• mullig

Cambridge

jag skulle vilja tappa 17kilo innom 2manader, kan man klara det med cambridge kuren? eller siktat jag allderles för lagt. orkar man träna om man är pa ren kur? eller ska man bara ta lugna promenader? finns det bara 15pack? hur mycket har ni minskat i vikt med cambridge?

• Svar på tråden Cambridge
  • shalimar

MimmiMus och Gloriusgirl - ni verkar ha hamnat i ett farligt läge bägge två. Det är NORMALT att äta vanlig mat. Det är INTE NORMALT att leva på pulver. Om man inte vill äta, känner att man mår dåligt och får ångest av att äta normal mat (och du MM skulle ju bara äta en liten fettfattig sallad?!?) så är man illa ute och definitivt på väg in i ett destruktivt beteende som kan sluta riktigt riktigt illa. Man mår nämligen inte bättre av att vänta med att börja äta... jag kan väl inte vara 100% säker men jag gissar att det inte kommer att kännas roligare nästa gång du/ni ska börja äta.

Ett tips är väl att äta med pojkvännen. Förbered måltiden och se fram emot den redan innan. Laga till något riktigt gott som ni båda verkligen tycker om, öppna en flaska vin, tänd ljus och ha en mysig middag - det är ju inte så himla kul att äta ensam, men det man saknar mest när man inte äter (tycker jag) är just de där mysiga middagarna med någon man tycker om, för det är mer än bara mat, det är en upplevelse också.

Tänk på framtiden, för som du själv skrev MM, någon gång måste du ju börja äta riktig mat igen!

• Gloriousgirl

shalimar:

Du har helt rätt i det du säger att det är helt normalt att äta osv. Jag uttryckte mig nog lite dumt innan för det jag menar är att jag personligen är skraj för att äta för mycket och inte kunna hantera maten som en "normal" person gör. Jag är alltså rädd att det ska slå slint i skallen och man ska frossa. Därför är jag noga med min mentala hälsa och förberedelse (precis som jag var när jag började med Cambridge) för att LÄRA mig äta som en normal männsika. Jag blev ju tjock av en anledning och det är nu den största kampen börjar...att behålla vikten som den är!

Så, jag kör på en mental träning nu i några veckor och sen ska jag NJUTA av maten och lyssna på min kropp och inte ge vika för varje impuls som jag gjorde tidigare.

• Tesan

Får man göra reklam för sig själv? Det måste ju vara tillåtet, jag säljer ju inget!!! Så här kommer det!: Jag är en av finalisterna i "årets cambridgekund". Och jag skulle bli himmla glad om ni ville rösta på mig! www.cambridgekuren.se Kandidat nr 11, det är jag!

Tjing!

• MimmiMus

Grattis Tesan!

Tro mig jag vet hur duktig du gar varit! Du var väl med redan för ett år sedan med Ia´s och lite annat trevligt folk!

Tack, till er alla för ert stora engagemang! Det värmer!

Måndag, tisdag och ikväll kar det blivit sallader. Min ribba fram till den 3 juni är 2 påsar cambridge, 3 liter vatten, 1 kopp kaffe, 1 glas coka cola light och en fettsnål sallad tiil middag varje kväll.

Någon rubbning har jag, det måste jag nog erkänna. Förra året var det upptrappningen på kombnerad kur den svåraste biten eftersom man blir sugen på allt möjligt när man ätit någonting annat än ck. I år har jag inget sug efter någonting alls efter att jag ätit min sallad på kvällen. Därför inser även jag att jag skall ta det jä-kligt försiktigt. Att inte känna sug är normalt på ren kur men INTE på kombinerad. Då bör men få massor av sug tillbaka men det har inte jag.

Men bara så ni vet, jag är fullt medveten om att det är lite fu-cked up i mitt huvud just nu. Jag kommer dock ge mig själv tid.

Puss på er!!!!!

• Nimis

Hur mycket socker är det egentligen i påsarna?

Jag tog en provpåse imorse (mest för att kolla smaken) och känner mig helt speedad...

• Gloriousgirl

Tror väl inte det är något socker alls vad jag vet.... men man kanske ska kolla upp allt innehåll.

• Tesan

Mimmimus: Japp, jag har varit flitig här ang. cambridge! Men första gången jag är med i tävlingen. Håll tumamrna för mig!

• MimmiMus

Tesan:

Håller inte bara tummarna utan alla fingrar för dig!

• MimmiMus

Hej, alla supeduktiga tjejer!

Kommer ni ihåg hur deppig jag var i måndags!?

Idag är jag sååå glad!!!

Idag var jag hos min konsulent och köpte på mig för en ny vecka. (Jag var hos henne och köpte åt en kompis i måndags). Jag passade på och väga mig, eftersom jag ändå var där, och trots att jag ätit på kvällarna den här veckan så har jag gåt ner 1 kg exakt! PÅ 4 DAGAR!!!!

KOMBINERAD KUR ROCKAR JUST NU!!!

Jag som var så orolig!

Kram på er!

• shalimar

Fint... men kom ihåg att du ska leva även efter kombinerad kur...

• Foxy Lady

Jag vill oxå vara med här!
    Har kört cambridge i omgångar och siktar alltid på ren kur men lyckas inte mer än 3 dagar, nu har jag läst alla cambridge trådar här och det känns verkligen peppande och jag förstår att det är de första dagarna som är absolut tuffast! Det blir dock att jag kör kombinerad kur fram till på måndag (pga kalas osv i helgen) då jag tar rejäla krafttag och siktar på ren kur! Härligt så många godhjärtade och fina cambridge-tjejer det finns här!

• Jag 25

Jag är lite nyfiken på det här med Cambrigde men är osäker på om det skulle passa mig. Hur mycket vägde Ni när Ni startade och vad var Erat mål? Jag är egentligen inte direkt överviktig, men ibland kommer den här jobbiga känslan över mig att man borde göra något för sin kropp..

Svar på tråden Cambridge