• Redaktör Kristin

Visa din ring! Bildtråd - ringar 2013

Ringtråd 2011 och 2012 var succéer. Nu dokumenterar vi tillsammans hur ringarna ser ut 2013.

Vad är trendigt? Vilka material är populära? Stenar, släta? Förlovningsring och vigselring!

Ladda upp en bild på din ring/dina ringar här i tråden!
    Skriv gärna ett par rader om ringen.

Kolla in andras ringar och lägg upp din egen - så ser ringarna ut 2013.

Vill du kolla in tidigare ringtrådar? Du hittar dem här:

Ringar 2011

Ringar 2012

• Svar på tråden Visa din ring! Bildtråd - ringar 2013
  • emmalinderoth
    Pippilångstump skrev 2013-04-05 10:17:36 följande:
    Här är min förlovningsring, har dock bara bild på den då vi provade ut den i butik. Vi båda fastnade för den med en gång och speciellt insättningen av diamanten, många solitärringar kan man ju inte ha en till ring kloss-an uta att det blir glapp, det kan man med denna. Absolut finast tycker jag den är från sidan.

Till kommer det bli antingen en slät guldring eller en guldring med små diamanter i, hela vägen eller delvis. Får min man bestämma så blir det en slät guldring för det sk man ha som vigselring:).

Någon som vet hur bred denna ringen är? Eller har en gissning?
    Hur vacker som helst är den!!
  • emmalinderoth
    vår2013 skrev 2013-02-04 15:27:51 följande:
    Här kommer min förlovningsring och vigselring. Är supernöjd med dem :)

Åh va fint!!
    skulle man kunna få se din enstensring från sidan? Hur fattningen ser ut osv?  
  • stephelf
    Annahalv skrev 2013-11-21 14:59:47 följande:
    La upp en bild på min förlovningsring för ett tag sen men det var så dålig kvalitet på den så tänkte jag skulle lägga upp en ny :)

vilken UNDERBAR ring! får man fråga vart den kommer ifrån och priset? otroligt vacker!
  • Annahalv
    stephelf skrev 2013-11-26 22:29:42 följande:
    vilken UNDERBAR ring! får man fråga vart den kommer ifrån och priset? otroligt vacker!
    Tack så mycket! Det är en guldsmed i Degerfors som har tillverkat den, Martin på smyckestudion. Han är superduktig :) Vi betalade 23 000 för ringen men den är värderad till ca 44 000 så jag kan verkligen rekomendera att göra egen ring istället för att köpa en färdig!
  • Fru Lindau

Tjuvprovade båda mina ringar för första gången idag. Solitären är 0,5ct och den har jag hittills burit som förlovningsring. Min sambo anammade den amerikanska traditionen och friade plötsligt i ett kyrktorn i Prag med solitärringen, så vi har gjort allt lite bakvänt. Idag fick vi hem våra släta "förlovningsringar".

Längtar till att bli fru.

• vår2013
    emmalinderoth skrev 2013-11-26 18:46:13 följande:
    Åh va fint!!
    skulle man kunna få se din enstensring från sidan? Hur fattningen ser ut osv?  
    Tack, vad glad jag blir! Är verkligen jättenöjd.

Här kommer en bild på enstensringen från sidan.

• RedBride

Jag har beställt en ring från 77 diamonds, serien Vintage och modell Dauphin i vitt guld. Valde 0.5 carat mittsten och sedan är det 50 små diamanter runtom. Längtar tills jag får hem den! Känns läskigt att man beställt något så viktigt utan att ha sett det i verkligheten, men tycker man får en bra uppfattning av bilderna på deras sida och de verkar ha bra service och besvarar frågor snabbt :)
  • zero
    RedBride skrev 2013-12-04 20:34:10 följande:

Jag har beställt en ring från 77 diamonds, serien Vintage och modell Dauphin i vitt guld. Valde 0.5 carat mittsten och sedan är det 50 små diamanter runtom. Längtar tills jag får hem den! Känns läskigt att man beställt något så viktigt utan att ha sett det i verkligheten, men tycker man får en bra uppfattning av bilderna på deras sida och de verkar ha bra service och besvarar frågor snabbt :)
    Du får hemskt gärna visa bilder med ringen på handen när du får hem den :) Är nyfiken på hur den ser ut med en 0.5:a 
  • RedBride
    zero skrev 2013-12-04 20:46:13 följande:
    Du får hemskt gärna visa bilder med ringen på handen när du får hem den :) Är nyfiken på hur den ser ut med en 0.5:a 
    Absolut, det ska jag göra :) Håller tummarna att den hinner komma innan jul, men tror nog jag kommer få vänta tills storhelgerna är över tyvärr...
Svar på tråden Visa din ring! Bildtråd - ringar 2013