• Redaktör Kristin

Visa din ring! Bildtråd - ringar 2013

Ringtråd 2011 och 2012 var succéer. Nu dokumenterar vi tillsammans hur ringarna ser ut 2013.

Vad är trendigt? Vilka material är populära? Stenar, släta? Förlovningsring och vigselring!

Ladda upp en bild på din ring/dina ringar här i tråden!
    Skriv gärna ett par rader om ringen.

Kolla in andras ringar och lägg upp din egen - så ser ringarna ut 2013.

Vill du kolla in tidigare ringtrådar? Du hittar dem här:

Ringar 2011

Ringar 2012

• Svar på tråden Visa din ring! Bildtråd - ringar 2013
  • Skeden
    jools skrev 2013-10-31 00:48:03 följande:
    Väldigt fina! Jag blir avundsjuk :)
    Får jag fråga vad det är för carat på mittstenen? Försöker välja vigselring och det är lite svårt att välja storlek, och din ser alldeles lagom ut!
    Åh tack så mycket, vad glad jag blir!:) 

Det är 0.25 carat på mittstenen, vilket känns lagom och ibland till och med "stort" på mig, eftersom jag har ganska små händer och fingrar. Dessutom glittrar den jättemycket, vilket alltid är trevligt hehe... ;) 

Funderar du på en solitär eller? Kan tipsa om att en kollega till mig har en solitär till vigselring med samma carat som min fast i en halv "bezel set" (vad det nu heter på svenska) och då ser stenen ännu större ut haha!
  • Äriqa

SUPERFINA! Blev du nöjd med företaget? Vilken kvalite valde du på stenarna?Skeden skrev 2013-10-30 20:52:04 följande:Okej, så tydligen funkade det inte att ladda upp från varken mobil eller bärbar dator... Testar från den stationära istället. ;) Här kommer förhoppningsvis bilder på ringarna som jag fortfarande är supernöjd med! ;P   

• jools
    Skeden skrev 2013-10-31 20:18:51 följande:
    Åh tack så mycket, vad glad jag blir!:) 

Det är 0.25 carat på mittstenen, vilket känns lagom och ibland till och med "stort" på mig, eftersom jag har ganska små händer och fingrar. Dessutom glittrar den jättemycket, vilket alltid är trevligt hehe... ;) 

Funderar du på en solitär eller? Kan tipsa om att en kollega till mig har en solitär till vigselring med samma carat som min fast i en halv "bezel set" (vad det nu heter på svenska) och då ser stenen ännu större ut haha!
    Jag hade aldrig gissat att stenen ser större ut med den fattningen!
    Det är ju glittret man vill åt :)

Jag har faktiskt beställt en diamant nu och ska göra ringen så småningom. Så sjukt spännande. Det blev en brilliant på 0.46 och jag tror det blir en bra storlek på mina fingrar!
  • Spinner

Jag har fått min mammas fina ring i vitguld om jag vill ha den men jag blir lite osäker på hur den passar ihop med min förlovningsring i guld. Vad tycker ni? hur skulle ni ha kombinerat ringen?

• Spinner

från sidan.. den är lite för stor just nu men det  skulle vi ju fixa till förstås

• Skeden

Äriqa: Jag är jättenöjd med både företaget och kvalitén. Har använt min ring nu ett tag o den är inte ens det minsta repig, plus att stenen glittrar mer än vad jag trodde att den skulle göra. Valde efter att ha googlat runt I1 men kan inte se några "inclusions" utan bara bling, så jag är belåten hehe... Jools: 0.45 blir rejält med bling och säkert jättefint, ska bli kul att se när den är klar. Tror det är klokt att göra som du och prova ut en storlek på stenen som passar ens finger. En viss carat ser klumpigt ut på vissa med perfekt på andra o vice versa. :)

• Skeden

Och tack så hemskt mycket, Äriqa - både för hjälp och komplimang!:)

• Skeden

Spinner: Jag tycker definitivt att du ska köra på din speciella kombo. Dels tycker jag att det är fint att blanda olika guldfärger och dels är det ju jättefint med en ring som betyder så mycket på flera olika sätt. :)

• MandyH
    Bride2b skrev 2013-10-21 14:22:48 följande:

Jättevackra! Får jag fråga vad det är for carat på mittenstenen samt storleken och totala caraten på de mindre stenarna? 
Svar på tråden Visa din ring! Bildtråd - ringar 2013