• Vasatjej

Träff i Vasa

Hej alla österbottningar och andra intresserade!
    Eftersom inte all vill/har möjlighet att åka till Helsingfors på BT-träff kan vi kanske ornda vår egen träff här i Vasa?
    Alla som är intresserade - hör av er? När gifter ni er och var? Hur långt har ni kommit i planeringen?
    Jag gifter mig den 7.8 i Korsholms kyrka i Gamla Vasa. Vi har bokat festlokal, band, köpt klänning och börjat fundera på inbjudningar och andra trycksaker. Tycker ändå att det är lång tid kvar så vi stressar inte - ännu i alla fall.
    Nån som har tips på en bra (kvinnlig) solist som kan sjunga i kyrkan?

• Svar på tråden Träff i Vasa
  • Vasatjej

Vi tänkte skicka inbjudningarna i början av april. Bäst att börja i tid så att inte allt ska göras dagaran innan de ska skickas. Dessutom är det så kul att pyssla så jag ville börja tidigt.
    Ang. träffen...hurdan träff ska vi ha? Dagtid eller kvällstid? Ska vi tex. fara ut och äta på lördag eftermiddag typ. 14-tiden? Tänkte bara så att man hinner göra nåt annat på kvällen om man vill. Vi brukar oftast försöka vara tillsammans på helgerna (min pojkvän & jag alltså) så därför tycker jag att några timmar en lördag eftermiddag kunde passa bra. Fredagkväll går ju oxå, men då blir det lite stressigt att hinna hem från jobbet. Och då brukar jag vara så trött att jag inte orkar göra nåt på kvällen.
    Men vad säger ni andra?

• Vasatjej

Hejsan!
    Ska nån av er på Salkaris brudmässa på söndag? Vi ska nog gå dit och titta, även på visningen som är på Fontana. Känns kanske inte såå viktigt eftersom klänningen redan är köpt, men kanske de har några snygga herrkläder.
    Hur låter det med träff den 27.3 för alla?

• Jaana G

Hej! På tal om inbjudningskorten, jag har bara funderat ut hur våra skall se ut. Vi gifter oss 3.7 och vi tänker skicka iväg våra någon gång mot vappen. Varken vi eller cateringfirman behöver veta det exakta gästantalet mer än en månad i förväg, alltså har gästerna tid på sig till första juni att bestämma om de kommer eller inte. Vi har också några gäster från Södra Finland men de vet redan om bröllopet så för deras skull är det ingen panik att inbjudningskorten kommer först till vappen. Jag har dessutom för mig att folk brukar skicka inbjudningarna tidigast två månader på förhand, men det varierar ju vilket vi också har sett här på sidan :)

• Brulls

Hej på er!

Sitter här och beundrar alla de slags olika mer eller mindre exotiska resemål på nätet (drömmer om en 2 veckors bröllopsresa låångt borta nånstans, med betoning på DRÖMMER ;) Så tänkte höra med er, ska ni på bröllopsresa nånstans i sommar/höst, och isåfall vart?

• Vasatjej

Vi har inte bestämt om vi ska åka på bröllopsresa än, men vi väljer i så fall mellan 2 veckor i Thailand eller 1 vecka i Paris. Måste se hur mycket pengar vi har kvar efter festen. Resan blir nog inte direkt efter bröllopet ändå. Skulle vara kula att åka till Thailand i november när det är tråkigt väder här, så vi satsar nog kanske på det. Då hinner man dessutom spara pengar under lite längre tid.

• Jaana G

Vi har ännu inte tänkt på nån resa efter bröllopet. Eftersom vi båda studerar och då antagligen en av oss jobbar under sommaren så blir det åtminstone inte direkt efter festen. Vi har ändå lite spekulerat om vi skulle satsa ordentligt på en resa om ett år då också jag är färdig med studierna (han blir klar nu i vår)då skulle vi få fira att vi är klara med studierna plus att vi skulle få en väldigt efterlängtad smekmånad. Oj! vad amerikanskt det där sista lät :)

• Ilda

Hejsan!

27.3 på eftermiddagen låter som en bra tidpunkt för vår träff. Hoppas att de flesta här kan komma.

Ni som var på Salkari-mässan, hur var det?

• C&M

Hej på er igen!
    Jag har ett litet bekymmer som kanske någon av er kan hjälpa mig med, t.ex. Vasatjej. Du nämnde att ni skulle titta på nån veteranbil vid muséet här i Vasa. Jag har försökt ringa dit, men lyckas inte få tag i nån, såg att de har stängt nu på vintern. Har du några kontaktuppgifter som funkar? Skulle vara tacksam för hjälp!

• Vasatjej

Hejsan C&M
    Jag ringde på nummern som står i katalogen, en söndagkväll, och en person råkade svara. Han sa att de oftast är där på måndagkvällar nu på vintern så vi for dit en måndag och där var ett gäng karlar. Så du kan ju antingen ringa en måndagkväll eller bara fara dit direkt. Tror att de öppnar på riktigt först runt 1.5.
    Hur blir det med träffen förresten?

• C&M

Tack för tipset, Vasatjej! Jag ska göra ett försök nästa måndag. Hoppas bara att man inte är för sent ute. Har ni bestämt er för nån bil? Är det dyrt?

Ja, hur är läget? Blir träffen av den 27.3? Jag har åtminstone möjlighet att komma den dagen, t.ex. på eftermiddagen vid 14-tiden och tycker att det vore jätteskoj att träffas.

Svar på tråden Träff i Vasa