• Lisa1982

    Raka sig i underlivet

    Är det någon som vet om det är vanligt att raka sig i underlivet inför bröllopsnatten. Pratade med kompis och hon säger att bland dagens tonåringar rakar sig nästan alla (?) och att en stor del av de yngre kvinnor som ska gifta sig gör detta i någon utsträckning (alltså mer än det vanliga "trimma bikinlinjen")inför bröllopsnatten.

    Hade inte haft en tanke på detta men det kanske är något jag ska fundera på?

  • Svar på tråden Raka sig i underlivet
  • EhjärtaK = sant

    CareBear:
    De flesta som låter håret vara kvar gör det nog för att de tycker att det är snyggare, för att deras partner tänder på det och för att slippa drabbas av svampinfektioner - inte för att lukta bättre....
    Jag har ingen aning om hur andra tjejer luktar där nere (har inga planer på att ta reda på det heller). Men dålig lukt beror sannolikt på sjukdom eller dålig hygien. Precis som du själv har skrivit så luktar inte alla tjejer som låter håret vara kvar, och det bevisar ju att det inte är könshåret i sig som "luktar".

    Vad man tänder på och tycker är snyggt är ju ytterst individuellt. Jag skulle dock aldrig välja bort en man jag älskade trots att han var helt rakad (tycker nämligen att DETTA är fult och ser allmänt obehagligt ut). Så därför har jag svårt att förstå att någon skulle välja bort sin partner för att denne inte rakar sig - det är ju samma sak, fast tvärtom. För mig är kärlek värt mer än ett rakat/orakat kön.
    Men men, alla värderar sitt förhållande på olika sätt och huvudsaken är ju att man är överens med sin partner.

    Kan förövrigt tillägga att jag är i 25-åråldern. De flesta jag umgås med är i den åldern (+/- 5 år). Till viss del tror jag att det här med rakning av könet är bundet till ålder, men det betyder inte att alla 18-40-åringar rakar sig helt. Jag har faktiskt aldrig sett ett helt rakat kvinnokön (och då har jag ändå duschat åtskilliga gånger på både SATS, Friskis&Svettis samt olika badhus).

  • CareBear

    Ei saa peitää

    Lite backup ska du väl ha i den här stundtals hätska debatten....

    EhjärtaK = sant

    Precis som du skriver så är både jag och min partner nöjda med att vara rakade då vi både föredrar det, bra va? Sen så tycker jag absolut att man ska låte håret växe OM MAN SJÄLV vill det. Tycker det är lite hårdare attacker från de som avskyr rakat än ´vice versa i alla fall.

    Så du har aldrig sett ett helrakat kön?
    Jag måste haft en otrolig tur med de sista tjejerna jag träffade innan jag träffade min fru då ALLA var antingen helrakade eller rakade med en liten sträng/tofs ovan. Alltså ingen risk för hår i munnen där inte.....

    Det är alltså ett av huvuskälen till att jag och många med mig föredrar rakat. Alltså det är inte en myt att man får munnen full av hår annars. Och det finns de som har VÄLDIGT kraftig behåring (jag är en ibland dom) med flera cm lång bush. Inte fräscht på nåt sätt tycker jag i alla fall. Om jag skulle ta och ´gissa mellan tummen och pekfingret så tror jag nog runt 70% av de jag varit med de 15 år jag varit se*uellt aktiv har varit delvis eller helt rakade. Att du som 25 årig kvinna som dessutom ofta duschar på sats osv inte sett ett helrakat kön nån gång finner jag osannolikt. Har tex hört min fars fru (43 år) gnälla om att "Var och varannan tjej verkar ju vara rakad nuförtiden" när hon varit på simningen.
    Men men låt alla göra som dom vill så....

  • EhjärtaK = sant

    CareBear:
    Tja, det är ju helt upp till dig om du har känt dig provocerad av debatten som har pågått i den här tråden . Jag tycker nog att "attackerna" har varit ungefär lika hårda från båda sidor (men sedan beror det ju på hur lätt man har för att ta åt sig).

