• Vasatjej

Träff i Vasa

Hej alla österbottningar och andra intresserade!
    Eftersom inte all vill/har möjlighet att åka till Helsingfors på BT-träff kan vi kanske ornda vår egen träff här i Vasa?
    Alla som är intresserade - hör av er? När gifter ni er och var? Hur långt har ni kommit i planeringen?
    Jag gifter mig den 7.8 i Korsholms kyrka i Gamla Vasa. Vi har bokat festlokal, band, köpt klänning och börjat fundera på inbjudningar och andra trycksaker. Tycker ändå att det är lång tid kvar så vi stressar inte - ännu i alla fall.
    Nån som har tips på en bra (kvinnlig) solist som kan sjunga i kyrkan?

• Svar på tråden Träff i Vasa
  • Jaana G

Jag var på bröllopsmässan i Åbo igår. Den var inte alls som jag väntat mig. De hade en hel del klänningar, men eftersom jag köpt min var det inte aktuellt för mig trots att det alltid är kul att se på klänningar, men knappt inga "assesoarer" alls. Inga handskar eller tiaror. Däremot fanns en hel del guldsmeder representerade och man hade möjlighet att köpa och beställa ringar. Men, vi har ju också köpt ring så inte det heller var aktuellt. I övrigt fanns ju representanter för Iittala, Arabia, Hackman o.s.v. och det var faktiskt kul...vi har nämligen svårt att komma på vad vi skall skriva på "önskelistan". Det som var mest intressant var hårmodevisningen, vissa frisyrer var en aning överdrivna, men en hel del inspiration hämtade jag nog från den. Hoppas nu att mitt hår skulle få för sig att växa med lite extra fart... I det stora hela kan jag säga att man det nog går lika bra att gifta sig utan att ha varit på bröllopsmässa. Man får ut lika mycket av att se i tidningar...

• Vasatjej

Hejsan!
    Usch va vi e slöa här...Hur blir det med träffen nu? Passar det med lördagen den 21.2 för alla. För mig är det ingen skillnad med tiden, går nog bra på dagen oxå, men helst inte före 14.00. Hur är det med er andra?

• Ilda

Jo för mig passar det bra med en träff den 21.2. Ingen skillnad med tiden. Den som har annat program kan ju föreslå en tid.

• Blåvit 14/8-04

Hej!
    Nu måste jag nog be om ursäkt! Jag kom i morse på att min kompis gifter sig den 21 februari! Samma dag som vår träff... Jag har nog vetat det jättelänge, men det har inte "klickat" förrän nu. Sorry! Om ni ändå vill ha kvar datumet för träffen får ni, men jag skulle jättegärna komma! Har ni något emot att vi letar ett nytt lämpligt datum?

• Jaana G

För mig går det bra att vi skjuter upp träffen, jag skall visserligen till Österbotten den 20-23 februari men jag kommer nog gärna senare i vår också...skulle vara kul att träffa en annan Larsmobo också :) Vad säger ni? Skall vi skjuta upp träffen? (Ni som är i Vasatrakten och har passligt att träffas den 21 kan ju säkert utan större problem träffas även då)

• Jaana G

Har någon av er förresten noterna och texten till "From this moment on" med Shania Twain? skulle behöva dem...

• Vasatjej

För mig är det ingen skillnad när träffen blir. Går nog bra att skjuta upp den oxå, kanske till mars nån gång. Vi kan ju inte vänta för länge heller, så att vi redan har allt klart planerat.
    Vad håller ni på med just nu förresten? Vi har tagit det ganska lugnt nu ett tag, förutom att vi var på bröllopsvalskurs en söndag och så var vi och provade kläder åt min kille. Fanns bara svarta kläder Han skulle vilja ha en såndar mönstrad lång kavaj i nån gulgbeige färg. Vet ni om man kan få tag på nåt sånt här i trakten, eller kanske i Seinäjoki? På Beauty fanns det inget i alla fall.
    Funderar fortfarande på inbjudningarna, om vi ska köpa eller fixa själv. Har en känsla av att det inte blir så mycket billigare att göra den själv. Men det är ju kul att pyssla förstås. Hur gör ni andra?
    Ha det så bra i vintervädret!

• Ilda

Hej!

Vi kan nog skjuta upp träffen, bara den blir av då också...;)

Har just bestämt mig för vilken klänning jag ska ha! Var och provade den i fredast, men kunde inte bestämma mig då ännu. Så när vi ringde dit i går så var den förstås såld! :( Typiskt! Hittar man nåt man vill ha ska man ta det direkt. Att man aldrig lär sig. Men de lovade att beställa en ny likadan så jag hoppas att jag hinner få den i tid. Fast det är ju rätt många månader kvar till juni så tror nog att det ordnar sig.

Vi köper klänningen (och hyr hans kläder)från Haavemaa i Seinäjoki och jag måste säga att jag tyckte att det var jättebra betjäning där. Det var ganska mycket folk där då vi var dit så det lönar sig kanske att ringa och boka tid innan.

Jag skulle också vilja veta hur ni andra gör med inbjudningskorten, så berätta gärna.

• Vasatjej

Ilda - vad har de för slags herrkläder i Seinäjoki? Har de bara svarta eller finns det även mönstrade t.ex. i guld eller nån annan färg? Hoppas du vet vad jag menar, typ att hela kavajen är mönstrad så som västarna brukar vara...hmmm, luddig beskrivning, men du har säkert sett bilder i tidningar av dessa kavajer. Tycker de är så snygga!
    Hurdan klänning blev det? Har du nån bild på den? Vad kostar den (om du vill berätta)? Vad ska din kille ha för klädsel?

• Ilda

Vi ska faktiskt dit imorgon igen så jag kan ju kolla liet om de har annat än svarta herrkläder. Vi såg inte på herrkläder alls då vi var dit sist, hade inte så mycket tid på oss. Min kille ska ha jaquett.

Det blev en halterneck klänning som jag valde. Urringningen är dock inte riktigt den jag ville ha, men "tanten" i Haavemaa sa att det var möjligt att ändra den så får se då hur det blir. Här är en bild på den: www.sinceritybridal.com/2004/3023.htm Färgen på min klänning är gräddvit, tyckte att den färgen passade mig jättebra. Priset är förstås lite väl högt (ca 700?), men tänkte satsa i alla fall. Vad kostade din klänning?

Svar på tråden Träff i Vasa