• Lisa1982

Raka sig i underlivet

Är det någon som vet om det är vanligt att raka sig i underlivet inför bröllopsnatten. Pratade med kompis och hon säger att bland dagens tonåringar rakar sig nästan alla (?) och att en stor del av de yngre kvinnor som ska gifta sig gör detta i någon utsträckning (alltså mer än det vanliga "trimma bikinlinjen")inför bröllopsnatten.

Hade inte haft en tanke på detta men det kanske är något jag ska fundera på?

• Svar på tråden Raka sig i underlivet
  • Man 35

-Jonnes brud

Kanske inte har med könhårsfrågan att göra, men näsan går faktiskt inte raka vägen upp till hjärnan

• Jonnes brud

Nej, det har du nog rätt i. Men om bakterier tar sig igenom slemhinnan i näsan, så är det inte så långt till hjärnan. Håret i näsan skyddar dessutom svalget från infektioner.

• EhjärtaK = sant

Haha - det är bäst att börja odla näshår så man inte skadar hjärnan Hiiiiii .

Nej, men helt ärligt så skyddar ju näshåret själva näsan och svalget från att baskilusker skall komma in.

• Forsfors

Allt prat om vilket hår som skyddar mot vad fick mig att minnas när jag gick i mellanstadiet och vi hade läst om kameler på oä:n och jag fick frågan av läraren:
    "varför passar det så bra att ha kameler just i öknen" och jag på fullt allvar svarade "För att de har så långa ögonfransar som skyddar ögonen så att det inte kommer in sand i dem"

För övrigt så tycker jag att alla får göra som de vill, raka eller inte raka, men rakar man så ska man vara medveten om att man kan få besvär av det om man har otur.

• Ei saa peitää

Jag har en fråga. Vad skyddar håret under armarna? Där går det ju knappast upp i hjärnan.

Forsfors: Det kan säkert ligga nåt i det där med långa ögonfransar och kameler.

• NokGroda

Ei saa peitää: körtlar, lymfknutar och de stora artärerna ut i armarna.

• EhjärtaK = sant

För att behålla värmen kanske?!

Armhålorna är ju en av de varmaste delarna på kroppen....

Dock helt ovetenskapligt - har egentligen ingen aning .

• EhjärtaK = sant

Hm, det låter mer rimligt med körtlarna .

Svar på tråden Raka sig i underlivet