    Jag tror du har missat ganska mycket av poängen i mitt inlägg. Du har din åsikt, men måste acceptera att vi är många som inte alls känner på samma sätt som du gör. Alla tycker inte att könshår är ofräscht/illaluktande, och långt ifrån alla människor har kraftig behåring inne i könet. Precis som du tycker det är ofräscht med hår så tycker jag att det ser apäckligt/löjligt ut med en kille som är helrakad. Men sånt är livet, alla kan inte tycka att man är snygg eller sexig .

    Blev full i skratt när jag läste att du inte tror på att jag inte har sett ett rakat kvinnokön. Har du själv varit i speciellt många omklädningsrum för kvinnor . Jag kan med största sannolikhet inte få dig att tro på vad jag skriver, men jag vet ju själv vad jag har sett,,,,,och inte sett .

  • CareBear

    EhjärtaK = sant

    "Blev full i skratt när jag läste att du inte tror på att jag inte har sett ett rakat kvinnokön. Har du själv varit i speciellt många omklädningsrum för kvinnor . Jag kan med största sannolikhet inte få dig att tro på vad jag skriver, men jag vet ju själv vad jag har sett,,,,,och inte sett"

    Jag har ju en fru, tre systrar och många andra kvinnliga bekanta som också varit i omklädningsrum för kvinnor och säger motsatsen till vad du gör.

    Tar åt mig? Jag skrev ju i och för sig att alla får göra som dom vill och att ingen ska raka sig om det inte är vad dom själva vill. Sen är det ju MIN uppfattning att det inte är så spec fräscht med hår (Är jag ju ine direkt ensam om i den här tråden) och att jag föredrar och slippa hår om jag "går ner" på en tjej. Nån här jämförde det fånigt nog med att kyssa nån i nacken medans jag antar att ingen här tycker om att slicka sin käresta i hårbotten vilket är en mer passande jämförelse......

  • Pöjk

    Nja, slicka i (den orakade) armhålan, menar du väl?

  • blivande fru J

    varför skulle man vilja slicka armålorna? De är lika spännande med som utan hår, detsamma gäller väl underlivet.

  • Jocsan

    Meeeeen herrrrrrreguuuuuuuuuuuud låt folk raka/klippa/ansa bäst dom vill. Dom som vill ha en buske "därnere" låt dem ha det.

    Jag tycker personligen att det lätt blir en "kisstofs"
    Jag kan verkligen förstå att en kille tycker att det är förnämligare att "gå ner" på en som är ansad iaf.

  • yrvädret

    Kunde man gissa att det skulle bli en hetsig debatt i detta ämne eller??

    För att svara TS: om du vill så testa och raka dig ett bra tag innan bröllopet och se om du trivs med det. Om du känner att det är helt fel, så är det bara att låta det växa ut igen.

    Och ja, håret kring könsorganen har fortfarande en funktion idag, och på ett helt oväntat sätt dessutom. Med tanke på alla tighta, åtsittande bommulls/ syntetkläder vi har idag, så är det lätt att få svamp och skavsår (gäller även pojkar som pöjk) Könshåret bildar en luftficka mellan trosor/kalsonger/byxor så att det blir lagom varmt och fuktigt mellan benen. Rakar men sig och det blir hudirritationer samtidigt som man har tighta plagg finns risk för svamp och infektioner. Det är fakta.
    Men vad man själv tycker om är en annan sak. Jag gillar rakat, eller väl ansatt på både mig och män (dock finns en regel, ett sn-ppskaft med stubb - inte bra!!)
    Men det är jag det.

  • Silje21

    Känner att jag måste hålla med careBear lite ang vad man ser när man duchar på SATS, simning etc. De aller flesta JAG ser är då delvis rakade. Det kanske är bundet till en viss landsdel hur vanligt det är att raka sig i underlivet :D I såna fall kan jag rekommendera Luleå till alla singelkillar med hårfobi *fniss*

    Och detta med svamp och hår, visst är det så att hår skyddar mot svamp, men det är inte så att man automatisk får svamp om man rakar bort håret. Mkt värre är tighta byxor och stringtrosor - de utgör ett växthus för svampen när det blir instängd och fuktigt.

Svar på tråden Raka sig i underlivet