• Redaktör Kristin

Visa din ring! Bildtråd - ringar 2013

Ringtråd 2011 och 2012 var succéer. Nu dokumenterar vi tillsammans hur ringarna ser ut 2013.

Vad är trendigt? Vilka material är populära? Stenar, släta? Förlovningsring och vigselring!

Ladda upp en bild på din ring/dina ringar här i tråden!
    Skriv gärna ett par rader om ringen.

Kolla in andras ringar och lägg upp din egen - så ser ringarna ut 2013.

Vill du kolla in tidigare ringtrådar? Du hittar dem här:

Ringar 2011

Ringar 2012

• Svar på tråden Visa din ring! Bildtråd - ringar 2013
  • LoJ

Funkade inte att citera. Jag menar till Kidneybönan...

• kouki
    Kidneybönan skrev 2013-11-07 09:29:04 följande:
    Vilken infattning är snyggast?

Alltså, personligen så blir rött och vitt guld i kombination så mycket "tant"... Vet inte varför O.o 
    Med det informerat så tycker jag mest om den tredje kombon :) 
  • trolldocka
    Sjörå skrev 2013-11-07 07:01:34 följande:
    Ja, man kan göra på andra sätt. Det där är den klassiska tolkningen, att man i samband med frieriet förlovar sig. Nuförtiden är det många som enbart förlovar sig utan att tänka sig att gifta sig i framtiden. Förlovningen visar på så sätt att man hör ihop och tar sin relation till nästa nivå. En förlovning är ju inte juridiskt bindande. Vi förlovade oss utan att tänka på giftemål just då. Därför finns det personer som bär tre ringar. En vid förlovningen, en vid frieriet och en vid vigseln. 
    då måste jag bara fråga, men först känner jag att jag måste förtydliga mig här: jag menar inte att vara spydig eller racka ner på ditt sätt att tänka eller någonting liknande, jag är helt enkelt inte med på hur det skulle gå till,

så du menar att när ni förlovade er: en av er gick ner på knä, frågade den andre om den ville gifta sig utbytte ringar eller gav en ring till tjejen, ni kom överens om att det vore en bra ide och lämnade det därhän....

för att senare upprepa hela proceduren igen när ni känner er redo att gifta er?

jag vet många par som inte gifter sig direkt efter förlovningen utan stannar förlovade för kanske 5-10 år... ganska vanligt idag.... jag har bara inte hört om att man skulle "göra om" frieriet, gå ner på knä, skaffa sig ytterligare en ring, etc när det väl känns som om man vill ta det ytterligare steget och gifta sig...
    KarroBrun skrev 2013-11-07 08:40:49 följande:
    Jag menar bara att vi inte var förlovade innan, utan blev det vid frieriet (som man såklart blir). Jag formulerade mig kanske lustigt. Så jag hade ingen ring innan, och eftersom vi ska gifta oss ca ett år efter förlovningen så köpte vi alla ringar samtidigt (nu bär jag då alltså bara förlovningsringen).
    tack för förklaringen :) då hänger jag med.
  • Kidneybönan
    kouki skrev 2013-11-07 22:56:39 följande:
    Alltså, personligen så blir rött och vitt guld i kombination så mycket "tant"... Vet inte varför O.o 
    Med det informerat så tycker jag mest om den tredje kombon :) 
    Tack! Vad härliga ni är! Nu är jag också inne på att bara ha rött guld (faktiskt innan jag läste tantkommentaren!). Är också lite inne på att ha en kaffefärgad eller champangefärgad diamant istället. Herregud vad svårt det ska vara!
  • zero
    Kidneybönan skrev 2013-11-08 08:57:35 följande:
    Tack! Vad härliga ni är! Nu är jag också inne på att bara ha rött guld (faktiskt innan jag läste tantkommentaren!). Är också lite inne på att ha en kaffefärgad eller champangefärgad diamant istället. Herregud vad svårt det ska vara!
    Ja! Det tycker jag! Det är så sjukt fint med fancy rich brown eller champagne. Höll på att dö när jag såg denna videon:

">

• pinkflesh

Niwen: Jag har en enstensring, en brilliant på 0,77 och den infattningen är också 7 mm! Min guldsmed sa att den var tvungen till det. Mig stör det inte och jag tycker hon gjorde infattningen så fin, ser ut som en princesskrona :) Men gå och kika och prova ringar med så utstående infattningar så du får känna lite hur det är IRL! Kan inte citera för jag skriver från mobilen.

• stormhelen
    Bianca skrev 2013-11-07 20:01:29 följande:
    Här kommer en tyvärr ganska oskarp bild på min förlovningsring! Kan inte sluta titta på den :)
    Jätte vacker ring. =) 
  • Fiffiliten

Min förlovningsring, som jag fortfarande inte kan sluta titta på :)
    Mittstenen är en 0.5 carat prinsesslipad diamant, med totalt 12 mindre briljantslipade diamanter på sidorna. 

• Millan1984

Bianca skrev 2013-11-07 20:01:29 följande:Här kommer en tyvärr ganska oskarp bild på min förlovningsring! Kan inte sluta titta på den :)Jättefin, vad är det för karat och vad kostar den :)?

• CoG
    Kidneybönan skrev 2013-11-07 15:38:10 följande:
    Wow! Tack för tipset! Det där hade jag inte alls tänkt på. Nu blev det ju ännu svårare Tungan ute. Jag som har sån beslutsångest också...
    Det var inte meningen att göra det svårare, jag ville ju bara hjälpa ;)
    :)
Svar på tråden Visa din ring! Bildtråd - ringar 2013