• Redaktör Kristin

Visa din ring! Bildtråd - ringar 2013

Ringtråd 2011 och 2012 var succéer. Nu dokumenterar vi tillsammans hur ringarna ser ut 2013.

Vad är trendigt? Vilka material är populära? Stenar, släta? Förlovningsring och vigselring!

Ladda upp en bild på din ring/dina ringar här i tråden!
    Skriv gärna ett par rader om ringen.

Kolla in andras ringar och lägg upp din egen - så ser ringarna ut 2013.

Vill du kolla in tidigare ringtrådar? Du hittar dem här:

Ringar 2011

Ringar 2012

• Svar på tråden Visa din ring! Bildtråd - ringar 2013
  • MandyH
    MandyH skrev 2013-11-03 08:20:15 följande:
    Jättevackra! Får jag fråga vad det är for carat på mittenstenen samt storleken och totala caraten på de mindre stenarna? 
    Glömde också fråga vad det är för bredd på de bägge ringarna?
  • Spinner
    Skeden skrev 2013-11-01 20:36:03 följande:
    Spinner: Jag tycker definitivt att du ska köra på din speciella kombo. Dels tycker jag att det är fint att blanda olika guldfärger och dels är det ju jättefint med en ring som betyder så mycket på flera olika sätt. :)
    har funderat och provat lite olika kombinationer men sen slog det mig att jag nog vill behålla mammas ring med just den betydelsen. Att jag kan titta på den och det då bara är min mor och att den inte har något med mitt äktenskap att göra :) Så den får jag ha på höger hand när det är dags och så hittar jag en vigselring som matchar min förlovningsring istället!
  • Lilac

Dessa är mina fina ringar som jag nu får bära sedan 13-07-27. Det som inte syns på bilden är att solitärringen (förlovningsringen) är byggd som en strut. Den är smalast nere vid fästet på ringen och bredast där diamanten sitter. Höjden är ca 5mm från själva ringbasen. Hoppas ni förstår vad jag menar.
  • CoG

En av de snyggaste hittills i den här tråden!

(Utgår från min smak såklart!)

Lilac skrev 2013-11-04 10:53:02 följande:

Dessa är mina fina ringar som jag nu får bära sedan 13-07-27. Det som inte syns på bilden är att solitärringen (förlovningsringen) är byggd som en strut. Den är smalast nere vid fästet på ringen och bredast där diamanten sitter. Höjden är ca 5mm från själva ringbasen. Hoppas ni förstår vad jag menar.
  • weddinghelena
    jac1979 skrev 2013-11-01 10:56:37 följande:
    Våra ringar vid förlovningen 2013

Läcket med namnet på utsidan, både snyggt och annorlunda 
  • Äriqa

Frågade min guldsmed om man kunde gravera in namnet på utsidan, men fick ett nej! :(jac1979 skrev 2013-11-01 10:56:37 följande:Våra ringar vid förlovningen 2013

• Chicita
    Äriqa skrev 2013-11-05 13:55:13 följande:
    Frågade min guldsmed om man kunde gravera in namnet på utsidan, men fick ett nej! :(
    Det går ju inte på alla ringar.
    Det måste vara en viss bredd, och en viss tjocklek, Dom får inte vara för runda heller... Och alla guldsmeder kan inte göra sånt.
    Vår guldsmed skickade iväg våra ringar för gravyr till en annan som dom brukar anlita för utvändig gravyr.
    Men det kan ju helt enkelt bero på modellen på dina ringar som sagt... 
  • Bride2b
    MandyH skrev 2013-11-03 08:53:28 följande:
    Mittenstenen är en carat.

Helalliansen som är från Michael O´Dwyer i platina (min förlovningsring) Är 25 st 0,06 carat, så 1,50 carat sammanlagt.

:)
  • Bride2b
    MandyH skrev 2013-11-03 08:53:28 följande:
    Glömde säga, helalliansen är 2,8 mm, enstensringen är 3,2 mm.
  • Chicita
    brudevent skrev 2013-11-05 15:02:07 följande:
    Intressant att du har lyckats missa reglerna för forumet.
    Det är inte ok att använda forumet för reklam.
    Jag har anmält ditt inlägg och admin kommer radera så fort dom ser det.

Tack vare din reklam så skulle jag välja att inte gå på det eventet, eftersom jag ogillar spam, smygreklam och snyltare av alla former. 
Svar på tråden Visa din ring! Bildtråd - ringar 2013