Ni som önskade er pengar, hur mycket fick ni?
Är så nyfiken på vad ni fick för summa, hur mycket blev det per gäst om ni slår ut det? Hur mycket gav någon som mest/ som minst? Vad skulle du ge för summa själv?
Är så nyfiken på vad ni fick för summa, hur mycket blev det per gäst om ni slår ut det? Hur mycket gav någon som mest/ som minst? Vad skulle du ge för summa själv?
Men har du lässvårigheter eller? Vi skulle bli besvikna av en tråkig servis skrev jag! Det är väl inte personligt!? O sen kan jag tycka att man får respektera vad brudparet önskar sig oavsett vad det är. Jag är 29, kanske superungt för dig? Vad har det med saken att göra? O varför ska vi önska oss saker vi inte vill ha bara för det "ska" vara så? Tror du gästerna hade tyckt det var roligare om det inte blev någon fest alls? Det var absolut inget måste att ge bidrag, vissa gjorde inte det, dom gav inget alls för vi ville inte ha några presenter. Så du menar att du inte bryr dig om festen? Du skippar hellre festen bara du får ge en del i en servis? Våra gäster tyckte det var riktigt roligt på vår fest, men du som verkar va lastgammal orkar väl inte festa? Gillar inte detta med påhopp men eftersom du spelar det spelet så får du tåla att få igen.
Så du menar att om det är 80 gäster så kommer du ihåg i huvudet 10 år efter vem som gav dig fat och vem som gav dig koppar, vem som gav 3 skedar etc? Aja, du verkar tycka om serviser väldigt mycket men det gör inte vi, varför är det fel?
Har aldrig KRÄVT av gästerna att bidra till festen utan skrev att vi inte önskade oss några presenter men ville man ändå ge oss något så var ett bidrag till festen välkommet. Men antar att du skrev ut en önskelista? Är inte det i så fall att kräva en present? Girigt!!!
För en servis hade vi blivit besvikna, menst för att folk inte lyssnar och respekterar! Om någon hade kommit med en personlig gåva är det skillnad. Som jag tidigare skrev så gav min mans familj presentkort på spa, MYCKET uppskattat då de vet att vi gillar spa.
Men bryr du dig inte om festen är det väl upp till dig? O vi hade inte värsta dunderfesten, snacka om att förstora upp något. Vi hade en fest där vi umgicks och hade superkul med våra nära och kära, varför är det fel? Alla var nöjda och hade superkul, åt och drack gott. Vill du hellre låta bli att gifta dig så gör det eller om du hellre serverar varmkorv så gör det! Jag dömmer inte dig för det, alla gör som dom vill. Varför dömmer du oss?
Jag som GÄST skulle hellre sponsra en fest och fira brudparet än att de ska få en massa saker de inte vill ha bara för det ska vara så. Jag umgås hellre än att ge presenter :)
Men om prylar är viktigare än att fira och umgås för dig så är det väl så, trist tycker jag!
Sorry maxmamma, missa det sista du skrev ;)
Okej, om det är viktigaste att folk grattar och är glada, varför är då festen där man får chansen att fira tillsammans så oviktig?
Haha!! Förlåt för inläggningsbombningen ;)
För oss var det också viktigast att folk kom och firade med oss, alltså perngarna till festen var inte det viktigaste, därför skrev vi att vi inte önskade oss någonting men om man ändå ville ge så var bidrag till fersten uppskattat :) O som tidigare nämnts så gav inte alla något och vi hade jättekul ändå :) Man ge om man vill och har råd. Skickar brudparet däremot ut en önskelista käns det verkligen som ett krav att köpa present! O självklart vill jag köpa present när någon gifter sog, men ser inte varför det är girigt att säga inga presenter, men gärna fest, och inte girigt att säga detta från ex cervera önskar vi oss.
Tycker det är mycket mer girigt att säga "det blir ingen fest för vi har inte råd men här är vår önskelista på presenter vi önskar oss"
Nu tror jag faktiskt jag fått ur mig det jag ville ;)
Lämnar denna löjliga tråd där gamla tanter sitter på sina höga hästar och tror att prylar är viktigare än att umgås. Sitt där utan fest med era fina dyra serviser, jag sitter med mina vänner och pratar och kollar på kort, skrattar och minns hur fruktansvärt kul vi hade på vår bröllopsfest :)
Kram på er alla tanter och flickor ;)