Ni som önskade er pengar, hur mycket fick ni?
Är så nyfiken på vad ni fick för summa, hur mycket blev det per gäst om ni slår ut det? Hur mycket gav någon som mest/ som minst? Vad skulle du ge för summa själv?
Är så nyfiken på vad ni fick för summa, hur mycket blev det per gäst om ni slår ut det? Hur mycket gav någon som mest/ som minst? Vad skulle du ge för summa själv?
Om du lutar huvudet bakåt så kanske den där nästippen kan komma högre upp.
Om det anses högdraget att ifrågasätta ett beteende som det tydligen endast kan kommenteras anonymt om man håller med TS, ja då är jag det också. Det är väl så här ni håller på i forumet, så länge man jamsar med och stryker medhårs så är man accepterad medlem. Jag har inte gått till några personangrepp mot någon enskild person (jo en som jag ifrågasatte intelligensnivån på, ber om ursäkt för det) här utan ifrågasatt beteendet och pratat mer generellt och allmänt om ämnet samt min egen personliga erfarenhet. Kanske någon som sitter i inbjudningstankar nu istället funderar en gång till över formuleringar kring present och pengafrågan och frågar sig själv vad hans eller hennes bröllop handlar om när det kommer till kritan. Kanske personen förstår att alla inte tycker att ett inbjudningskort bör innehålla ett kontonr. Om jag inget sagt så hade denna tråd innehållt en massa anonyma ja-sägare och kanske fått nya brudpar tro att detta är normen idag. Vilket jag anser det inte är. The End!
HUr får du alla till att tycka det är ok med kontonr i inbjudan? Det är väl fler som har sagt nej till det än ja? Läser du bara det du vill läsa? Antagligen, eftersom du bara måååååste hacka på folk. Det är sättet du har lagt fram åsikter och annat du har dragit med gör folk upprörda och irriterade. Att kontonr inte ska stå inbjudan är vi nog väldigt många som håller med om att det är lite fult och inte korrekt. Hade du stannat där inte dragit med allat annat så hade det hela lugnat sig. Innan du säger att alla strycker medhårs osv så kan du ta och läsa alla trådar...
Om man är 45 år, kommer från Stockholm och kommer från socialgrupp 1 (och ursäkta en korkad lantis men vad betyder socialgrupp 1?) borde man kunna uttrycka sig trevligt. Att debattera är inte att kasta fula ord omkring sig.
Med det sagt ser jag ingen skillnad mellan att ha en önskelista som innehåller tjugo sorters tallrikar eller en önskelista som innehåller pengar till en resa/en soffa/ett köksbord/en takrenovering. Men jag vet ju inte ens vilken socialgrupp jag tillhör så..
Socialgrupp är en klassificering av människor som började användas på Hedenhös tid ;) det vill säga inget man numera använder sig av i dagligt tal!
Undra vilken socialgrupp jag tillhör som är född i ett asiatiskt land dock ej Indien då hade jag nog haft ett kasst på mig.
Kom hit till sverige som 6månaders bebis o har därefter varit uppvuxen på landet med hundar, katter o hästar
bor fortfarande på landet med djur o natur in på tomten bor ute i rena åävla så att säga.
Vilken socialgrupp tillhör jag då? mina föräldrar har varit/är medelinkomst tagare
jag är medelinkomst tagare, min sambo är höginkomst tagare.
Tycker inte vi är ointelligenta o socialtinkompetenta alls trots att vi inte umgås med kungen o hans familj.
Och jag har i några inlägg upp berättat hur jag o min sambo ser på detta med vad o hur man önskar gåvor o pengar vid bröllop o ev andra högtidsdagar.
och som sagt alla gillar pengar, det gör vi med inget konstigt med det, eller??