• mullig

Cambridge

jag skulle vilja tappa 17kilo innom 2manader, kan man klara det med cambridge kuren? eller siktat jag allderles för lagt. orkar man träna om man är pa ren kur? eller ska man bara ta lugna promenader? finns det bara 15pack? hur mycket har ni minskat i vikt med cambridge?

• Svar på tråden Cambridge
  • mullig

vad har hon ätit pa helgerna? jag vet inte riktigt vad jag ska äta. idag har jag ätit:
    Kycklingfile
    1ägg och 8svampar
    150g tonfisk

är det kohlhydrater i detta, jag va säker pa att det inte va det...finns det not annat ni kan rekomendera?

• kotten_79

mullig..

Har du gått ner nåt?

• Nonika

Alltså, jag bara måste få säga; sluta späk er, det är inte bra på nåt sätt! Det finns inga snabba genvägar. Ta långpromenader, inte lugna, utan gå så fort du orkar. Drick gärna en kopp kaffe eller te innan, så bränner du mer. Det bästa är att gå innan frukost, för då är glykogenlagren tomma.
    Försök träna utöver det, ett par tre gånger i veckan. Drick mycket vatten, men inte FÖR mycket. 2 liter om dagen räcker. Undvik snabba kolhydrater, ät mer protein, särskilt på kvällarna.
    Själv har jag gått ner 14 kilo på ett år, och min x gick ner 27 kilo på ett halvår, så jag har lite erfarenhet..

• MimmiMus

VADDÅ SPÄK????????

Lägg av att kritisera! Vad vi gör är helt upp till oss. Bara för att du inte har karaktär nog att ge upp mat för en tid.

/mimmi (som gått ner 13 kg med cambridge utan att ha gått upp igen)

•  ~carpe diem~

Jag kallar det inte karaktär att inte äta, jag kallar det onödigt lidande för något som funkar för väldigt få i längden..........

• kotten_79

Nonika

14 kg på ett år är ju inte så mkt, men kanske då håller på lång sikt.

• anna74

Jag höll på med camebridge i 3 dagar och på 4:e dagen (igår) blev jag jättedålig med magkramper och extrem matthet. Jodå jag har druckit vattnet precis som jag skulle, 3 liter om dagen.
    Jag fick då avbryta kuren och åt riktig mat till lunch, lite ris och en liten bit kokt lax. Magsmärtorna blev lite bättre framåt eftermiddagen men då kom den enorma hungern. Jag var inte hungrig egentligen eftersom jag ju fakltiskt ätit lunch men kroppen struntade i det och skrek efter mat på ett sätt som jag aldrig upplevt förrut. Kanske är det så här när man hetsäter....singnalerna i kroppen funkar inte längre! Jag blev helt klart ordentligt rädd i alla fall. Sen kom ju ångesten för att man ätit osv.
    Har läst om tjejer i min ålder ca 30 år, som plötsligt drabbats av bullemia från att egentligen ha haft en sund inställning till mat. Det har då handlat om tjejer som varit lite mulliga och som velat gå ner i vikt snabbt och tagit till någon sån här kur och sen helt tappat greppet totalt. Äta, laxera, svälta, äta spy om vart annat. Ingen av dem trodde någonsin att de skulle drabbas...det är bara andra som drabbas och de har dessutom helt andra problem.....Man har en bild av att det bara drabbar unga tjejer i 15 års åldern....
    Nu har jag i alla fall nuddat vid deras helvete. Kan tillägga att jag aldrig i min vildaste fantasi trodde att något sånt här skulle hända mig....då hade jag ju inte provat en pulverkur från början.

• mullig

äntligen sol har solat hela dagen och har fatt en fin bränna! äntligen! Har äntligen fatt lite cambridge pasat till...nu är det kombinerad kur som gäller...

• mandarin

Vad hemskt för dig Anna!!!
    Jag är på min 3:e dag idag och det känns bra.
    Har ätit en god varm kycklingsoppa till fredagsmys.
    Annars brukar fredagsmys bestå utav tacos och rött vin!
    Lite skillnad men men...
    Vill man vara fin får man lida pin!

85 dagar kvar...

• Mrs. Robinson

14 kilo pa ett ar ar skitbra, pa tva ar ar det 28 kilo och tre ar 42 kilo etc.

Svar på tråden Cambridge