• Redaktör Kristin

Visa din ring! Bildtråd - ringar 2013

Ringtråd 2011 och 2012 var succéer. Nu dokumenterar vi tillsammans hur ringarna ser ut 2013.

Vad är trendigt? Vilka material är populära? Stenar, släta? Förlovningsring och vigselring!

Ladda upp en bild på din ring/dina ringar här i tråden!
    Skriv gärna ett par rader om ringen.

Kolla in andras ringar och lägg upp din egen - så ser ringarna ut 2013.

Vill du kolla in tidigare ringtrådar? Du hittar dem här:

Ringar 2011

Ringar 2012

• Svar på tråden Visa din ring! Bildtråd - ringar 2013
  • madame brass

Så här ser min förlovningsring ut (den släta). Den är från schalins 6 mm bred och 1,9mm hög.

Diamantringen kommer jag antagligen att välja, den är med från schalins och heter verona den är 4mm bred, 1,9mm hög och är på 0,40 carat

För mej är det viktigt att båda ringarna har samma "form"

• Nettan69

GIfte mig igår - så här kommer min bild på ringarna. 

• Amanda986
    Lina Å skrev 2013-12-16 01:27:26 följande:
    Det här är min nya ring, köpt i USA. :D

Villken Jättefin ring Lina A!

• Lavin

LINA Å !!! Det är exakt en sån ring jag vill ha!! Svinsnygg! Var kan man köpa den? Hjälp mig snälla! Jag har sett en liknande här hemma men den går lös på 35000kr. Kändes lite saftigt...

• Spinner

Tror jag har hittat min kombination! Blev helt kär när jag provade dessa ringar. Hade tänkt ha den inre som förlovningsring (har en annan nu, slät och tunn) och halvalliansen som vigselring. Stör det att skenorna är olika kupade? Enstensringen är helkupad medan vigselringen är halvkupad. Borde båda ha samma typ av skena?

• filibustern
    Spinner skrev 2013-12-16 14:50:11 följande:
    Tror jag har hittat min kombination! Blev helt kär när jag provade dessa ringar. Hade tänkt ha den inre som förlovningsring (har en annan nu, slät och tunn) och halvalliansen som vigselring. Stör det att skenorna är olika kupade? Enstensringen är helkupad medan vigselringen är halvkupad. Borde båda ha samma typ av skena?

jättefina ringar! "bör" å "bör". det är helt upp till vad man själv tycker är snyggt, många tycker att "enhetlighet" är snyggt. andra tycker det lite "udda" är snyggt. jag störde mig då inte på att dina var olika skenor, just se pass jag märkte det faktiskt
  • CharlottaM
    Spinner skrev 2013-12-16 14:50:11 följande:
    Vilka fina ringar! Jag tycker att de passar jättebra ihop! Tycker inte alls det gör något att de är lite olika typer av skenor.
Svar på tråden Visa din ring! Bildtråd - ringar 2013