• sweet saint

för er som vill gå ner 10-15kg

hallå!

Tänkte att vi kan diskutera lite och stötta varann lite under viktnedgången,

Jag vill gå ner detta antal kg och kör SB/sunt förnuft metoden plus motion och känner att jag skarkt behöver stöd av er.

Nån som känner likadant??

• Svar på tråden för er som vill gå ner 10-15kg
  • sweet saint

Brud?

JAg kor VV/Gi metoden.. Jag tranar sa jag maste fa lite kolhydrater i mig, annars orkar jag inte!
    Rakna med 1 kg i veckan om du haller allt stenhart! Sen efter en tid da du gatt ner lite sa stannar kroppen upp lite for att aterhamta sig, sa den tiden du sagt kan bli svart, men inte omojligt!
    Men din motivation maste isafall ligga pa topp hela tiden, plus satsa pa motion.
    Peppning kommer vi att sta for...
    I borjan da vi startade denna trad sa sa vi -6kg till nyar, sa jag kor pa det just nu! Har 4,5 kg kvar, sa det SKA ga!!
    Sen tar jag resten under varen so fort som jag klarar av det! Raknar att allt ska vara borta tills april, och da tittar jag pa mina tidigare erfarenheter med viktminskning.
    Men 6 kg detta ar ar bara bestamt! Kommer inte att misslyckas!!!

• tvillingsjäl

Sweet saint:

Klart du ska få peppning imorrn!! Jag ska jaga iväg dig med blåslampan!! ha ha
    Jag är nog tvärtom, jag älskar att träna precis efter jobbet för då kan jag slappa i soffan sen hela kvällen med gott samvete! Det känns liksom lättare att träna medan man fortfarande är igång än att sätta sig i soffan för att senare på kvällen sliiita sig upp!!

Brud?:

Det är inte omöjligt, men stressa inte upp dig om du hamnar på en platå precis som sweet saint skrev! Det är bara att fortsätta även om det innebär att "tidsplanen" spricker lite..men huvudsaken är väl att man går ner va?!

• Brud?

Det värsta är ju att går man ner litegrann så är det precis som om man blir lite nöjd efter ett tag. Och då slappnar man av automatiskt.... Mycket förrädiskt!!

• sweet saint

tvillingsjäl;
    Då räknar jag med dig imorrn!!
    TAr med mig gymkläderna till jobbet!

Brud?
    jag vet.. åker alltid dit efter några kg.. Men inte denna gång!!
    håller jag "koll på er" ska jag väl lyckas någorlunda med mig själv... (med hjälp från er!!!!!!!!!!)

• lilla-Angelina

Jag håller med dig sweet saint att det bästa är att träna direkt efter jobbet !Vi har snickare hemma hos oss så jag går när de kommer vid 18 så jag slipper dem

• Brud?

Men med lite peppning så ska det nog gå.

Idag har jag ätit kyckling och sallad till lunch = duktig!! Vatten till det och nu blir det frukt till mellis. Ni andra då??

• sweet saint

Då har du ju ett perfekt tillfälle.. slippa vara hemma när de håller på..
    Går det bra annars då lilla Angelina?

• sweet saint

brud?

Har ätit gröt m mjölk och till lunch blir det VV's färdiglagad mat.
    Mellis en macka med skinka o sallad.
    Helt OK! Gick till jobbet.. så himla jobbigt, för det är rejäl blåst här.. Var helt svettig när jag kom in...
    Det Tar normalt 25 min till jobbet, men nu tog det 35...

• Sana

Jag hänger gärna med på denna tråd, känner att jag behöver peppning.
    Gick med i vv 7/3 -05, har tappat 22 kg. Vill gå ner 6 kg till, men nu har motivationen sjunkit. Har varit förkyld och slätt en del på karraktären!!

Har bestämt mig idag för att springa Göteborgsvarvet. Är det någon mera som har/skall springa det?? eller löptränar??

Men men nu skall jag ta mig ikragen och fixa de sista kilona.

Lycka till allihopa!!!!

• tvillingsjäl

Jag tror att det är lätt hänt att man börjar slappna av lite för mycket å kanske "unnar" sig lite för ofta just pga att man gått ner en hel del å börjar känna sig mer bekväm i sig själv! ganska farligt...det gäller att fokusera på sin målbild, hur den nu än ser ut!! Jag tänker iaf inte ge upp! Förra året var jag nere på samma vikt som nu pga att jag åkte skidor (det var på vintern) Men sen åkte vi till Mexico i april å då la jag på mig allt igen!!!

Men nu har ju ingen snö kommit ännu så jag ser fram emot att få den hjälpen, längskidåkning är det aboslut bästa du kan göra för fettförbränning å kondition!!

Sweetsaint:

japp, se till att vara laddad imorrn nu!!!

Svar på tråden för er som vill gå ner 10-15kg