Lina Å skrev 2013-12-17 22:44:29 följande:
Tack.
Diamanter klass
Åh nu ska vi se om jag kommer ihåg detta.
H-I Nära färglös
vs 1- vs2
och rare tror jag det är om jag inte kommer ihåg helt fel.
1,5 carat allt som allt.
Väldigt överraskad av att karl min hittade denna fina ring. Blir mer och mer förälskad i den ju mer jag kollar på den. Är lite ledsen dock då den är en storlek för stor. Och i Usa har de oftast 14 karat på guldet då det håller längre pga diamanternas skull. Så de har verkligen varit svårt att få någon att fixa den för mig.
Har möjligtvis hittat någon som kan fixa den lite mindre åt mig.. Men annars tror jag att vi måste sälja den och beställa en ny vilket känns jätte tråkigt.. :/
H eller I låter låter inte helt rätt. Då hade den varit varm i färgen, nästan lite gulaktig liksom. Snarare fancy eller extremt vit i ett blått ljus? Men det stämmer inte med priset heller iof för det är ju mycket dyrare.. Vem har sagt att det är så i USA? Angående karaten på guldet alltså? Låter väldigt konstigt att de där skulle ha nån slags "bättre idé" med tanke på vad för smycken som görs och finns rent historiskt i Europa...
Hur som helt finfint!
Borde inte vilken guldsmed som helst kunna förminska? Jag förminskade min 2 storlekar eftersom vi var dumma nog att förlova oss när jag var höggravid.