• Redaktör Kristin

Visa din ring! Bildtråd - ringar 2013

Ringtråd 2011 och 2012 var succéer. Nu dokumenterar vi tillsammans hur ringarna ser ut 2013.

Vad är trendigt? Vilka material är populära? Stenar, släta? Förlovningsring och vigselring!

Ladda upp en bild på din ring/dina ringar här i tråden!
    Skriv gärna ett par rader om ringen.

Kolla in andras ringar och lägg upp din egen - så ser ringarna ut 2013.

Vill du kolla in tidigare ringtrådar? Du hittar dem här:

Ringar 2011

Ringar 2012

• Svar på tråden Visa din ring! Bildtråd - ringar 2013
  • stormhelen
    Amanda 986: Jag kan inte annat än hålla med de övriga. Alternativ 2 är helt klart det bästa. =) 
  • Jempa

Ingen som har sin vigselring i roseguld? :)  Var och tittade på ringar och fastnade för en i just roseguld men är rädd att jag kanske ledsnar på färgen..! Min förlovningsring är nämligen i vitguld. Frågan är om det är fint o blanda eller om man ska hålla sig till en färg..?!

• Chicita
    Jempa skrev 2013-10-17 10:42:13 följande:
    Ingen som har sin vigselring i roseguld? :)  Var och tittade på ringar och fastnade för en i just roseguld men är rädd att jag kanske ledsnar på färgen..! Min förlovningsring är nämligen i vitguld. Frågan är om det är fint o blanda eller om man ska hålla sig till en färg..?!
    Gillar du det - så blanda.
    Det är din åsikt som räknas.

Jag ser ringarna som markörer och minneshjälpmedel för "livshändelser".
    Och då tycker jag att det är snyggt om dom inte matchar (säger jag som har matchande ringar Tungan ute ). 
    Det viktigaste är att dom berättar din historia. Dom är delar ur ditt liv. Din smak kan ändras genom åren. Men om du väljer något som du älskar just nu så kommer det alltid vara en påminnelse om hur det var just den tiden i ditt liv Glad 
  • Jempa

Det är sant Chicita! :) Var helt inställd på vitguld innan men så tog han fram denna finingen ;) Har tid på mig än så länge som tur är så ska kika runt lite mer o se vad det blir till slut!

• Lovestar
    Lovestar skrev 2013-10-17 11:39:04 följande:
    Här är våra vigselringar från juni 2013.

Glömde tillägga materialen:
    Kvinnoringen är i vitt guld och stenar av Cubic Zirconia. Det rosa hjärtat omges av roséguld.
    Manringen är i Paladium och roseguld.
  • a ring on my finger
    Jempa skrev 2013-10-17 10:42:13 följande:
    Jag kommer inte ha guldringar men förlovningsringen kommer ha vit yta och vigselringen kommer ha rosé-yta.
  • ypsilont

Här kommer min förlovningsring med fassade kanter och rak skena med en diamant ner sänkt i ringen.  

• Mimmi78
    FruW skrev 2013-10-17 07:35:18 följande:
    Fantastiskt vackra ringar, särskilt förlovningsringen! Måste vara en speciell känsla att ha fått ringen i arv. Kul att du trivs så bra med den!
    Tack så mycket, fru W! Ja, det är en speciell känsla att titta på sin ring och tänka på att det är två kvinnor innan mig som har haft den. Tyvärr vet jag inte så mycket om den första. Jag var lite orolig innan, jag hade hört att det var min man som skulle få föra den förlovningsringen vidare och jag hade ingen aning om hur den såg ut. Men det blev ju bra!
Svar på tråden Visa din ring! Bildtråd - ringar 2013