• Vasatjej

Träff i Vasa

Hej alla österbottningar och andra intresserade!
    Eftersom inte all vill/har möjlighet att åka till Helsingfors på BT-träff kan vi kanske ornda vår egen träff här i Vasa?
    Alla som är intresserade - hör av er? När gifter ni er och var? Hur långt har ni kommit i planeringen?
    Jag gifter mig den 7.8 i Korsholms kyrka i Gamla Vasa. Vi har bokat festlokal, band, köpt klänning och börjat fundera på inbjudningar och andra trycksaker. Tycker ändå att det är lång tid kvar så vi stressar inte - ännu i alla fall.
    Nån som har tips på en bra (kvinnlig) solist som kan sjunga i kyrkan?

• Svar på tråden Träff i Vasa
  • C&M

Den helgen som Vasatjej nämnde passar mig riktigt bra, råkar vara så att min fästman är bortrest då.

IIda: Är du hemma från Vasa eller? Vilket år är du född?

Jag läste modersmål och naturvetenskap som biämnen, kanske det säger någonting...

• Ilda

Nä, jag är inte från Vasa utan från Kristinestad. Bodde nära Peffan och gick i grupp 2. Mina biämnen var musik & biologi. Tror nog du vet vem jag e nu..:)

• C&M

IIda: Jovisst vet jag vem du är! Jätteroligt med bekanta! Lite märkligt att man ska gå sådana omvägar för att "träffas" igen. Du vet nog garanterat vem jag är, för vi var ju i samma grupp, precis som du trodde.

• Vasatjej

Hej tjejer!
    Tänkte diskutera tidpunkten för vår träff igen...jag föreslog ju den 19 eller 20.3 men nu visar det sig att jag inte kommer att vara i Vasa den helgen. Sååå typiskt! Och båda helgerna innan är jag på kurs på fre-lö. Så alltså nästa gång det skulle passa för mig är 26 eller 27.3. Usch, va långt till dess...Hur är det för er andra?
    Nu har vi äntligen börjat pyssla med inbjudningarna, har gjort ett mallkort och det blev sååå fint, precis så stilrent som jag ville ha det. Idag har vi varit och inhandlat mer papper och även hittat fyrkantiga kuvert. Trodde inte att det skulle gå att hitta, men på KEAB Paper fanns det fyrkantiga i storleken 15,5x15,5 cm och våra kort är 15x15. Perfekt alltså! Så i helgen ska vi börja skära papper. Ganska jobbigt, men det får gå...

• Jaana G

Den 20 eller 21 mars skulle inte alls passa mig, helgen efteråt låter bättre. Håller på med språkgranskning vid sidan av jobbet och studierna och kanhända jag har en skribent som vill ha sin text granskad till veckan därpå 26-27...men låt inte det störa träffen om det passar för er andra. Och, som sagt är inget säkert ännu.

Vi har köpt mallpapper till våra inbjudningskort nu, men eftersom min klänning är lite försenad så kan jag inte bestämma vilken röd eller vinröd vi skall på de naturvita korten ännu. Börjar bli lite otålig på den fronten nu, jag vill ju sitta och pyssla. Det är inte alltför ofta jag har den känslan så nu borde jag få skrida till verket....

• Jaana G

Naturligtvis skulle det stå :...så kan jag inte bestämma vilken röd eller vinröd nyans vi skall ha på de naturvita korten. Tappar bort orden då det är så mycket jag skulle vilja säga på en gång...Int för att jag bryr mig hur nån skriver här. Men med alla ord på plats så får ni andra även ett sammanhang i det jag försöker säga :)

• Vasatjej

26 eller 27.3 passar nog bra för mig oxå...Hur är det med er andra? Ska vi försöka spika ett datum nu, annars är det snart sommar och alla har gift sig
    Igår skar vi ut 63 inbjudningar...gissa om jag har ont i fingrarna idag. Min kille gjorde placeringskorten. Vi har inte dekorerat dem ännu, bara skurit ut kortet. Skönt att det är gjort, nu är det bara det roliga kvar.

• C&M

Hejsan!
    26 eller 27 mars passar mig riktigt bra. Skulle gärna få bli av då för det är väl inte så lång tid innan den första av oss gifter sig...
    Idag ska jag göra de sista inbjudningskorten, sen måste vi fixa info-bladet med vägbeskrivningen. Så jag hoppas vi får iväg dem inom den här veckan. Annars är det ganska lugnt för tillfället, lite för lugnt...

• Ilda

Hej på er!

Tänker ni alla skicka iväg inbjudninskorten redan? Vi som inte ens har börjat med våra...Ska och se på papper nu i veckan. Tycker inte att det är så bråttomt eftersom vi inte tänkte skicka de förrän kanske i slutet av mars.

26 eller 27.3 passar nog bra för mig också. Så ska vi boka nåndera dagen?

• C&M

Vi hade inte tänkt skicka dem så tidigt, men vi har en del långväga gäster som antagligen vill ha lite mera tid för förberedelse, dessutom är det ju semestertider, kan vara många som har planer för semestern och då vill man ju vara ute i god tid. Däremot var jag förvånad över att folk har så tidiga osa-datum. Vi har satt dryga tre veckor innan, men många har ju månader i förväg.

Var det tänkt att vi skulle gå ut och äta nånstans då vi träffas. Är det nån som har förslag på ställe och klockslag?

Svar på tråden Träff i Vasa