• mullig

Cambridge

jag skulle vilja tappa 17kilo innom 2manader, kan man klara det med cambridge kuren? eller siktat jag allderles för lagt. orkar man träna om man är pa ren kur? eller ska man bara ta lugna promenader? finns det bara 15pack? hur mycket har ni minskat i vikt med cambridge?

• Svar på tråden Cambridge
  • Zorba

Hej! Är ny här och läser intresserat era inlägg! Jag har gått ner 25 kilo sedan december och är nöjd nu men vill gärna ta ytterligare tio kilo.
    Jag tog de första 15 med atkins och nu tio med cambridge. Jag gick på ren kur i sex veckor men skulle nog ha slutat efter fem veckor. Min kropp ställde in sig på svält så nu när jag börjat äta kan jag inte sluta *ledsen* Funderar på atkins igen efetrsom jag blir mätt av det. Annars var cambridge mycket lättare att följa när de första 3-4 dagarna passerat. Då försvann hungern helt.

• Zorba

Du Nimis, det är jättebra att dela påsarna för då går man tom ned snabbare. Drick jättemycket vatten och håll ut. Efter fyra dagar försvinner hungern. *kram*

• anna74

Dag 2!
    Oj idag har det varit mycket jobbigare. Har varit ordentligt hungrig, druckit massor men kännt mig lite yr, svag och olustig. Ungefär som när man har lågt blodsocker.Man ska ju ta 3 påsar om dagen men jag har fuskat och även ätit ett bar nu på eftermiddagen. Håller på att packa för det ska flyttas på lördag och det är svårt när man är helt orkeslös. Tänkte att det ändå var bättre att äta ett bar än att äta någon "riktig" mat för att inte tappa konseptet helt.
    I morgon ska jag köpa stickorna på apoteket som ni nämnt tidigare. Åhhh jag ber om styrka att klara detta.

• mullig

Va minskar man i vikt SNABBARE av att dela upp dem? anna, dricker du tillräckligt, det e det som hjälper, 2-3lite om dagen ska du pressa i dig..jag är själv vääääldigt dalig pa att dricka vattnet, blir liksom aldrig av. Nu har jag bara 2dagar kva pa ren kur...vill inte sluta men maste. har slut pa pengarna...

• MimmiMus

Det är ingen garanti att du går ner snabbare om du delar upp påsarna. Det ligger dock mycket, mycket logik i det eftersom du hela tiden förser kroppen med ämnen som skall förbrännas.

• anna74

Så är det kväll dag 3.
    Uch jag ställde mig på vågen precis. Vägde 0.5 kg mindre än hos konsulenten...och jag som har kämpat som en galning med det här. Alla andra går ju ner monstermycket men som vanligt inte jag.... Erkänner att jag i stället för shak tagit ett bar om dagen men det är ju obetydligt mer kalorier i Slimelinebaren än i shaken. Jag känner mig inte smalare heller snarare tvärt om...magen står åt alla håll av allt vatten man dricker. Svårt att motivera sig när man tycker det går åt fel håll fastän kämpar!Nu får jag tillockmed knäppa upp översta knappen på jeansen för att magen svällt så! Helt förtvivlad...

• mandarin

Va... Det där lät ju inte kul Anna!
    Jag gör min första dag idag och är så himla peppad!
    Har druckit mintchoklad och kycklingsoppa som var riktigt goda faktiskt.
    Känns bra... än så länge!

87 dagar kvar...

• mandarin

...ja, till bröllop alltså!

• anna74

Jag har 23 dagar kvar till mitt bröllop. Ska prova klänningen igen den 26:e då den inte satt snyggt sist jag provade. Sömmerskan tyckte jag skulle försöka gå ner i vikt innan hon sydde ut den och det ville jag också. Jag har varit lite tjock i flera år men gick upp ytterligare 3 kg när jag slutade med p-piller i våras.

• mandarin

Är inne på min 2:a dag. Det går bra. Visst, jag är hungrig och sugen men nu har jag bestämt mig för det här! Ska köra ren kur så länge jag kan.

En jobbarkompis har kört ren kur sön-tor och sen ätit middag på fre och lör, dock inga kolhydrater.
    Hon har på tre veckor gått ner 7 kg!

Svar på tråden Cambridge