kitkät skrev 2013-02-01 22:08:45 följande:
Pagnie & goli,
Tack för att ni hjälper mig att välja smaker... Och ja, man kan få alla glasyrsmaker i färgen aprikos, förutom choklad i princip, av naturliga skäl!
Jag vet precis vad du menar med dekorationer på cupcakes, Pagnie. Vi får välja vad för dekorationer vi vill ha, t ex marsipanblommor, strössel, pärlor etc. Men när vi var och provsmakade på cupcakes hos Camelia, så hade hon dekorerat en cupcakes med "färgat" socker som såg ut som hackad is... Svårt att förklara, men det var riktigt fint och enkelt. Det glittrade i ljuset. Det är alltså socker som man färgat i valfri färg, t ex aprikos. Så vi kommer nog köra på det.
Men annars är det fint som du nämnde, att ha t ex marsipanblommor som matchar färgtemat! Jag har också sett fler bilder när jag googlat på cupcakes.
Jag har inte gjort någon lista på butiker jag ska till, men jag har googlat och sökt på brudbutiker via bröllopsguiden, så jag vet ungefär vilka butiker jag vill till! Men jag kommer nog göra en lista när det är dags!
Och vad gäller nyans av marinblå, så tror jag faktiskt inte att någon tänker på om era bestmans har en annan nyans på sina slipsar än brudtärnornas klänningar... Det är bara bridezillan i dig som tänker på det! Men om du stör dig på det, så försök hitta slipsar med exakt samma nyans.
Och ja, om du tror att din fästman blir glad av att få ett PS3 i morgongåva, så självklart kan du ge han det då! Huvudsaken är väl att han blir glad av det han får. Om du ska tänka på vad eller hur det egentligen BORDE vara, så ska inte mannen få morgongåva alls. Morgongåva är en gammal tradition som innebar att mannen gav kvinnan en gåva som en "försäkring". Så kör på det du vill och tänk inte så mycket på vad du borde ge eller inte!
oh jag tror jag såg en bild på det där med sockret med och det var jättefint så kör på det. det tycker jag verkligen. kommer bli hur snyggt som helst.
hah okej det är bara bridezillan i mig som håller på. jag vet ju att du har rätt. man kan ju blanda massa nyanser av blått också. det gör ju liksom ingenting.
haha okej för annars tänkte jag att han skulle få en klocka. men ett ps3 vill han ju verkligen ha. :D då får det bli de.
ja men vilka butiker ligger högst på listan då?