• Redaktör Kristin

Visa din ring! Bildtråd - ringar 2013

Ringtråd 2011 och 2012 var succéer. Nu dokumenterar vi tillsammans hur ringarna ser ut 2013.

Vad är trendigt? Vilka material är populära? Stenar, släta? Förlovningsring och vigselring!

Ladda upp en bild på din ring/dina ringar här i tråden!
    Skriv gärna ett par rader om ringen.

Kolla in andras ringar och lägg upp din egen - så ser ringarna ut 2013.

Vill du kolla in tidigare ringtrådar? Du hittar dem här:

Ringar 2011

Ringar 2012

• Svar på tråden Visa din ring! Bildtråd - ringar 2013
  • Lavin
    Lina Å skrev 2013-12-16 01:27:26 följande:
    Det här är min nya ring, köpt i USA. :D

Köpte du din ring på plats i USA eller via hemsida?
    Den är ooootroligt vacker!
    Jag letar efter en liknande själv men här hemma i Swe så kostar den på tok fär mycket för vår budget... Har du tips på var jag kan kika? Skulle uppskatta det oerhört mycket!! :)
  • ellysmom

Jag har just beställt min vigselring och det blir typ så här ihop med alliansen jag har som förlovningsring. Funderat hit och dit men nu är det bestämt.

• Lina Å

Va roligt att ni tycker den är fin, jag är väldigt nöjd med den. Den är köpt på Sams club i USA. det finns en websida. Vet inte om dom skickar internationellt dock.. Ringen kostade ca 12 000 kr i usa. Här hemma skulle den kosta mkt mer. :) 

Vart bor du Lavin?

http://www.samsclub.com/sams/shop/category.jsp?refinementParam=Refinement&rootDimension=1001646&dimGrp102606=1&dimGrp2340016=2&dimGrp4=3&dimGrp31=4&dimGrp100357=5&dimGrp100358=6&dimGrp100360=7&searchCategoryId=1646&altQuery=null&navParam=1001646&searchTerm=&requestType=ajax&interactedWith=customPrice&isRatingSelected=false&selectedSort=Price%20High%20to%20Low&selectedFilter=null&minPrice=500&maxPrice=5000&currentMinPrice=500&currentMaxPrice=10000&lowerPriceRange=500&upperPriceRange=50000&pageView=list&sortKey=p_retail_sort&sortOrder=1&noOfRecordsPerPage=12

• ellysmom
    Lina Å skrev 2013-12-16 01:27:26 följande:
    Det här är min nya ring, köpt i USA. :D

Fint! Och amerikanskt!
    Vad är det för stenar? De känns lite åt det blå hållet?
  • Lina Å

Tack.
    Diamanter klass
    Åh nu ska vi se om jag kommer ihåg detta.

H-I Nära färglös
    vs 1- vs2
    och rare tror jag det är om jag inte kommer ihåg helt fel.
    1,5 carat allt som allt.

Väldigt överraskad av att karl min hittade denna fina ring. Blir mer och mer förälskad i den ju mer jag kollar på den. Är lite ledsen dock då den är en storlek för stor. Och i Usa har de oftast 14 karat på guldet då det håller längre pga diamanternas skull. Så de har verkligen varit svårt att få någon att fixa den för mig.

Har möjligtvis hittat någon som kan fixa den lite mindre åt mig.. Men annars tror jag att vi måste sälja den och beställa en ny vilket känns jätte tråkigt.. :/

• ellysmom
    Lina Å skrev 2013-12-17 22:44:29 följande:
    Tack.
    Diamanter klass
    Åh nu ska vi se om jag kommer ihåg detta.

H-I Nära färglös
    vs 1- vs2
    och rare tror jag det är om jag inte kommer ihåg helt fel.
    1,5 carat allt som allt.

Väldigt överraskad av att karl min hittade denna fina ring. Blir mer och mer förälskad i den ju mer jag kollar på den. Är lite ledsen dock då den är en storlek för stor. Och i Usa har de oftast 14 karat på guldet då det håller längre pga diamanternas skull. Så de har verkligen varit svårt att få någon att fixa den för mig.

Har möjligtvis hittat någon som kan fixa den lite mindre åt mig.. Men annars tror jag att vi måste sälja den och beställa en ny vilket känns jätte tråkigt.. :/
    H eller I låter låter inte helt rätt. Då hade den varit varm i färgen, nästan lite gulaktig liksom. Snarare fancy eller extremt vit i ett blått ljus? Men det stämmer inte med priset heller iof för det är ju mycket dyrare.. Vem har sagt att det är så i USA? Angående karaten på guldet alltså? Låter väldigt konstigt att de där skulle ha nån slags "bättre idé" med tanke på vad för smycken som görs och finns rent historiskt i Europa...

Hur som helt finfint! Borde inte vilken guldsmed som helst kunna förminska? Jag förminskade min 2 storlekar eftersom vi var dumma nog att förlova oss när jag var höggravid.  
  • ellysmom
    Lavin skrev 2013-12-16 19:29:10 följande:
    Köpte du din ring på plats i USA eller via hemsida?
    Den är ooootroligt vacker!
    Jag letar efter en liknande själv men här hemma i Swe så kostar den på tok fär mycket för vår budget... Har du tips på var jag kan kika? Skulle uppskatta det oerhört mycket!! :)
    kolla James Allen, de har mängder av sådana ringar.
  • Lina Å
    http://www.monalisajewelers.com/images/diamond-color.gif

H- I är nästan färglös.
    Nä den är värderad till 4500 dollar vilket är runt 32 000 kr. Men vi har kontakter så vi fick den billigare. :)

enl guldsmeden sa han att ju mer karat det är i gulet desto mjukare är det. Om man köper en ring med högre karat kan man välja till att ha någon annan metal där man fäster diamanten.
  • Lina Å

Ja jag antog att vilken guldsmed som helst hade kunnat minska men är tydligen hoplöst :/ vill bara lägga mig och gråta åt det..

• Nettan69

Men Lina - om du kommer ha en annan ring framför denna så gör det väl inget om den är lite stor? 

KRAM - ge inte upp {#emotions_dlg.flower} 

Svar på tråden Visa din ring! Bildtråd - ringar 2013