• Lisa1982

Raka sig i underlivet

Är det någon som vet om det är vanligt att raka sig i underlivet inför bröllopsnatten. Pratade med kompis och hon säger att bland dagens tonåringar rakar sig nästan alla (?) och att en stor del av de yngre kvinnor som ska gifta sig gör detta i någon utsträckning (alltså mer än det vanliga "trimma bikinlinjen")inför bröllopsnatten.

Hade inte haft en tanke på detta men det kanske är något jag ska fundera på?

• Svar på tråden Raka sig i underlivet
  • Soffiproppen

Simmar ofta och jag är väl en av få som är rakad. Jag förstår verkligen inte hur en kille skulle vilja vara där nere med tungan när han har sällskap av en hel regnskog? Jag menar hur hittar han in?

Allvarligt talat, bort med bushen! Det kommer bli succe ;)

• clary

Men man rakar sig ju inte för att ens man/kille vill det.
    Utan man gör det för sin egen skull. Vissa kanske tycker att det är skönare att inte ha så mycket hår på kroppen.
    Jag skulle inte göra något som nån annan bad mig göra som inte kändes rätt för mig.

Och man ser väl inte ut som ett barn för att man rakar sig. Mina bröst och kvinnliga former har iallafall inte försvunnit,vare sig jag rakat benen eller bikinilinjen =)

• Jonnes brud

Kors vilken reaktion det blev. Det är ju inte precis jag som tycker att en rakad kvinna ser ut som ett barn (och det går att ha oralsex utan att vara rakad). Men det finns ju faktiskt en orsak till att det finns hår därnere, precis som "blivande fru J" skriver.

Vad jag reagerade på var att det finns kvinnor som gör vad som helst för att tillfredsställa sin partner, antingen det gäller att raka sig, klä sig på ett visst sätt eller gå ner i vikt. Ta bara det här med analsex. Många unga kvinnor känner sig tvingade av sina kille att "ställa upp", därför att han säger att "alla andra" gör det. Det kan vara en av orsakerna till att så många unga kvinnor får vestibulit. Ett litet inlägg från någon som önskade att alla, framförallt unga kvinnor, kunde stå på sig mera och inte ge efter för vad killen, bästa kompisen eller media tycker.

• alma b

Jonnes brud,

Håller med dig om allt! Tänkte precis skriva något liknande, men det behövs ju inte nu!

• NokGroda

Det är inte så att man skulle riskera att förväxlas med en flicka utan hår mellan benen, utan att det är något konstigt i det huvud som föredrar könet rakat istället för mer eller mindre hårigt. Det är ju det naturliga och själva hårväxten är ett mognadstecken. Det var vad jag menade tidigare iaf.

Sen verkar vissa av er som förespråkar hel-rakat ha svårt att inse att man kan trimma själva bikinilinjen och dessutom trimma hårlängden.

Jag kan i alla fall lova att ingen kille med någorlunda erfarenhet av kvinnor skulle ha svårt att hitta dit han ska bara för att jag inte rakat bort mina blygdlockar.

Och vad gäller hår i munnen är det löjligt att bry sig om sådana detaljer de gånger det råkar hända. Ingen kille jag träffat har haft några problem med att begrava nosen i min nacke och där är det ju hår! Varför skulle han då bry sig om de där små? För att inte tala om jämförelsen att få hela schnabeln i munnen! Hah!

• Ei saa peitää

Men det är ju bland det äckligaste som finns att få ett hårstrå i munnen som råkar åka ner i halsen. Jag får panik om jag får ett i halsen så varför skulle inte min man få det. Dessutom måste han ju avbryta det hela för en stund innan han fått ut det.

Sen tror jag det finns killar som inte vågar säga att de hellre skulle vilja att tjejen rakade sig för att de är rädd att såra den personen. Skulle man fråga killarna så tror jag de flesta föredrar mer eller mindre rakat. I alla fall om de är vana att ha oralsex.

Att man inte har några problem med att begrava nosen i nackhåret är ju det att man inte slickar i nacken och riskerar att få hår i munnen. Det är ju en viss skillnad.

• NokGroda

Ei saa peitää:

om man testar honom genom att raka av rubbet och han utan vidare säger att det är för mycket bortrakat, tror jag han är man nog att säga vad han faktiskt tycker.

det handlar om smak förstås. men knappast om mod.

kan inte påstå att jag får hår i munnen särskilt ofta. och inte att han behövt avbryta för det mer än ett par gånger heller.

oh well..

• Ei saa peitää

Ja alla är vi olika och det kanske är tur det.

• NokGroda

ja, annars skulle det vara sån konkurrens.. eller jag menar.. hm.

• marian

Oj. Själv har jag fått en massa konstiga blickar för att jag INTE rakar mig. :)

Och ännu har jag inte fått några negativa kommentarer, bara positiva omdömen. Det finns killar som tänder rejält på håriga musar och som mer än gärna går ner - trots håret (och än så länge har alla hittat dit de skulle). Jag har t om fått höra "f*n vad härligt, alla rakar sig ju nu för tiden".

Några av fördelarna: det luktar mindre (jo, faktiskt, eftersom bakterier lägger sig i hudveck och småsår som kan uppstå när man rakar sig), man slipper follikuliter och inåtväxande hårstrån, musen är renare och hälsosammare...

Svar på tråden Raka sig i underlivet