• mullig

Cambridge

jag skulle vilja tappa 17kilo innom 2manader, kan man klara det med cambridge kuren? eller siktat jag allderles för lagt. orkar man träna om man är pa ren kur? eller ska man bara ta lugna promenader? finns det bara 15pack? hur mycket har ni minskat i vikt med cambridge?

• Svar på tråden Cambridge
  • Gloriousgirl

Ja, jag kommer inte vara här mer, jag vet när jag inte är välkommen. Bye bye.

• Linda365

Om man äter Cambridge till frukost och lunch och sen äter vanlig middag fast fettsnålare än vanligt kan man då gå ner i vikt ändå?

• LeeLooKarin

mimmi! tusen tack för infon! bor i göteborg så ja ska ta reda på vilken konsulent som e närmast.. tycker inte de e så dyrt ja testa herbalife innan å de va göööör dyrt å funkade inte alls.. gör kasst..
    ha det gott! karin

• MimmiMus

Cambridge är dessutom MYCKET godare än Herbalife!=)

Skriv om du behöver råd och peppning! Jag är världsbäst på att peppa andra, coh även mig själv nu för tiden!

• MimmiMus

Till "mullig"!

Jag tror stenhårt på dig även om dina förrutsättningar (eftersom du bor utomlands) inte är desamma som för oss hemma i Sverige.

Jag vet som sagt inte riktigt hur det går till i landet där du bor men om du efter att du kört några dagar med Cambridge känner att du vill fortsätta så skulle man väl kunna skicka hem det till dig från Sverige? Tror inte det skulle vara något problem alls i tullen. Förhoppningsvis blir det inte allt för dyrt att skicka heller!

www.viktklubben.nu så skickar de hem varorna till människor över hela landet och är säkert villiga att skicka till dig utomlands också!

Jag är övertygad om att du kommer fixa detta!

Skriv om du behöver råd och stöd!

• mullig

tack mimmi, problemet är att jag är utbytesstudent och de vägrar att ge mig mer är 2veckor med cambridge och jag är ju här under deras regler..men cambridge själva rekomenderar ju inte mer är 3veckor, är 2 verkligen för lite da?

• MimmiMus

Okej, då förstår jag!

Då tycker jag ändå att vi ska hitta en bra lösning åt dig!

Två veckor är absolut inte för lite! Man läser om dem som går på ren kur i ett halvår men det är bara en liten promille av alla ck-användare som gör det. Inget att hänga upp sig vid. Vidare så rekommenderar ck att man bara går på ren kur i max 3 veckor. Jag struntar i detta och kör i 6 veckor (för att sedan sakta men säkert trappa upp med mat). Jga känner att jag kan ignorerea deras rekommendation eftersom jag är fullt frisk och i alltmänt god vigör. Nästan aldrig sjuk, inte diabetiker osv...

De flesta brukar gå på ren kur i ca 1-3 veckor.

Som jag ser det så har du massor av alternativ.

Här är ett alternativ som jag kan gå i god för! Jag vet att det funngerar jättejättebra!

1. Du äter dina pulverpåsar tills de tar slut (ca 2 veckor). Därefter kör du enligt low carb teorin. Du äter kött, fisk, fågel samt mängder med frukt och grönt. Du dricker endast vatten samt kaffe och te utan mjölk eller socker. Detta är precis lika effektiv i min mening. Se Cambridgekuren som en rivstart för att bli av med det första 5 kg, för 5 kg kan jag garantera att du går ner de första 2 veckorna. Det är möjligt att du tredje veckan, då du gått ifrån ck och börjat med low carb, står still på vågen alternativt går upp något kilo men fjärde veckan kommer det gå neråt igen. Anledningen till att du går upp 1-2 kg beror på att kroppen kan tillgodogöra sig ditt vattenintag igen, något kroppen är dåligt på när du käkar cambridge då ck är vattendrivande.

Vad tycker du om min ide?

• Lilla My i Finland

mullig! Var är du utbytesstudent? Det finns ju återförsäljare lite här och där..

Jag gick på renkur i 1,5 vecka och kombinerad kur i 3 eller 4 veckor... Har nu hållt min vikt utan kuren i snart 2 månader! Min sambo har gått ner 15 kg på ungefär samma tid! :) Härligt med en kur som funkar! Även för såna som jag som är svaga för frestelser...

• mullig

jo jag är i tyskland nu, tack (igen) mimminus, jga har varit inne pa den iden oxa och det later riktigt bra tycker jag fasst jag va mer inne pa SouthBeach som verkar lite lättare att följa. Lilla My, hur mycket gick du ner totalt under din tid?

• Plastgroda

Mullig:

Tror du att det kanske skulle kunna funka att du kör Cambridge helt i 10 dar eller så, och sedan varvar med tex South Beach och de påsar du har kvar? Det kanske kan vara enklare om du har svårt att få tag på mer, och dessutom är det rätt svårt att hålla sig till kuren länge. Om du lägger om dina vanor och tex joggar samtidigt kan du ju göra av med de extra kalorier du får i dig och ändå hålla den snabba minskning du vill ha?

Hoppas att det går bra för dig.
    Lycka till.

Svar på tråden Cambridge