• Redaktör Kristin

Visa din ring! Bildtråd - ringar 2013

Ringtråd 2011 och 2012 var succéer. Nu dokumenterar vi tillsammans hur ringarna ser ut 2013.

Vad är trendigt? Vilka material är populära? Stenar, släta? Förlovningsring och vigselring!

Ladda upp en bild på din ring/dina ringar här i tråden!
    Skriv gärna ett par rader om ringen.

Kolla in andras ringar och lägg upp din egen - så ser ringarna ut 2013.

Vill du kolla in tidigare ringtrådar? Du hittar dem här:

Ringar 2011

Ringar 2012

• Svar på tråden Visa din ring! Bildtråd - ringar 2013
  • cwl

Här kommer våra ringar. Den breda är förlovningsringen med fem diamanter på ovansidan. I morgongåva fick jag ytterligare sju på kanten, de tolv stenarna symboliserar de tolv år vi hade varit tillsammans när vi förlovade oss. Vigselringen är en halvallians med tretton fadeninfattade diamanter, 13 för att vi varit tillsammans i tretton år när vi gifte oss i juni 2013

• cwl

Varför kan jag inte ladda upp bilder från I-paden?

• HoneyFriedChicken

Mimmi78 skrev 2013-10-16 21:15:34 följande: Här kommer bilder på våra ringar! Jag är tillsammans med en kanadensare, och precis som i USA får man ringen med sten vid frieriet. Så den tunna ringen är min vigselring. Jag har dom faktiskt på olika fingrar, för min förlovningsring är fin som den är men jag ville ändå ha ett minne från bröllopsdagen.Jag är den tredje personen som har förlovningsringen, så det är en ärvd ring. Vigselringen är från Tiffany´s.så vackra ringar å vad roligt att förlovningsringen gått i arv, vilket inte är svårt med en sån klassisk och tidlös ring. så mycket historia i den. vilka är de andra som haft den före dig? å vilket finger har du vigselringen på? verkar vanligt i de engelsktalande länderna att få ringen med sten vid förlovning. det fick jag också, min partner är australiensare.

• HoneyFriedChicken
    Mimmi78 skrev 2013-10-16 21:15:34 följande:

Här kommer bilder på våra ringar! Jag är tillsammans med en kanadensare, och precis som i USA får man ringen med sten vid frieriet. Så den tunna ringen är min vigselring. Jag har dom faktiskt på olika fingrar, för min förlovningsring är fin som den är men jag ville ändå ha ett minne från bröllopsdagen.
    Jag är den tredje personen som har förlovningsringen, så det är en ärvd ring. Vigselringen är från Tiffany´s.
    så vackra ringar å vad roligt att förlovningsringen gått i arv, vilket inte är svårt med en sån klassisk och tidlös ring. så mycket historia i den. vilka är de andra som haft den före dig? å vilket finger har du vigselringen på? verkar vanligt i de engelsktalande länderna att få ringen med sten vid förlovning. det fick jag också, min partner är australiensare.

(jag beklagar att det blir en dublett av det här inlägget men det ovan blev så kluddrigt. glömmer konstant att jag ska sjekka bröllopstorget via mozilla ist för explorer...)
  • sandrachristofer

Här är min ring som jag kommer att få bära i februari. Haren likadan förlovningsring fast i blank guld och då helt slät!Denna är i knackad mattad vitguld 6mm bred och 6 st dimamanter!

• sandrachristofer

sandrachristofer skrev 2013-10-19 09:29:07 följande:Hmm går inte att ladda upp bilden tydligen! Vad gör jag för fel?

• HoneyFriedChicken

jag hade också problem med mina bilder, när jag använde explorer som browser. jag blev tipsad om mozilla och nu funkar det fint. kanske samma problem för dig?

• sansun

Inte jätte bra detaljbilder på ringarna men...

S

Förlovningsringarna är i titan med ett silver inlägg. Vi har likadana fast min mans (tycker det låter sååå vuxet att säga så, -min man! ))) min mans ring är bredare. Min vigsel ring är special beställd hos Swepol, egen designad, den är också i titan med 5 st fyrkantiga diamanter nersänkta i romber. Blev såå sjukt nöjd över denna skapelse. ÄLSKAR den! 
  • Mimmi78
    HoneyFriedChicken skrev 2013-10-19 00:30:07 följande:
    så vackra ringar å vad roligt att förlovningsringen gått i arv, vilket inte är svårt med en sån klassisk och tidlös ring. så mycket historia i den. vilka är de andra som haft den före dig? å vilket finger har du vigselringen på? verkar vanligt i de engelsktalande länderna att få ringen med sten vid förlovning. det fick jag också, min partner är australiensare.

(jag beklagar att det blir en dublett av det här inlägget men det ovan blev så kluddrigt. glömmer konstant att jag ska sjekka bröllopstorget via mozilla ist för explorer...)
    Tack så mycket! Ja, det är en speciell känsla med ärvd ring. Innan mig hade min mans mormor ringen och innan dess hennes svärmor. Jag har förlovningsringen på vänster ringfinger och min vigselring på långfingret- jag skiftar lite för jag kan inte bestämma mig var jag tycker den sitter snyggast, men oftast på högra!
    Ja, det är nog vanligt i brittiska imperiet och USA. Lite risky att mannen ska välja sten!  
Svar på tråden Visa din ring! Bildtråd - ringar 2013