• Redaktör Kristin

Visa din ring! Bildtråd - ringar 2013

Ringtråd 2011 och 2012 var succéer. Nu dokumenterar vi tillsammans hur ringarna ser ut 2013.

Vad är trendigt? Vilka material är populära? Stenar, släta? Förlovningsring och vigselring!

Ladda upp en bild på din ring/dina ringar här i tråden!
    Skriv gärna ett par rader om ringen.

Kolla in andras ringar och lägg upp din egen - så ser ringarna ut 2013.

Vill du kolla in tidigare ringtrådar? Du hittar dem här:

Ringar 2011

Ringar 2012

• Svar på tråden Visa din ring! Bildtråd - ringar 2013
  • Cesia
    zero skrev 2013-12-23 00:59:01 följande:
    Färg har inget med "kvalitet" att göra. Det är en smaksak.
    Fire,brilliance och scintillation påverkas inte heller (mellan tex D till G som exempel ). Dvs det är alltså omöjligt att se det med det nakna ögat sålänge man inte har utomjordiska skills eller så hehe.
    Däremot är är själva slipningen samt diamantval viktigt för hur mycket "eld" en sten har och inneslutningar kan påverka negativt också beroende på hur pass stora de är och var de är placerade.
    Fick även lära mig av min kära sambo att stenens proportioner tillsammans med slipning påverkar priset och då även utseendet markant! :)
  • Cesia
    SELondonswede skrev 2013-12-24 10:55:19 följande:
    En till som ser lite mer realistisk ut. 

Superfin! Vad tror du att du hade kunnat få istället? Tycker nämligen som att det låter som ett bra pris du betalat, men åter igen som diskussionen går här inne, så mycket mer än färg och inneslutningar som spelar roll! ;)
  • ellysmom

Cesia - precis. Jag har letat mig igenom säkert 100+ kuddslipade stenar efter den jag gillar bäst. Utseenden för kuddslipade varierar jättemycket beroende på l/b förhållanden.

• Lingtardo

Beställde precis denna vackra ring. Är helt kär i den. 0.01 runt om kring ringen och en 2 carat prinsess slipad mittsten. Väntar fortfarande att min första ring ska bli klar hos guldsmeden. Kommer ha två förlovningsringar. (Mina förra gick sönder och kände mig tvungen att ha två förlovningsringar igen.)

• Bride2b
    tnoivles skrev 2013-12-23 18:12:05 följande:
    Bride 2b har du bild på din ring från honom? KAn inte komma in på ditt album!
    Det där med ringar är verkligen en smaksak! Den ringen som du har tycker jag passar bäst med en slät vigselring till, jag skulle tycka det var för mycket bling med en enstensring som har sidostenar OCH en hel/halvallians. MEN det kan också vara fint om det är smala skenor....så svårt att säga....vi kör lite tvärtom, så jag har en helallians som förlovningsring och kommer att ha en soliär som vigselring. Men det blir en solitär utan sidostenar, en klassisk kombination. Jag tycker, precis som du att det är viktigt med ett enhetligt intryck, därför så bestämde vi från början att köra en och samma guldsmed för våra ringar. Vi är så jätte nöjda med Michael! Han vet verkligen vad han gör och vi känner oss jätte trygga i hans händer :)

Här kommer min förlovningsring på begäran:

Det är också Castel-ringen med 0,06 stenar hela vägen runt, så 1,50 carat totalt.

Längar tills den får sällskap utav vigselringen :( men det blir först 30 Maj 2015 :(
  • Bride2b

Glömde säga att han gjorde om min ring tre gånger innan jag blev nöjd :) och tog inte en enda krona för det, utan han ville bara att jag skulle bli nöjd! Från början hade jag en 5-stens ring med 5 ggr 0.20 carat. Men sedan insåg jag att det skulle bli för mycket bling med en solitär...så servicen är verkligen första klassig!

• feedbi

Louva, tyckte din ring var jättefin. Vart är den köpt ifrån?

Mvh Katarina 
  • tnoivles
    Bride2b skrev 2013-12-26 17:09:36 följande:
    Det där med ringar är verkligen en smaksak! Den ringen som du har tycker jag passar bäst med en slät vigselring till, jag skulle tycka det var för mycket bling med en enstensring som har sidostenar OCH en hel/halvallians. MEN det kan också vara fint om det är smala skenor....så svårt att säga....vi kör lite tvärtom, så jag har en helallians som förlovningsring och kommer att ha en soliär som vigselring. Men det blir en solitär utan sidostenar, en klassisk kombination. Jag tycker, precis som du att det är viktigt med ett enhetligt intryck, därför så bestämde vi från början att köra en och samma guldsmed för våra ringar. Vi är så jätte nöjda med Michael! Han vet verkligen vad han gör och vi känner oss jätte trygga i hans händer :)

Här kommer min förlovningsring på begäran:

Det är också Castel-ringen med 0,06 stenar hela vägen runt, så 1,50 carat totalt.

Längar tills den får sällskap utav vigselringen :( men det blir först 30 Maj 2015 :(
    Ja det är det! Din ring är jättefin! 

Är också lite osäker ang om det blir för mycket bling med en halvallians brevid, samtidigt blir det nog inte så snyggt med en helt slät smal ring brevid, känns som att det kommer se väldigt "uppdelat" ut. Hade kanske varit bättre såhär i efterhand att inte ha diamanter på enstensringen tänker jag, men eftersom vi inte ska gifta oss förrän 2016 så kanske jag plockar bort stenarna i denna då och sätter in dem i en halvallians som vigselring istället, vi får se! :) Det bör väl vara möjligt att göra?
Svar på tråden Visa din ring! Bildtråd - ringar 2013