MimmiMus och Gloriusgirl - ni verkar ha hamnat i ett farligt läge bägge två. Det är NORMALT att äta vanlig mat. Det är INTE NORMALT att leva på pulver. Om man inte vill äta, känner att man mår dåligt och får ångest av att äta normal mat (och du MM skulle ju bara äta en liten fettfattig sallad?!?) så är man illa ute och definitivt på väg in i ett destruktivt beteende som kan sluta riktigt riktigt illa. Man mår nämligen inte bättre av att vänta med att börja äta... jag kan väl inte vara 100% säker men jag gissar att det inte kommer att kännas roligare nästa gång du/ni ska börja äta.
Ett tips är väl att äta med pojkvännen. Förbered måltiden och se fram emot den redan innan. Laga till något riktigt gott som ni båda verkligen tycker om, öppna en flaska vin, tänd ljus och ha en mysig middag - det är ju inte så himla kul att äta ensam, men det man saknar mest när man inte äter (tycker jag) är just de där mysiga middagarna med någon man tycker om, för det är mer än bara mat, det är en upplevelse också.
Tänk på framtiden, för som du själv skrev MM, någon gång måste du ju börja äta riktig mat igen!