• sweet saint

för er som vill gå ner 10-15kg

hallå!

Tänkte att vi kan diskutera lite och stötta varann lite under viktnedgången,

Jag vill gå ner detta antal kg och kör SB/sunt förnuft metoden plus motion och känner att jag skarkt behöver stöd av er.

Nån som känner likadant??

• Svar på tråden för er som vill gå ner 10-15kg
  • tvillingsjäl

ja jag känner mig väääldigt nöjd! Å i helgen är det ju ingen fest heller...drack 2 glas vin igår med sambon men annars kommer det att vara lugnt så jag hoppas att det fortsätter neråt!!

Jag har inte heller nån panik även om man käkar nåt "otillåtet" nån gång..spelar ingen roll i det långa loppet!!

Kul att det går såååå bra för oss! Ni kan ju tro att det ska bli kul att åka å shoppa i Sthlm om 2 veckor.....

• sweet saint

ja du, shoppingen kommer att vara kul kan jag tanka mig!! Langtar sjalv tills den dagen kommer!!

hoppas att ni alla far en travlig lordagskvall!!

• Saferide

Hej! Vill bara kika in i er tråd och säga heja heja! Ni är jätteduktiga, håll ut! :) Jag håller själv på att försöka gå ner 7-8 kg och har kommit nästan halvvägs, är jättestolt. Så.. you go girls!! Håller på er. :)

• Mno

Sweet saint:

Jag försöker äta nyttigt.. asså mycket sallad till maten osv.. men som sagt, jag kan inte laga mat å då blir det jobbigt för mig å då gör jag i ordning några mackor i stället....
    jag lyckades gå ner ca 20 kg... nu har jag inte många kilon kvar å jag kan inte gå ner dom!! USCH!!!!

• Jessie76

Tjena brudar, long time no see
    Har vart borta i helgen - massa kalas. Har bakat som en galning fredag och lördag, så någon bit har slunkit ner (fast jag har bakat med dinkelmjöl, tror det ska vara bättre än vete visst??). Kalas igår iallafall men åt inge tårta den här gången Två varmkorvar med bröd Och tacos på kvällen.... Fast jag brukar ladda portioner och åt bara en denna gång - sen blev det ju vin givetvis.. Igen..
    Har inte vägt mig, ärligt talat så vågar jag inte för om det inte visar nåt (speciellt med tanke på hur det går för er alla!) så ger jag upp! Scary (som en klok människa sa här nyss )

Men nog om mig nu - Gud förb-t vad duktiga ni är!!! Råimponerad e jag av er! Ni är inspirationer allihopa!! Jättekul

• sweet saint

Heeej Jessie76!!!
    Forstod att du inte hade vagt dig... Men tro inte att du slipper oss
    Det kanns lite som om du tappat lite av det har javlar anamma... sag till om jag har fel!!!!
    Du kanske kan borja om pa nat satt.. Satt dig ner och skriv ner Varfor du vill ga ner i vikt igen, sa du blir pamind. Sen kanske du kan ta denna dag och ata precis vad du vill, men sen from imorgon sa SKA INGA UNDANTAG GORAS!!!!!
    Sjalvklart ar det bara som ett forslag om du fortfarande vill ga ner i vikt!! Man kan ju andra sig!

Jag har faktiskt andrat min diet lite.
    Jag kor VV och deras points system, men med Gi metoden. Det funkade inte denna gang att avsta fran brod och grot. Maste kunna trana!
    Men det gav ju resultat, sa jag fortsatter!!

• tvillingsjäl

hej Jessie76! Kul att "se" dig igen!!
    Jag tror nog att det du känner är fullt normalt..att man liksom tappar sugen då och då...men ta det bara lugnt ett tag, undvik vågen ett tag kanske? Men fortsätt kämpa vidare..kanske köpa en ny kokbok?
    Precis som sweet saint skrev, föreställ dig hur du vill se ut om x antal månader...jag tex tänker på hur jag vill/ska se ut i maj när vi åker till Cypern! Bokade en resa igår kväll!!!

Man ska inte vara såå hård mot sig själv, då blir det inte roligt och då blir det svårare att nå sina mål! Idag är det ju fars dag så jag har ätit chokladtårta hos svärföräldrarna å snart ska jag på middag hos mina föräldrar där jag ska äta lite potatisgratäng....som egentligen är förbjudet men EN dag spelar ingen större roll eftersom imorron kommer jag att vara mitt vanliga "hårda" jag!!

Dessutom promenerade vi dit så lite motion fick vi oxå!!!

• elora

Har hittat gamla "matdagboken" från VV som jag tror jag ska börja skriva i igen för att se hur mkt /lite/ man får i sig varje dag och vilket som är rent ut sagt skräp. Har ju störst problem med att äta regelbundet så där måste jag sätta in en större insats. Känner mig rätt "normal" i mängden bullar o sånt för jag köper sällan hem det. Men nu börjar det bli tufft för min svaghet är om jag får välja 1. Julmust och 2. Bullar ;)
    Så denna helg drack vi nog några glas julmust...Ack så gott. Det blev nachochips till, mycket godare än vanliga tycker jag.

MEN guess what: TADAAA! Jag kom i gamla 46-jeansen ;) Sitter som ett smäck men det känns bekvämt.

Börjar dock misströsta över valet av klänning så jag surfar runt o glor på andra alternativ. Den jag har som förslag nu känns för rak i modellen för en mullis som mig ;)

HA EN BRA MÅNDAG nu töser!
    Ät regelbundet. Ät med tanke ;)

• Meddelande borttaget
  • lilla-Angelina

Vad alla är duktiga!!!!Måste också skärpa mig!Mackor o godis got to go!

Jag har tänkt att denna vecka mån-fre ska jag äta endast 1macka mörkt bröd med leverpastej till frukost 7.30
    10.00 proteindrink med minimjölk,kessella, prottepulver(lite) och frysta bär
    12.00 soppa med ett halvt paket nudlar i och eventuellt en halv avocado
    14.00 prottedrink igen
    17.00 prottedrink
    20.00 frukt
    22.00 prottedrink
    Vad tror ni?????

Svar på tråden för er som vill gå ner 10-15kg