• Redaktör Kristin

Visa din ring! Bildtråd - ringar 2013

Ringtråd 2011 och 2012 var succéer. Nu dokumenterar vi tillsammans hur ringarna ser ut 2013.

Vad är trendigt? Vilka material är populära? Stenar, släta? Förlovningsring och vigselring!

Ladda upp en bild på din ring/dina ringar här i tråden!
    Skriv gärna ett par rader om ringen.

Kolla in andras ringar och lägg upp din egen - så ser ringarna ut 2013.

Vill du kolla in tidigare ringtrådar? Du hittar dem här:

Ringar 2011

Ringar 2012

• Svar på tråden Visa din ring! Bildtråd - ringar 2013
  • ellysmom
    Cesia skrev 2013-12-20 19:01:49 följande:
    Bra idé där med klorna på sidorna, tror det kan bli jättefint, du måste visa sen!! Skrattande

Kan du inte visa din andra ring med? Jag är väldigt nyfiken på hur det blir med princess-slipade diamanter när dom sitter i en skena, har nämligen en liknande idé för min vigselring men vet inte om jag ska ha princess- eller briljant-slipning!

Men som du säger, det är väldigt kul och skapa något själv efter eget smak och tycke! Tungan ute 
    Här har vi den.

• Cesia
    ellysmom skrev 2013-12-20 19:34:58 följande:
    Här har vi den.

Jättefin, du har verkligen fått till något eget där! Skrattande

Ska bli spännande och se när då får den andra till med! När gifter ni er?
  • ellysmom
    Cesia skrev 2013-12-20 20:18:38 följande:
    Jättefin, du har verkligen fått till något eget där! Skrattande

Ska bli spännande och se när då får den andra till med! När gifter ni er?
    Tack! Fast själva designen är ju rätt vanlig. Kanske lite större stenar än de flesta alliansringar i sverige men va sjutton, jag gillar bling och har inte mycket smycken i övrigt så, jag tänkte att vafasen. Let´s go! haha!

Vi gifter oss på internationella kvinnodagen, den 8 mars. Borgerligt och han tar mitt efternamn. Like a boss.
  • SELondonswede

Ellysmom- din ring ar underbar! Har last traden om din cushion cut och hoppas att vi far se den med nar det ar dags;) Ville ocksa saga att din manikyr ar grym och att du har jattesnygga fingrar, din ring passar jattefint till din hand. Later jattekonstigt kanske - men nar jag sag bilden tankte jag- shiiiit vad vacker!

• ellysmom
    SELondonswede skrev 2013-12-20 21:51:27 följande:
    Ellysmom- din ring ar underbar! Har last traden om din cushion cut och hoppas att vi far se den med nar det ar dags;) Ville ocksa saga att din manikyr ar grym och att du har jattesnygga fingrar, din ring passar jattefint till din hand. Later jattekonstigt kanske - men nar jag sag bilden tankte jag- shiiiit vad vacker!
    Tack! Vad snällt sagt, jag blir ju jätteglad! för jag tycker själv jag har halvfula händer och försöker kompensera med finfin manikyr en gång i månaden. Vart petrolblå denna gången tydligen.
    Ska till guldsmeden imorgon och göra klart det sista med vigselringen, innan dagens brudpar kommer för sitt "inför-bröllopsdagen-möte". För varje brudpar jag träffar nu känns det än roligare att jag snart själv ska ta på mig en till ring och kalla sambon för man istället. haha!
    Kommer absolut en bild på vigselringen när den är klar.    
  • SELondonswede

Ahh vad skoj, ser verkligen fram emot att se den. Forsoker lagga upp en bild pa min forlovningsring men lyckas aldrig riktigt bra. Efter att ha sett dina snygga hander maste jag nog boka tid for manikyr forst bara he he. Min forlovningsring ar en solitar (man gor oftast sa har i UK tydligen) sa jag letar med jakt och lykta efter ett fint band att ha till. Sitter och dregglar over price scope och nu din ring efter inspiration...

