• Redaktör Kristin

Visa din ring! Bildtråd - ringar 2013

Ringtråd 2011 och 2012 var succéer. Nu dokumenterar vi tillsammans hur ringarna ser ut 2013.

Vad är trendigt? Vilka material är populära? Stenar, släta? Förlovningsring och vigselring!

Ladda upp en bild på din ring/dina ringar här i tråden!
    Skriv gärna ett par rader om ringen.

Kolla in andras ringar och lägg upp din egen - så ser ringarna ut 2013.

Vill du kolla in tidigare ringtrådar? Du hittar dem här:

Ringar 2011

Ringar 2012

• Svar på tråden Visa din ring! Bildtråd - ringar 2013
  • ellysmom
    Cesia skrev 2013-12-22 00:28:48 följande:
    Ja du vet med all säkerhet bättre än mig när det kommer till ringar, jag går mest runt i min egen lilla värld, är helt ny i detta och ska planera ett bröllop på 6 månader! Förvånad

Men fin är den i alla fall! Såg även att du skrev att du färgen var River på alla stenarna, hur stora är dom och vart har du köpt dom?

Min sten i förlovningsringen är en River och jag vill gärna ha det i vigselringen med, men det känns som att det är svårt att hitta mindre stenar i så bra kvalitet!  

Kul att du fotar med, kan man hitta ditt "verk" nånstans så man får se? Du kanske rent av vet nån bra fotograf i Stockholmsområdet med du kan rekommendera?

Sorry mycket frågor som jag lämnar här ute, är som sagt ny och har inte koll på hur man kan inboxa varann eller så...Rynkar på näsan 

Vad roligt med 8:e mars, hoppas allt blir bra! Glad 
    Min stockholmsidol inom bröllopsfoto heter Anna och driver Smallpigart. Sjukt vass!
    smallpigart.se/

Mina stenar är som sagt 13 st och på sammalagt 0.92ct så 0.07 per styck. De mäter ju då ca 2x2mm.
    Det lite dumma med att ha köpt så bra kvalité på dessa stenar är att nu när jag letat större sten till solitären så ser det mesta lite varmare ut och jag har inte riktigt kunnat förbise det eftersom det inte matchat perfekt.

Men, min guldsmed fick till sist hem en sten på 0.8 ct i samma färg alltså D-E (River) som plötsligt gjorde att allt annat föll bort. De matchar varandra perfekt och med resten av designen såsom kuddslipningen i kombination med rundad skena etc hoppas jag att det ska bli bra.

Jag inboxar dig min hemsideadress.
    Hade gärna plåtat ditt bröllop men är i USA mellan maj och augusti. :-/  
  • Cesia
    tnoivles skrev 2013-12-19 09:47:12 följande:
    Här är den på fingret, med mobilkameran! 

Jättefin, hur bred är skenan och hur stora är dom mindre diamanterna?

Grattis! Skrattande
  • Cesia
    ellysmom skrev 2013-12-22 09:46:06 följande:
    Min stockholmsidol inom bröllopsfoto heter Anna och driver Smallpigart. Sjukt vass!
    smallpigart.se/

Mina stenar är som sagt 13 st och på sammalagt 0.92ct så 0.07 per styck. De mäter ju då ca 2x2mm.
    Det lite dumma med att ha köpt så bra kvalité på dessa stenar är att nu när jag letat större sten till solitären så ser det mesta lite varmare ut och jag har inte riktigt kunnat förbise det eftersom det inte matchat perfekt.

Men, min guldsmed fick till sist hem en sten på 0.8 ct i samma färg alltså D-E (River) som plötsligt gjorde att allt annat föll bort. De matchar varandra perfekt och med resten av designen såsom kuddslipningen i kombination med rundad skena etc hoppas jag att det ska bli bra.

Jag inboxar dig min hemsideadress.
    Hade gärna plåtat ditt bröllop men är i USA mellan maj och augusti. :-/  
    Tack snälla! Toppen med måtten på stenarna, precis den storleken jag kommer behöva ha! Skrattande

Tack för tipset på fotograf, superfina bilder!
  • FrökenSöt

Här kommer en bild på min vigselring. Jag vill bara ha en ring när vi gift oss så då blev denna en bra kompromiss ;)

• tnoivles
    Cesia skrev 2013-12-22 10:28:15 följande:
    Jättefin, hur bred är skenan och hur stora är dom mindre diamanterna?

Grattis! Skrattande
    Tack! Skenan är 2 mm bred och stenarnas diameter är också 2 mm. 
  • katten21

Här är min förlovnings ring En 18k guld med en prinsess slipad diamant och två mindre diamanter med.

• katten21

försöker igen. Blev lite knasigt förra gången.

• katten21

vad jobbigt att ladda upp bilderna, det fungerar ju inte ordentligt... e det explorers fel tro?

Här ser man den mindre diamanden nedantill. samma på andra sidan.

visst var han duktig! Frieriet kom helt oväntat! inte pratat om giftermål och har varit sambo i nästan 6 år. Så ni kan ju tänka er hur mycket jag grät lyckliga tårar upp på empire state buliding där han gick ner på knä under vår semester i september.

• filibustern
    katten21 skrev 2013-12-22 13:30:20 följande:

vad jobbigt att ladda upp bilderna, det fungerar ju inte ordentligt... e det explorers fel tro?

Här ser man den mindre diamanden nedantill. samma på andra sidan.

visst var han duktig! Frieriet kom helt oväntat! inte pratat om giftermål och har varit sambo i nästan 6 år. Så ni kan ju tänka er hur mycket jag grät lyckliga tårar upp på empire state buliding där han gick ner på knä under vår semester i september.

väldigt speciell ring! gillar de små på kanterna :)
  • Cesia

Ah, fantastiskt! Precis som jag tänkt mig, älskar när stenarna är blottade åt sidorna sådär! 😃 Vad är det för färg på dom, den stora var en River va? Försöker nämligen hitta mindre stenar i den färgen, men verkar lite svårare tycker jag!

Svar på tråden Visa din ring! Bildtråd - ringar 2013