• mullig

Cambridge

jag skulle vilja tappa 17kilo innom 2manader, kan man klara det med cambridge kuren? eller siktat jag allderles för lagt. orkar man träna om man är pa ren kur? eller ska man bara ta lugna promenader? finns det bara 15pack? hur mycket har ni minskat i vikt med cambridge?

• Svar på tråden Cambridge
  • mandarin

Mullig: Hon har låtit bli kolhydraterna. Alltså hållit sig till grönsaker och proteiner. Men faktiskt också tagit sig ett glas vin eller två.

• mullig

(mandarin)Va? har jag fragat not?...somewhat confused....

• mandarin

Mullig: JA, DET HÄR SKREV DU...

2005-05-19 17:08 mullig Anmäl inlägget

vad har hon ätit pa helgerna? jag vet inte riktigt vad jag ska äta. idag har jag ätit:
    Kycklingfile
    1ägg och 8svampar
    150g tonfisk

är det kohlhydrater i detta, jag va säker pa att det inte va det...finns det not annat ni kan rekomendera?

• MimmiMus

Nu är jag såååå förvirrad och orolig! Imorgon går jag in på min sjätte vecka på ren kur, men nu är det ingen som stöttar mig längre.

Jag hade inte någon mastodont övervikt när jag började för 5 veckor sedan. Nu har jag gått ner nästan tio kg och alla verkar tro att jag har drabbats av någon ätstörning. JAG HAR INTE NÅGON ÄTSTÖRNING! Jag är bara fast besluten att jag skall köra min rena kur till och med fredagen den 3 juni, för att sedan börja trappa upp sakta men säkert på en diet bestoende av lågt GI, grönsaker protein osv.

Jag står nu inför ett dilemma. Sviker jag mig själv om jag från och med imorgon sakta men säkert börjar min upptrappning? Jag orkar inte med allt j-vla tjat från omgivningen!!! Det tar energi att förvara hela tiden. Någonting som däremot talar för att jag borde börja trappa upp nu är att jag har dragit på min en bedrövlig förkylning. Skulle ge vad som helst för en Vick´s just nu, har sååå ont i halsen.

Usch... Jag vet varken ut eller in? Det värsta, om jag skall vara helt ärlig, är att min omgivning kanske har rätt.:( Ja har inte satt upp en målvikt utan ett måldatum. Men det måldatumet jag har satt upp bäddar för att jag snart kommer vara extremt smal. Det enda roliga just nu är jag jag återigen har bevisat för mig själv vilken grym karaktär jag har.:)

Usch, vad ska jag göra?

Någon som kan lägga in sitt veto?

• mandarin

Otroligt bra jobbat! 5 veckor på ren kur!!! Kanon!
    Jag har kört ren kur i 6 dagar och tänkte köra på i 10 dagar till. Sen måste jag köra kombinerad kur för vi ska ut och resa.

Men du, tror du inte att 5 veckor räcker. Vad säger din konsulent? Börja mixa lite kanske... Då kan ju alla i din omgivning se att du äter! Och vill du klämma till med nåt kilo till så gör du ju det på kombinerad kur också.

Hoppas det går bra för dig...

• marpea

MimmiMus!

Jag har gått på kombinerad kur och gått ner ett kilo i veckan sex veckor i rad. Jag har tidigare gått ner mycket på ren kur, men ville inte köra på det den här gången just för att det är så jobbigt att behöva tjafsa med alla om att man inte äter "riktig" mat!

Mitt tips är alltså att börja upptrappningen genast, det du förlorar är bara oro och tjat från andra. Det du vinner är fortsatt viktnedgång och en lugnare tillvaro. Lycka till!

• MimmiMus

Jag känner mig jättejätteglad över era svar. Det fick mig att förstå att jag inte gör någonting fel om jag går på kombinerad kur fr och med idag. Nu blir det en rejäl och fräch sallad nr jag kommer hem!

• MimmiMus

Nä, hurrni, det här suger!

Nu, efter det stöd jag har fått, har jag bestämt mig för att jag skulle äta lite lätt ikväll. Inget fett och inte mycket.

Men.... Min pojkvän jobbar över och är hemma om ca en timme och jag sitter och mår skit. Jag vill inte äta!!!

Jag känner att jag måste äta pga flera orsaker.

1. Jag måste någon gång börja äta normalt igen.
    2. Jag är förkyld.
    3. Omgivningen kräver att jag äter!
    4. Jag måste chocka min kropp på något vis för jag har bara gått ner 0,5 kg sedan förra veckan! PÅ REN KUR!!!!!!!
    5. Om jag börjar på kombinerad kur om 2 veckor kommer jag inom 2 månader vara under 20 i bmi.
    6. För att det antagligen inte är sunt att känna sådan ångest för att äta.

Hur skall jag tackla min ångest? Jag minns inte att jag hade någon ångest förra gången. Jag minns inte hur jag gick över på kominerad kur? Allt gick så smidigt den gången... Jag har juh varit sååå duktig hela året. Gått ner till normalvikt... Övergått på kominerad kur och hållit vikten... Hållit vikten hela året och tanken med min rena kur den här gången var att jag skulle ta några skönhetskilon (ej nödvändiga). Nu är jag helt fuc-ked up i huvudet!!!!!!!!!!!

Just denna sekund fattar jag inte vad jag håller på med. Fatta vilken konstig känsla att kunna laga mat (utan atT smaka av) titta på mat, se andra laga/äta mat och samtidigt känna " Det ser/luktar gott, men jag vill ABSOLUT INTE HA".

Är jag illa ute?

Alla mina kolleger som har hoppas på Cambridge, då jag inspirerat dem, blir arga sura och griniga av att se andra äta och berättar varje dag hur de våndas när övriga familjen äter. Jag känner ingenting.

RÅD, please!

• Gloriousgirl

Jag tror inte du är mentalt förberdd på att börja äta just idag... man måste ju liksom jobba in tanken på att man ska äta igen och det kanske tar några dagar extra... Mental förberedelse tror jag är nyckeln för en framgångsrik viktminskning och för att kunna behålla kilona. Kanske du ska ta veckan ut att tänka på det hela och planera...och så äter du tex på fredag....vad tror du om det?

Jag börjar förbereda mig nu jag med, fast jag vet inte NÄR jag ska börja äta..men jag är skraj som fasen... Kanske äter vid midsommar, men det beror lite på om jag gått ner tillräckligt då.

• mullig

Ush nu känns allt rent ut sagt förjävligt! Jag har brytit min super diet...det började i förrgar när jag solade och brände HELA baksidan av mig, jag kunde ite ligga eller sitta eller ga..jag va fasst här och när jag inte har not att göra vandrar jag till kylskapet och äter och äte och äter...sedan kunde jag ju ite träna bort det och jag kände mig sa oerhört misslyckad sa jag fortsatte att tröstäta hela dagen efer oxa (igar), sa nu känns det som om jag är tillbaka pa 0 och allt är bortkastad. magen är svullen som en boll jag ser gravid ut igen och jag har helt och hollet tappat min motivation..grät hela morgonen när jag va ute och gick...hur kunde jag bara göra sahär mot migsjälv när jag vet att jag blir lidANDE..

Svar på tråden Cambridge