusade det upp här litegrann ser jag Obestämd

Pagnie, som sagt - personen ifråga som skapat tråden med varningen om Olles krog (jo, han har skapat en ny tråd för att varna om Olles krog, han har inte bara skrivit i gamla trådar) har säkert haft väldigt otur och det finns alltid två versioner av samma historia, så jag tror som sagt inte att ni behöver vara oroliga. Du har ju hört med vänner och bekanta, som bara har gott att säga om Olles krog.  Men att han skrivit i gamla trådar också är ju för att dom är relevanta för det han vill varna för, eftersom Olles krog diskuteras i dessa trådar. 
    Men jag tycker som våren2013, att personen ifråga har rätt att dela med sig av sin besvikelse och varna andra som ev. funderar på att hålla sin bröllopsfest på Olles krog. Jag hade säkerligen gjort samma sak, av välvilja. 

Men låt oss inte skapa en diskussion om detta nu... Det är inte viktigt.

Och våren2013, jag skulle också vilja veta lite mer om ert stundande bröllop! Men du kanske inte vill dela med dig? Det verkar inte så att döma utifrån ditt inlägg ovan. Jag förstår inte riktigt varför du skriver att er "blandning" inte är vanlig och därför vill du inte lämna information om ert bröllop? Jag antar att den som frågat om ert stundande bröllop tidigare i tråden har varit nyfiken och velat veta mer för att kunna tipsa om saker & ting. Det kommer och går många BT-användare här på tråden, förutom vi tre som varit med från start, många kikar in här och vill ha tips och råd. Då är det rätt så naturligt att fråga om personens planerade bröllop, för att kunna anpassa tipsen efter det, eller? Flört

• goli

vår2013, tråkigt att du känner så men du behöver absolut inte lämna ut ngn information om ditt bröllop, det är helt o hållet upp till dig. Vi som skriver i den här tråden i vanliga fall är väldigt öppna av oss och har inga problem att dela med oss, det är därför vi är här: att hjälpa andra genom att dela med oss. Jag tror att det var jag som frågade om ditt bröllop? Ja, finns ingen anledning att vara otrevlig, du behöver inte ens svara på det. I övrigt har vi alltid haft god ton i den här tråden o vi som skriver här ofta har lärt känna varandra bra och vi vill gärna fortsätta så. Om det inte passar dig så är det inga problem, du behöver inte delta!

Pagnie, jag tror inte att du behöver oroa dig för det där med Olles Krog. Jag tror att de som hade haft bröllopet inte hade bokat ett helt paket och det lät som att det hade blivit tjafs mellan dem också?Något om att han inte skulle vara man nog för att fixa ett bröllop för sin fru... Anyways, svaret fanns nog i hans fråga om varför Olles Krog har så många gäster. Och det är nog för att majoriteten har varit nöjda o folk fortsätter boka där. Jag tror att det här stackars paret hade otur och valde att inte lägga ut så mycket pengar osv. Och det är ju förståeligt, det är ju så fruktansvärt dyrt med allt som har med bröllop att göra! Hade det inte varit för mina o min fästmans föräldrar så hade vi inte heller haft råd. Men som sagt, oroa dig inte!

Svar på tråden Orientaliskt bröllop