• Redaktör Kristin

Visa din ring! Bildtråd - ringar 2013

Ringtråd 2011 och 2012 var succéer. Nu dokumenterar vi tillsammans hur ringarna ser ut 2013.

Vad är trendigt? Vilka material är populära? Stenar, släta? Förlovningsring och vigselring!

Ladda upp en bild på din ring/dina ringar här i tråden!
    Skriv gärna ett par rader om ringen.

Kolla in andras ringar och lägg upp din egen - så ser ringarna ut 2013.

Vill du kolla in tidigare ringtrådar? Du hittar dem här:

Ringar 2011

Ringar 2012

• Svar på tråden Visa din ring! Bildtråd - ringar 2013
  • Julibrud 2014
    Kidneybönan skrev 2013-11-07 09:16:47 följande:
    Åh, så fint! Jag hade från början tänkt mig den solitärringen också men valde en bredare förlovningsring (5mm) och är lite inne på en annan  solitär nu. Jag ångrar lite att jag inte tog en smalare förlovningsring från början, det är svårare att matcha till en så bred ring som jag har. Tycker jag i alla fall. Jag gillar framförallt de raka linjerna på dina ringar, väldigt stilrent och elegant!
    Ett annat alternativ om du har svårt att matcha en vigselring till din breda förlovningsring är ju att gå till en guldsmed och be dem smälta ner den och göra en ny, det guldet bör räcka till både en ny förlovningsring och kanske delar av en vigselring, möjligt att du får köpa till lite.

Då kan du få dem precis som du vill men ändå ha kvar symboliken i att det är samma guld, men en uppdaterad design!
  • Julibrud 2014
    niwen skrev 2013-11-05 15:58:14 följande:
    Vet du hur hög din ring är vid stenen?

Eller generellt ni som valt solitär eller liknande. Jag har kollat på en och kärat ner mig, men det är 7mm hög vid stenen, det känns helt galet. Men det kanske är så det är. Ser inte så hemskt ut på bilden men jaa..

Jättefin ring men jag håller tyvärr med om att det låter helt galet med en så utstående sten! När min m2b friade så hade han inte köpt någon ring, så de första veckorna gick jag med en av min mors gamla ringar med en liknande utstående sten men knappt hälften så hög. Jag blev helt tokig på den! Man kom åt den hela tiden, när man torkade händerna (vilket iaf jag gör förvånansvärt ofta när ag lagar mat) och när man tvättade händerna, drog fingrarna genom håret eller smorde händerna med lotion.

Nu har jag en Schalins Norrsken Skina som nämnt just här ovan, stenen är infattad och jag är väldigt nöjd med den. Jag rekommenderar dig att köpa en billig ring med en likande sten som den ring du tänkt dig, typ på H&M eller Ur&Penn och gå med den i ett par veckor och känna efter om du hade pallat med att ha en sån ring resten av livet.

Lycka till med ringvalet!
  • KarroBrun
    Julibrud 2014 skrev 2013-11-07 09:06:41 följande:
    Jag har exakt samma solitärring som du, vitguld och 0,2ct. Jag har den dock som förlovningsring och kommer att ha en
    Åh, så fint! Jag hade från början tänkt mig den solitärringen också men valde en bredare förlovningsring (5mm) och är lite inne på en annan  solitär nu. Jag ångrar lite att jag inte tog en smalare förlovningsring från början, det är svårare att matcha till en så bred ring som jag har. Tycker jag i alla fall. Jag gillar framförallt de raka linjerna på dina ringar, väldigt stilrent och elegant!
    helalliansring (Schalins Norrsken Spectra) som vigselring! Den är redan köpt men jag fick bara prova den snabbt innan min m2b gömde den, hoppas han kommer ihåg vart om 8 månader!
    Jag funderade först att göra så jag med, för jag tycker det är så fint med mycket stenar, och speciellt att ha en enstensring som förlovningsring. Men sen när jag provade det så blev det för mycket för min personliga stil. Så tog det enklare alternativet. Haha, ja det får vi hoppas!
    Tack! Ja det är väldigt mycket jag, gillar enkel och tidlös stil, men ville även ha en diamant.
    Jag valde smala skenor för har ganska korta fingrar jämfört med min handflata. Så ville inte fylla ut hela inre leden på fingret med ringar, om du förstår hur jag menar.
    Angående ditt ringval är jag ju lite partisk, så tycker alternativ 2 eller tre, passar bäst ihop med din förlovningsring.
  • CoG
    Kidneybönan skrev 2013-11-07 09:29:04 följande:
    Vi gifter oss 1/2 2014 och just nu velar jag lite! Den släta rödguldsringen är min förlovningsring och nu har jag provat en massa vigselringar. Det lutar åt bild 1 med Schalins Seine 0.1, jag gillar att den är liten och diskret och att diamanten inte är för framträdande. Jag trro också att jag vill ha den i vitguld som kontrast till det röda guldet, men jag velar fram och tillbaks... Bild två är samma ring som KarroBrun har men jag tycker det ser så klumpig ut tillsammans med min stora förlovningsring. Men det finns ju en mindre variante av den också (bild 3). Vad tycler ni?? Hjälp mig gärna! Vitt eller rött? Stor/liten? Vilken infattning är snyggast?

Kan du inte tänka dig en ring med smal rak skena och sedan en påbyggd del med diamanter (som en rektangel på höjden) som lägger sig över din förlovningsring?
  • CoG

Lite snabblek i pain för att visa det som är svårt att förklara :)
    Och den smala vigselringen kan ju absolut vara av annat material än guld.
    Stenraden kan ju vara smalare också.

• Kidneybönan
    CoG skrev 2013-11-07 14:29:41 följande:
    Lite snabblek i pain för att visa det som är svårt att förklara :)
    Och den smala vigselringen kan ju absolut vara av annat material än guld.
    Stenraden kan ju vara smalare också.

Wow! Tack för tipset! Det där hade jag inte alls tänkt på. Nu blev det ju ännu svårare Tungan ute. Jag som har sån beslutsångest också... 
  • Emsie

Wow! Vilka vackra och speciella ringar! Skulle man kunna få se dem från sidan också? Jag antar med antalet diamanter att det går hela vägen runt på vigselringen. Känns det klumpigt i handen?

• Bianca

Här kommer en tyvärr ganska oskarp bild på min förlovningsring! Kan inte sluta titta på den :)

• LoJ

Jag tycker alternativ 1 var absolut finast! Fint med kontrasten mellan guld och vitt guld och så gillade jag fattningen på diamanten!

Svar på tråden Visa din ring! Bildtråd - ringar 2013