Okej, då förstår jag!
Då tycker jag ändå att vi ska hitta en bra lösning åt dig!
Två veckor är absolut inte för lite! Man läser om dem som går på ren kur i ett halvår men det är bara en liten promille av alla ck-användare som gör det. Inget att hänga upp sig vid. Vidare så rekommenderar ck att man bara går på ren kur i max 3 veckor. Jag struntar i detta och kör i 6 veckor (för att sedan sakta men säkert trappa upp med mat). Jga känner att jag kan ignorerea deras rekommendation eftersom jag är fullt frisk och i alltmänt god vigör. Nästan aldrig sjuk, inte diabetiker osv...
De flesta brukar gå på ren kur i ca 1-3 veckor.
Som jag ser det så har du massor av alternativ.
Här är ett alternativ som jag kan gå i god för! Jag vet att det funngerar jättejättebra!
1. Du äter dina pulverpåsar tills de tar slut (ca 2 veckor). Därefter kör du enligt low carb teorin. Du äter kött, fisk, fågel samt mängder med frukt och grönt. Du dricker endast vatten samt kaffe och te utan mjölk eller socker. Detta är precis lika effektiv i min mening. Se Cambridgekuren som en rivstart för att bli av med det första 5 kg, för 5 kg kan jag garantera att du går ner de första 2 veckorna. Det är möjligt att du tredje veckan, då du gått ifrån ck och börjat med low carb, står still på vågen alternativt går upp något kilo men fjärde veckan kommer det gå neråt igen. Anledningen till att du går upp 1-2 kg beror på att kroppen kan tillgodogöra sig ditt vattenintag igen, något kroppen är dåligt på när du käkar cambridge då ck är vattendrivande.
Vad tycker du om min ide?