• Lisa1982

Raka sig i underlivet

Är det någon som vet om det är vanligt att raka sig i underlivet inför bröllopsnatten. Pratade med kompis och hon säger att bland dagens tonåringar rakar sig nästan alla (?) och att en stor del av de yngre kvinnor som ska gifta sig gör detta i någon utsträckning (alltså mer än det vanliga "trimma bikinlinjen")inför bröllopsnatten.

Hade inte haft en tanke på detta men det kanske är något jag ska fundera på?

• Svar på tråden Raka sig i underlivet
  • CareBear

EkhjärtaK

Hmm ok visste inte att du gjorde så stor skillnad på rakad/ansad och helrakad.
    När jag skriver att jag personligen föredrar rakat så menar jag inte nödvändigtvis helrakat (Även om det ju också är trevligt). En liten tofs eller eller sträng ovanför gör ju absolut ingenting eftersom man ju ändå inte är där och bökar med tungan.....= )

Tycker ändå att det är skumt att du inte sett en enda helrakad tjej.

Yrvädret

Det där med tjat från gynekologen brukar min fru också ta upp. Hon brukar alltid låta det växa lite innan gynbesök för hon också varit med om att dom tjatar om att det är så farligt osv....
    Informera är ok. Att läxa upp en vuxen kvinna om intimrakning vid gynbesök tycker jag inte är ok.

• yrvädret

Carebear

Jag vet, jag tycker det är helsjukt att man måste förställa sig så att man "passar in" på vad som andra tycker är "rätt". Det är ju inte det att man är helt omedveten om att det finns en viss större risk för svampinfektioner. Men å andra sidan tycker jag personligen att det är bra mycket obehagligare att ha en massa hår - dels blir hela området så himla fuktigt (obehagligt fuktigt alltså) och dels så kliar det så förbannat - jag har känslig hud för övrigt, och på något sätt blir området än känsligare med en massa hår på...

• Silje21

apropos bindor så har willys ett märke som är JÄTTEskönt! Mjukt som bommul, intuition tror jag det heter! Det är inte så tunt och plastigt som always/apotekets, men riktigt mjukt! Klarar man av att det är ca 1 cm bredt så är det ett jättebra alternativ! Och sen billigt :)

• Pöjk

Nej, blivande fru J (BFJ), jag tycker det är exakt lika oupphetsande att slicka armhålan som att slicka i nacken. Det jag ville få fram var att pubeshår har kvinnor och män i skrevet och i armhålan, så därför tyckte jag att det var en bättre liknelse. Håret på knoppen är av en annan sort, liksom. Inte så krulligt, ganska kort och lossnar lätt och hamarn i munnen *usch*.

• Pöjk

Yrvädret, jo jag känner igen det där, men då om håret i mitt ansikte. Kliar med skägg, men så länge man rakar sig minst varannan dag så kliar det minst (jag erkänner jag rakar mig inte varje dag, om jag inte skall göra affärer förstås).

• yrvädret

Pöjk

he,he, fast om du går omkring och kliar dig i ansiktet så ser det inte lika konstigt ut som när jag går och försöker diskretscratcha mig i skrevet...

• Pöjk

En poäng där, klia sig i skägget kan man göra och se eftertänksam ut. Klia sig i skrevet däremot...

Ja, och då kom jag osökt att tänka på om någon av kulorna därnere hamnat fel så att det klämmer...

• yrvädret

En kille kan iallafall klia sig i skrevet och se cool ut, en tjej som gör likadant däremot... *skakar på huvudet*

• Pöjk

Justera kulorna kräver i grova drag att man stoppar ner handen i byxan...

Svar på tråden Raka sig i underlivet