• Lisa1982

Raka sig i underlivet

Är det någon som vet om det är vanligt att raka sig i underlivet inför bröllopsnatten. Pratade med kompis och hon säger att bland dagens tonåringar rakar sig nästan alla (?) och att en stor del av de yngre kvinnor som ska gifta sig gör detta i någon utsträckning (alltså mer än det vanliga "trimma bikinlinjen")inför bröllopsnatten.

Hade inte haft en tanke på detta men det kanske är något jag ska fundera på?

• Svar på tråden Raka sig i underlivet
  • Pöjk

Ehjärtak, nu är jag inte med. "snoppen" är också bara en del av mannens könsorgan, och ordet snopp anvädnes fölrst i bla att beskroibva den delen av veken som man tar bort när den har brunnit ut. Jämför "snoppa en cigarr".

Snopp och springa är väl ungefär lika beskrivande, om jag får säga det så.

Varför inte säga "kvinnliga gentialer", så får du med allt...

• marian

Bara några ord för att mina inlägg tycks ha provocerat den manliga fägringen i tråden. :)

Jag brukade själv raka mig. Jag gjorde det i nästan tio år, men jag var tvungen att sluta på grund av upprepade infektioner och inflammerade slemhinnor. Alla är vi olika känsliga, för min del blir det aldrig rakat igen. Och vem har påstått att man inte ansar bara för att man inte rakar sig? Min kompisar med helskägg låter det inte växa helt fritt, till exempel. De klipper och ansar det kort. Varför i all sin dar förutsätta att det är "ett par centimeter långt" bara för att man inte rakar sig?

Apropå ålder; jag är själv tjugoåtta. Men de sexuella kontakter jag har haft sedan jag och maken separerade har alla varit med avsevärt yngre män (tidiga tjugoårsåldern), och de har alla reagerat väldigt positivt. Möjligen för att de i överhuvudtaget inte har upplevt en orakad mus tidigare, vad vet jag?

• Meddelande borttaget
  • Meddelande borttaget
  • blivande fru J

Pöjk: Snoppen innehåller ju delar som ingår vid samlag och det mesta sexet. Snoppen har ju även sina egna delar; o*lon, glansband mm som i sin tur är erogena zoner. Kvinnas motsvarighet till snoppen är ju k*itoris som är det mest erogena som finns, det ingår ju inte i begreppet s*ida. Förstår du min tanke?

• NokGroda

"snäcka" däremot är ett goddamn både vackert och väl beskrivande ord.. mystiska vindlingar, havet, läckra former etcetera.

och det beskriver HELA härligheten också jajamänsan.

"springan" är ett värdelöst ord och som nån sade ungefär lika bra och trevligt som "pinnen" istället för kük.

men är det något som stör på riktigt så är det denna ständiga rädsla för att råka använda för grova ord.. vaddå grova? pratar vi könsorgan kan vi väl vara ärliga nog att använda vettiga ord och erkänna att vi är sexuella varelser?!

hela diskussionen känns väldigt mycket "händerna på täcket!!"

• blivande fru J

Kük för mig är sexuellt, alltså inget jag vill kalla min sons könsorgan, däremot gärna min mans när den är erigerad. Detsamma gäller f1tta. ord som funkar i alla lägen och alla åldrar eftersökes, snopp gör ju faktiskt det. Ge kvinnorna och flickorna ett också!

• Meddelande borttaget
  • blivande fru J

varför får man skriva snopp men inte vagina/slida

Svar på tråden Raka sig i underlivet