• sweet saint

för er som vill gå ner 10-15kg

hallå!

Tänkte att vi kan diskutera lite och stötta varann lite under viktnedgången,

Jag vill gå ner detta antal kg och kör SB/sunt förnuft metoden plus motion och känner att jag skarkt behöver stöd av er.

Nån som känner likadant??

• Svar på tråden för er som vill gå ner 10-15kg
  • tvillingsjäl

Skidbrud:

det är faktiskt tvärtom! proteinet ökar förbränningen samtidigt som det tillför viktiga tillväxtstimulerande hormoner! Dessutom blir du verkligen mätt, kolhydrater däremot går snabbt ut i blodet vilket gör dig hungrig i princip direkt...nu pratar jag om snabba kolisar förstås!

Naturdiet vet jag inte hur mycke kolhydrater/ socker det innehåller men jag vet ju inte om du följer GI så för dig spelar det kanske mindre roll!

Det finns ju en massa olika sk proteindrycker som innehåller annat oxå och dom ska man nog akta sig för eftersom tränar man hård styrketräning så klarar du dig inte bara med rent protein utan musklerna kräver snabb energi i form av kolhydrater annars finns risken att kroppen tar det som finns tillhands å det kan bli en blandning av fett å muskler...inte så bra!

• sweet saint

har var det livat!!!!

Hur gar det for er alla??
    For mig gar maten superbra, men min hosta satter stopp for motion..
    Ska ta en lugn promenad senare, for att sakta men sakert komma igang!
    Kommer att behova peppning till helgen tjejer!!!!!

• Jessie76

Jag med! (Peppning till helgen alltså) Vågade inte väga mig igår när jag tränade, jag får se imorrn vad domen är för denna vecka

Det där med mätandet är svårt oxå tycker jag - man mäter lite olika varje gång tror jag och då blir det ju såna kontraster... Man kanske får rita ett märke

• tvillingsjäl

Vi får se till att peppa varandra till helgen då!!
    Imorse gick jag på löpbandet innan frukost i en timme..det gick bra men idg känner jag mig sugen på nåt och hungrig...hmm..lite jobbigt!

Jag har inte ens ställt mig på vågen ännu sen jag började..tycker ni att jag är konstig?
    Däremot ser jag å känner förändringen och andra ser det oxå...så jag vet att det funkar!!

• sweet saint

jag ar lite sa dar nervos over att vaga mig pa fredag.. blir sa besviken om jag inte gatt ner...
    Motionen ar officiellt igang nu.. Tog en promenad pa ca 25 min.. inte sa lange, men jag vill inte ta i sa mycket nu.
    Ska ga till jobbet imorgon sa da blir det sammanlagt 1 timmes rask promenad.
    Pa fredag ar jag ledig och ska simma. Sen blir dt simmning pa lordag eller sondag sa veckan ska sluta med 3 motionstilfallen.

Tvillingsjal:
    Det ska bli kul att hora ditt resultat sen nar du val vagar!!!!

Jessie76: Det samma med dig!!

Ska vi alla vaga stalla oss pa fredagen????
    (bast att vaga sig innan helgens bravader startar )

• tvillingsjäl

Men du kommer ju arr röra på dig en hel del i helgen! det ska jag oxå försöka göra, träningen har gått ganska bra så jag hoppas kunna fortsätta!

ha ha ja vi får väl se om jag ställer mig på vågen..jag lovar inget!!
    Men det skulle vara kul att höra era resultat om ni gör det!!

Nu är det dags att käka lite tror jag...

• Jessie76

Friday it is! Lycka till allihopa

• Meddelande borttaget
  • sweet saint

Till Er som kor ViktVaktarna:

Det ar inte nan mojligtvis som har ett speciellt recept...

Kommer ihag att det innehaller kyckling, soltorkade tomater, oliver TROR jag.
    kommer jag ihar ratt sa ar det lite sting iden ocksa. Enligt receptet sa serveras pasta till.

Vore oerhort tacksam om det finns nan som kanner till det.

• sweet saint

fotojen:

ivag o trana nu!!!!!

Push it!!!!!

Svar på tråden för er som vill gå ner 10-15kg