Cesia skrev 2013-12-22 00:28:48 följande:
Ja du vet med all säkerhet bättre än mig när det kommer till ringar, jag går mest runt i min egen lilla värld, är helt ny i detta och ska planera ett bröllop på 6 månader!
Men fin är den i alla fall! Såg även att du skrev att du färgen var River på alla stenarna, hur stora är dom och vart har du köpt dom?
Min sten i förlovningsringen är en River och jag vill gärna ha det i vigselringen med, men det känns som att det är svårt att hitta mindre stenar i så bra kvalitet!
Kul att du fotar med, kan man hitta ditt "verk" nånstans så man får se? Du kanske rent av vet nån bra fotograf i Stockholmsområdet med du kan rekommendera?
Sorry mycket frågor som jag lämnar här ute, är som sagt ny och har inte koll på hur man kan inboxa varann eller så...
Vad roligt med 8:e mars, hoppas allt blir bra!
Min stockholmsidol inom bröllopsfoto heter Anna och driver Smallpigart. Sjukt vass!
smallpigart.se/
Mina stenar är som sagt 13 st och på sammalagt 0.92ct så 0.07 per styck. De mäter ju då ca 2x2mm.
Det lite dumma med att ha köpt så bra kvalité på dessa stenar är att nu när jag letat större sten till solitären så ser det mesta lite varmare ut och jag har inte riktigt kunnat förbise det eftersom det inte matchat perfekt.
Men, min guldsmed fick till sist hem en sten på 0.8 ct i samma färg alltså D-E (River) som plötsligt gjorde att allt annat föll bort. De matchar varandra perfekt och med resten av designen såsom kuddslipningen i kombination med rundad skena etc hoppas jag att det ska bli bra.
Jag inboxar dig min hemsideadress.
Hade gärna plåtat ditt bröllop men är i USA mellan maj och augusti. :-/