• Redaktör Kristin

Visa din ring! Bildtråd - ringar 2013

Ringtråd 2011 och 2012 var succéer. Nu dokumenterar vi tillsammans hur ringarna ser ut 2013.

Vad är trendigt? Vilka material är populära? Stenar, släta? Förlovningsring och vigselring!

Ladda upp en bild på din ring/dina ringar här i tråden!
    Skriv gärna ett par rader om ringen.

Kolla in andras ringar och lägg upp din egen - så ser ringarna ut 2013.

Vill du kolla in tidigare ringtrådar? Du hittar dem här:

Ringar 2011

Ringar 2012

• Svar på tråden Visa din ring! Bildtråd - ringar 2013
  • ellysmom
    Cesia skrev 2013-12-19 10:22:32 följande:
    Jag kan inte sluta titta! Mina fina ring som jag blev överraskad med, han har lyckats totalt med att få den som jag vill! Skrattande

Skitsnygg ring! Jag var inne på en sån själv. Finns en som heter Carolin Princess hos Nordstans Guld i Göteborg. Hur snyggt som helst! Ingen liten sten heller! Jag kommer ha en likande men med en kuddslipad diamant. Kan knappt vänta tills jag får ha den på mig bara! 
  • Anette86
    tnoivles skrev 2013-12-19 09:47:12 följande:
    Här är den på fingret, med mobilkameran! 

ÅH VAD FIN!! Håller med tidigare inlägg, var är den köpt och vad heter den? :D
  • Amanda986

Nu äntligen kan jag ladda upp min billd! Va inte lätt :D

Hade mycket tankar och funderingar kring detta med ring.. men att kompletera min ring med denna fina diamantring känns helt rätt!

Ska även i framtiden ha ytterligare en likadan diamantring men den ska sitta alldra innerst!
  • Catelicat
    JKdC skrev 2013-12-19 13:24:46 följande:
    Min vackra ring som min colombianska fästman överraskade mig med i somras :)

Oh wow! Vad är det för sten? Fantastisk!
  • Cesia
    ellysmom skrev 2013-12-19 16:55:22 följande:
    Skitsnygg ring! Jag var inne på en sån själv. Finns en som heter Carolin Princess hos Nordstans Guld i Göteborg. Hur snyggt som helst! Ingen liten sten heller! Jag kommer ha en likande men med en kuddslipad diamant. Kan knappt vänta tills jag får ha den på mig bara! 
    Tack så mycket! Det var nog inte ens ett alternativ och köpa en färdig, jag hade väldigt specifika önskemål på hur jag ville ha den, så jag var så jäkla spänd på att få se hur han fick till det och jag vart INTE besviken! Glad

Så himla fint med kuddfomad diamant med, hade mycket väl kunnat tänka mig det med, men denna passar mig perfekt! Vad kommer du ha för material i den?
  • JKdC
    Catelicat skrev 2013-12-19 22:04:23 följande:
    Oh wow! Vad är det för sten? Fantastisk!
    Tack! :) Det är en smaragd på 1,2 karat, ringen är 18 karat vittguld. Smaragder är väldigt specifika för Colombia så därför kändes det helt rätt med denna ring. TIll vigelsring har jag tänkt en halvallians med diamanter för att "lyfta" den gröns stenen lite.
  • tnoivles
    Bride2b skrev 2013-12-19 15:28:04 följande:
    JÄTTE JÄTTE JÄTTE FIIIIIIIIIIIIN!!!!!!!!!! Vart har du köpt den?
    Tack! Jag har köpt den hos Michael O´Dwyer!
  • tnoivles
    Anette86 skrev 2013-12-19 20:35:01 följande:
    ÅH VAD FIN!! Håller med tidigare inlägg, var är den köpt och vad heter den? :D
    Michael O´Dwyer, ringen är en Finessé castel men med mindre mittsten än på bilden och något bredare skena än på bilden, dvs mindre "amerikansk" i sin framtoning och därmed lite mindre ömtålig osv! Väldigt nöjd!

http://odwyer.se/wedding/wedding-finesse-castel#.UrRoyfTuJUk 
  • ellysmom
    Cesia skrev 2013-12-20 13:14:13 följande:
    Tack så mycket! Det var nog inte ens ett alternativ och köpa en färdig, jag hade väldigt specifika önskemål på hur jag ville ha den, så jag var så jäkla spänd på att få se hur han fick till det och jag vart INTE besviken! Glad

Så himla fint med kuddfomad diamant med, hade mycket väl kunnat tänka mig det med, men denna passar mig perfekt! Vad kommer du ha för material i den?
    Precis, det var lite det jag inte gillade heller.
    Nu blier det en modifierad variant och som sagt med en kuddslipad diamant på 0.8ct. Ringen ska vara i vitguld och skenan 3mm bred rundad. Det blir en fyrklosfattning men med klorna på sidorna istället för i hörnena. Vi hoppas kunna framhäva kuddformen mer på så vis. Who knows?
    Jag har en halvallians nu som förlovningsring som är skarp i kanterna med 13 princess-slipade diamanter i. Hoppas på ett personligt och meget piffigt resultat. haha! Det spännande med att specialdesigna är ju att man inte vet hur det blir. Man kan bara drömma. 
  • Cesia
    ellysmom skrev 2013-12-20 18:02:13 följande:
    Precis, det var lite det jag inte gillade heller.
    Nu blier det en modifierad variant och som sagt med en kuddslipad diamant på 0.8ct. Ringen ska vara i vitguld och skenan 3mm bred rundad. Det blir en fyrklosfattning men med klorna på sidorna istället för i hörnena. Vi hoppas kunna framhäva kuddformen mer på så vis. Who knows?
    Jag har en halvallians nu som förlovningsring som är skarp i kanterna med 13 princess-slipade diamanter i. Hoppas på ett personligt och meget piffigt resultat. haha! Det spännande med att specialdesigna är ju att man inte vet hur det blir. Man kan bara drömma. 
    Bra idé där med klorna på sidorna, tror det kan bli jättefint, du måste visa sen!! Skrattande

Kan du inte visa din andra ring med? Jag är väldigt nyfiken på hur det blir med princess-slipade diamanter när dom sitter i en skena, har nämligen en liknande idé för min vigselring men vet inte om jag ska ha princess- eller briljant-slipning!

Men som du säger, det är väldigt kul och skapa något själv efter eget smak och tycke! Tungan ute 
Svar på tråden Visa din ring! Bildtråd - ringar 2013