• Vasatjej

Träff i Vasa

Hej alla österbottningar och andra intresserade!
    Eftersom inte all vill/har möjlighet att åka till Helsingfors på BT-träff kan vi kanske ornda vår egen träff här i Vasa?
    Alla som är intresserade - hör av er? När gifter ni er och var? Hur långt har ni kommit i planeringen?
    Jag gifter mig den 7.8 i Korsholms kyrka i Gamla Vasa. Vi har bokat festlokal, band, köpt klänning och börjat fundera på inbjudningar och andra trycksaker. Tycker ändå att det är lång tid kvar så vi stressar inte - ännu i alla fall.
    Nån som har tips på en bra (kvinnlig) solist som kan sjunga i kyrkan?

• Svar på tråden Träff i Vasa
  • Vasatjej

Hej på er!
    Angående träffen...jag skulle helst viljka ha det på en helg, men läste just att nån annan helst har det i veckan. Men hur skulle det vara med en fredagkväll? Jag jobbar till 16.30 men lite senare ska det väl gå.
    Tur att jag inte missade nåt på mässan i Tammerfors. Jag har beställt en massa provexempel på kort från Calligraphen och de jag hittills fått var helt OK i storlek. Men jag håller med, A5 är nog lite väl stort. Tänkte försöka sno lite idéer av Calligraphen och sen göra korten själv
    Vi har oxå köpt ring, förresten.

• Ilda

Hejsan!

Jag skulle också helst träffas på en helg. Men en fredagkväll passar också jättebra eftersom jag slutar tidigt på fredagar.

Alla verkar ha inbjudningskorten under kontroll, hur ska era se ut?

• Jaana G

Hej! En lördag skulle vara utmärkt...men i nödfall passar nog en fredag också, bara det inte blir allt för sent i och med att jag skall körandes till Larsmo sen. Hur skulle det vara i slutet av februari? Märkte just att de har sportlov vecka 8(16-22.2) i den skola jag jobbar så den veckan kan jag komma vilka dagar som helst.

• Blåvit 14/8-04

Här är jag! Jag har så få lektioner i skolan och har ingen dator i min studielägenhet så det blir inte så ofta som jag kan hänga med i diskussionerna här...

Men nu har jag en fråga till er som redan köpt vigselring: Var förvarar ni den till bröllopsdagen? Får man lämna den i butiken tills man gifter sig eller ska man ta hem den? Vad kostade er ring förresten?

Angående träffen: har någon funderat vad vi skulle hitta på att göra?

• Vasatjej

Hejsan!
    Vi har som sagt köpt ring redan. Har inte betalt hela ännu, så nu ligger den fortfarande kvar i affären. Den blir färdig betald i februari, och då vet jag faktiskt inte om vi tar hem den eller inte. Men jag tycker det känns tryggare att ta hem den, och dessutom slipper man ju hämta den på bröllopsdagen när man ändå har mycket att stå i.
    Träffen ja...Skulle det passa med lördag den 21.2 t.ex? Vi kan väl gå ut och äta nåt och prata om våra planer och sen får vi se om vi vill fortsätta vidare eller inte. Hur många är vi förresten som är intresserade att komma?

• Ilda

Lördagen den 21.2 passar mig bra, så jag är intresserad! Att gå ut och äta tycker jag låter som en bra idé.

Angående ringen så har vi inte köpt någon ännu, men i morgon kanske det blir av. Och jag hoppas det blir en klänning också :)

• brudijuni

Jag är oxå troligen me'!

• Jaana G

Hej!
    Lördagen 21.2 låter jätte bra, men gärna på dagen i så fall. Vi har tagit hem ringen, men vi för tillbaks den till affären för gravering i maj...sen tar vi nog hem den igen då graveringen är klar och så bevarar vi den hemma i skåpet tills jag får börja använda den :)

Jag ville inte ha nån vansinnigt dyr ring, risken att tappa den skulle ju skrämma en om den var jätte dyr så man skulle ju knappt våga ha den på fingret. Men inte köpte vi den billigaste som fanns heller (ganska många hundra euro var den nog)Ringen är i vanligt guld med tre diamanter nästan intill varann. Det är dock vitt guld kring diamanterna. Det går inte att förklara....Ville till först ha en ring med fem diamanter som står upp, men det var helt enkelt för mycket...kändes som jag hade en ring bara för att det skulle synas att jag nyss gift mig...För mig var det bättre med någonting lite diskretare. Det svåra med att välja ring är ju att det finns så många olika modeller som tilltalar en...

• Blåvit 14/8-04

Jag var och titta på ringar i tisdags. Jag visste vad jag skulle ha (en guldring med 2-3 diamanthjärtan) men det fanns ingenstans. Jag tittade i 3 butiker i Vasa. På alla ställen fick jag rådet att komma tillbaka i februari-mars då de får in sommarens ringar. På ett ställe sa de faktiskt att de kan beställa om de vet vem som tillverkar den, och det tyckte jag var bra. Men jag tänkte att jag först går och kollar i Jakobstad och Kokkola innan jag beställer. Det vore ju bäst om man kunde prova och se om den passar med förlovningsringen! :)

Den 21.2 låter nog bra, även om jag helst skulle komma en fredag. Men jag säger som Jaana: helst på dagen på lördag! Eller e.m., men helst inte så sent.

Svar på tråden Träff i Vasa