• ellysmom
    SELondonswede skrev 2013-12-21 08:42:40 följande:
    Ahh vad skoj, ser verkligen fram emot att se den. Forsoker lagga upp en bild pa min forlovningsring men lyckas aldrig riktigt bra. Efter att ha sett dina snygga hander maste jag nog boka tid for manikyr forst bara he he. Min forlovningsring ar en solitar (man gor oftast sa har i UK tydligen) sa jag letar med jakt och lykta efter ett fint band att ha till. Sitter och dregglar over price scope och nu din ring efter inspiration...
    haha! Så illa är det nog inte tror jag. Försök lite till. Vore skoj att se den!

Ja, de gör ju vanligtvis så även i USA, där jag häckar ungefär på halvtid efter att ha bott permanent under många år. Men med allt bling jag redan skaffat så ligger får det vara ok.
    Hade gett mig den p åatt ha minst en carat men så vart jag plötsligt tvungen att lägga 30 papp på en ny arbetsdator så där sprack det. Lite surt men den nya stenen är jättefin och samma färg (River) som de andra stenarna så det väger ju upp. Skönt att inte behöva tumma på kvaliten i alla fall. 
    Nu ska jag träffa ett brudpar för att planera inför deras kommande bröllopsfotografering. De har varit och hämtat hennes ring idag så jag ska få se den. Alltid lite spännande och intressant att se vad folk väljer och denna bruden har gjort en ring i roséguld så det ska blir lite extra kul.

• majblomma

Ellysmom, jättefin alliansring! Det kommer att bli så snyggt med solitären sen!!! Ser framemot att se den färdiga ringen. Jag har också bott i USA och även London, kanske därför jag gillar solitärringar Men det känns som om fler och fler väljer större diamantringar även i Sverige.

• Cesia
    ellysmom skrev 2013-12-20 20:38:17 följande:
    Tack! Fast själva designen är ju rätt vanlig. Kanske lite större stenar än de flesta alliansringar i sverige men va sjutton, jag gillar bling och har inte mycket smycken i övrigt så, jag tänkte att vafasen. Let´s go! haha!

Vi gifter oss på internationella kvinnodagen, den 8 mars. Borgerligt och han tar mitt efternamn. Like a boss.
    Ja du vet med all säkerhet bättre än mig när det kommer till ringar, jag går mest runt i min egen lilla värld, är helt ny i detta och ska planera ett bröllop på 6 månader! Förvånad

Men fin är den i alla fall! Såg även att du skrev att du färgen var River på alla stenarna, hur stora är dom och vart har du köpt dom?

Min sten i förlovningsringen är en River och jag vill gärna ha det i vigselringen med, men det känns som att det är svårt att hitta mindre stenar i så bra kvalitet!  

Kul att du fotar med, kan man hitta ditt "verk" nånstans så man får se? Du kanske rent av vet nån bra fotograf i Stockholmsområdet med du kan rekommendera?

Sorry mycket frågor som jag lämnar här ute, är som sagt ny och har inte koll på hur man kan inboxa varann eller så...Rynkar på näsan 

Vad roligt med 8:e mars, hoppas allt blir bra! Glad 
  • SELondonswede

Ah jag ville med ha 1carat men budgeten tillat inte det tyvarr;). Jag har en 0.8c solitaire rb cut i 18k rose gold. Jag alskar den! Jag laste pa mer om stenar efter att vi kopt den tyvarr sa jag hade nog kunnat fa en storre sten till liknande pris om vi vetat da vad vi vet nu. Men men - ringen ar underbar- for mig iallafall. Kan inte fa upp foton an sa lange men skall forsoka igen. Nu pa jakt efter en halv eller 3/4 eternity eternity som passar till. Forsokte med tiffanys metro men den kanns lite val tunn for everyday use. Jattefin, enkel och elegant ring dock men det blir inte den. Jakten fortsatter

Svar på tråden Visa din ring! Bildtråd - ringar 2013