• Lisa1982

Raka sig i underlivet

Är det någon som vet om det är vanligt att raka sig i underlivet inför bröllopsnatten. Pratade med kompis och hon säger att bland dagens tonåringar rakar sig nästan alla (?) och att en stor del av de yngre kvinnor som ska gifta sig gör detta i någon utsträckning (alltså mer än det vanliga "trimma bikinlinjen")inför bröllopsnatten.

Hade inte haft en tanke på detta men det kanske är något jag ska fundera på?

• Svar på tråden Raka sig i underlivet
  • blivande fru J

usch och fy för svamp. Har man väl börjat få esvär är det svårt att komma ur det. behåll håret om ni vill förebygga så gott det går, och dumpa stringtrosorna

• Meddelande borttaget
  • SYL

Ni/du behover ju inte raka bort allt, kanske racker med att trimma ner haret?!

• Idesprutan

Håller med SYL! Själv trimmar jag ner ibland och håller enbart efter bikinilinjen. Det gillar min m2b. Men, smaker är som baken... delad.

• Granis

Herregud! Brottsligt!? Vad är det för sätt att uttrycka sig på? Min man föredrar när det är lent dvs helrakat inte är han pedofil för det!

Jag har varit nästintill helrakad sen jag var 15 (är 29 nu). Då var det inte "inne" att vara det. Jag gjorde det för att det känns fräschare vid mens och sex.

Jag tycker inte att det kliar när det växer ut. Däremot så kan jag få röda prickar men det problemet brukar lösa sig om jag smörjer med helosan eller aloevera efter jag rakat mig.

Kan tillägga att jag föredrar helrakat på mannen oxå.

• halstabletten

Jag rakar och tycker att det är både snyggt och skönt! Både min nuvarande och tidiagre killar har gillat att jag varit rakad, särskilt när man har oralsex för då är det kanske inte så trevligt att få värsta busken i fejan.

• snuttepuffan

Jag har länge varit helrakad och nöjd med det, fick problem med klåda för ett tag sedan och sparade ut. Är nöjd nu också... Det är ju trots allt en hel del pyssel med att hålla efter en rakning och så länge håret inte blir jättelångt tycker jag att det är ok att ha det...

• blivande fru J

Har man inga problem så är det ju en sak, men när man väl har fått svamp så är det svårt att bli av med eländet. Jag behåller därför håret, trimmar ibland men bara om det känns kul och bara för min egen skull.

• kotten_79

Jag rakar nästan bort allt, lämnar en liten sträng på venusberget. Tycker de är ofräscht med hår, o alla killar jag varit med uppskattar detta..
    Tänk på allt som samlas i håret då *bläää*

• Maja Gräddnos

kotten_79:
    Tänk på allt "äckligt" som inte leds bort av håren utan bara stannar kvar då-blääää!*ironi*

Nej, snälla nån, inte är det ofräscht med hår? Det finns där just av anledningen att det INTE ska bli ofräscht med svamp och infektioner!

Maja- med värsta 70-tals busken

Svar på tråden Raka sig i underlivet