• Lisa1982

Raka sig i underlivet

Är det någon som vet om det är vanligt att raka sig i underlivet inför bröllopsnatten. Pratade med kompis och hon säger att bland dagens tonåringar rakar sig nästan alla (?) och att en stor del av de yngre kvinnor som ska gifta sig gör detta i någon utsträckning (alltså mer än det vanliga "trimma bikinlinjen")inför bröllopsnatten.

Hade inte haft en tanke på detta men det kanske är något jag ska fundera på?

• Svar på tråden Raka sig i underlivet
  • yrvädret

och för att kunna klia sig ordentligt som tjej behöver man göra detsamma

• Silje21

tycker inte det ser coolt ut när en kille kliar sig i skrevet. Jag tycker det ser ohygienisk och äckligt ut!

• NokGroda

Rätta till saker behöver både kvinnor och män ibland. Gör det bara.. Hellre ett snabbt handgrepp än gå omkring och lida hela dan.

• EhjärtaK = sant

Haha, tycker inte heller att det ser ett dugg coolt eller manligt ut med en kille som kliar sig i skrevet . Om man skall klia sig på sådana ställen (oavsett kön) så är det ju inte svårare än att man uppsöker en toalett eller annat avskilt rum.

• croissant

..men tänk om man är mitt på stan, långt från närmsta toalett? då måste jag ju lida länge innan jag kan klia mig?

grejen är den att vi tjejer av någon anledning har fått lära oss att inte ta/klia oss på det ställe som inte har något namn...

håller dock med vissa här att det inte SER vidare ut då man kliar sig i skrevet, kille eller tjej.. om det kliar, brukar jag försöka att vara lite diskret, helst bakom något eller någon haha

• EhjärtaK = sant

croissant:
    javisst skall man kunna klia sig trots att man inte kan gå in och gömma sig på en tolatt . Det är väl mer det här att jag tycker att man skall göra det diskret. Jag vet egentligen inte om det bara är tjejer som har lärt sig att inte klia sig i skrevet offentligt. Inga av de killar som befinner sig i min bekantskapskrets gör sådant.... Personligen tycker jag att det är olämpligt oavsett vilken kön man tillhör.

Däremot tycker jag att det är upprörande att det knappt finns något trevligt namn på kvinnors könsorgan . Men man kanske kan hitta på något bra .

• Silje21

Men snippa är väl ett bra namn! Jag säger nästan alltid snippa efter att jag hörde på radion om några barnmorskor som hade lanserad detta ord. Snippa och snopp! Det passar bra ihop!

• Meddelande borttaget
  • NokGroda

Snippa pratade Fredrik Lindström om på Värsta Språket..

Varför duger inte orden vi redan har? (Det enda felet med dem jag kan se är att de fastnar i BT:s fascistoida filter.) Vad är det för fel på f;tta, vag;na eller sl;da?

Det är löjligt att vi inte kan känna att de gamla orden passar, att ett ord som bara är gjort för att matcha killarnas "snopp" och som inte har någon som helst inneboende känsla och innebörd för oss ska kännas okej.. och just därför. för att det är tomt och känslolöst. Måste vi låta som dagisfröknar när vi pratar om kön? Är det verkligen så hemskt?!

• Frugus - fd silje21

ord som k'k, f'tta etc tycker jag är så grova. Jag benämner inte min sambos organ för k'k eftersom jag tycker det låter så....*letar efter ordet*...hårt. Jag vill inte att han ska kalla min för f'tta, annat än om man vill snacka lite dirty om du förstår vad jag menar. Snippa är för mig ett sött och gulligt ord, inte alls tomt och påhittat. K'k har förmodligen blivit påhittat en gång i tiden det också. Sen om man låter som en förskollärare eller ej får var och en bedöma, jag känner mig då inte alls så.

Svar på tråden Raka sig i underlivet