• mullig

Cambridge

jag skulle vilja tappa 17kilo innom 2manader, kan man klara det med cambridge kuren? eller siktat jag allderles för lagt. orkar man träna om man är pa ren kur? eller ska man bara ta lugna promenader? finns det bara 15pack? hur mycket har ni minskat i vikt med cambridge?

• Svar på tråden Cambridge
  • mullig

jag vill oxa minska 8kg i manaden...nej det r ju just det, jag kan inte köpa mer!ska man fortsätta med South Beach dieten efter? det är ju lowcarb diet oxa!?

• Gloriousgirl

Jag tror inte att 8kg i månaden utan Cambridge är något du kan uppnå. Inte utan att helt svälta.

Ska du äta Cambrdige under en så kort tid som 15 dagar och sedan övergå direkt till mat (oavsett vilken metod du använder dig av) så kommer du gå upp dina kilon igen. Man måste försiktigt trappa upp igen när man övergår från pulver till mat, annars är det bortkastat. Kroppen klarar helt enkelt inte av den typen av omställning fort utan behöver lite tid på sig.

Så mitt tips är att om man tänker använda Cambridge så kan man inte se det kortsiktigt utan man måste se det ur ett längre perspektiv.

Om det nu är så att du inte kan köpa mer CK, så kanske det är så att du inte går hos en konsulent? Det är annars det bästa du kan göra i kombination med CK.

• mullig

ok...sa du tycker att jag bara kastar bort tiden da? det är nämligen sa att jag inte bor i sveige och har inte möjlighet till det..

• Gloriousgirl

Ja, om du bara tänker äta CK under dina 15 dagar så... Du frågar först om man kan gå ner 17 kg på 2 månader med Cambridge, men sen har du bara så det räcker till 15 dagar. Då får du ju välja själv om du vill försöka gå ner på annat sätt eller med Cambridge. Jag säger bara som det är, och hur ska jag ens kunna veta vilka förutsättningar du har som inte bor i Sverige. Jag kan inte läsa dina tankar. Nä, jag tycker din ton är otrevlig så jag har ingen lust att kommentera detta mer.

• MimmiMus

Se så, tjejer!

Jag tror inte någon av er menar något ont! Jag förstår om man är känslig för allt som kan fattas som kritik när man är så motiverad som "mullig". Samtidigt är jag övertygad om att "Gloriousgirl" menar väl eftersom hon talar ur ett hälsomässigt perspektiv.

Visst är det så att man inte kan återgå till sina normala matvanor efter att man förlorat vikt med CK. Man måste ändra sitt tänk. Dock ser jag inget problem alls med att köra Cambridge i 15 dagar, i syftet att komma i en speciell klänning för ett speciellt ändamål t ex. Allt beror, återigen, på syftet med sin viktreducering.

Jag kan dock berätta att jag idag har vart hos min konsulent och köpt nya påsar för en vecka framåt samt vägt mig. Jag har lyckats gå ner exakt 5 kg på 14 dagar. Jag är jättelycklig. Jag går ner exakt 2,5 KG/vecka när jag kör ren kur. Jag skall köra ren kur fram till den 3 juni, sen ska jag börja trappa upp med lite mat då och då tills jag har hittat en balans och inte ökar i vikt.

Jag tror stenhårt på er båda!

Puss & Kram

• LeeLooKarin

hm.. detta verkar juh vara ett bra sätt att gå ner i vikt. va kostar det å hur får man tag på "påsarna" undrar jag..

• MimmiMus

Low carb så som Atkins, South Beach och GI-Metoden är verkligen att rekommendera om man ska övergå till att äta vanlig mat. Det kommer jag göra.

Visst går det snabbare om man har mycket att förlora. Jag är inte fasligt överviktig (165 lång, 68 kg, började på 73 för 2 v sedan) och vill gå ner till 57-59. Min kollega, som hoppade på detta med mig i år, vägde sig igår och hade gått ner 3,8 kg men då är hon 167 lång samt väger 85 kg.

Lite info och lite peppning (förhoppningsvis)!

• MimmiMus

Hej!

Det kostar ca 440:-/veckan. Om du går på ren kur förstås.

Många som jag berättar om CK för reagerar på att det är dyrt men jag kan säga att jag garanterat har minskat mina matinköp med 100%. (Snabb uträkning jag gjorde förra veckan.) Detta beror visserligen på att jag bor på Östermalm i Stockholm och vi har Sveriges dyraste mataffärer, men alla människor bör sänka sina kostnader såvida de inte käkar nudlar 3 ggr om dagen.:)

Du måste köpa påsarna hos en konsulent som finns överallt i Sverige (nästan). Går även att beställa. För mig är det så praktiskt att jag har min konsulent på väldigt nära min bostad. Jag konsulterar inte henne som juag vet att många andra CK:are gör utan jag går dit en ggn i veckan, köper och väger mig. Jag har ingen våg hemma så det är veckans höjdpunkt att gå till henne och få sin viktreducering bekräftad.

Närmaste konsulent hittar du på www.cambridgekuren.se och för att beställa hem kan du gå in på www.viktklubben.nu

Lycka till!!!!

Mimmi

• mullig

ok om det är nagon ton som är otrevlig är det din!! jag ville bara fa lite peppning för det lilla jag hade och fragade om vissa saker vad möjliga och vad fick jag tillbaka!- "köp mer" när jag sagt att jag inte har möjlighet till det och sen "2veckor är inte tillräckligt, det är ett slöseri med tid"..försök inte spela oskyldig...

• mullig

GloriousGirl jga tycker att du inte ska skriva mer i denna traden för hit va det meningen att människor med positiv attityd kommer..

Svar på tråden Cambridge