• sweet saint

för er som vill gå ner 10-15kg

hallå!

Tänkte att vi kan diskutera lite och stötta varann lite under viktnedgången,

Jag vill gå ner detta antal kg och kör SB/sunt förnuft metoden plus motion och känner att jag skarkt behöver stöd av er.

Nån som känner likadant??

• Svar på tråden för er som vill gå ner 10-15kg
  • på jobbet

vet inte riktigt hur... Vill verkligen komma igång m motionen, har blivit förslappad... Någon bra diet som inte är knäpp/farlig/extrem??

• Miimic

Den där soppan jag pratade om är varken dyrt, knäppt eller extrem. Det är en från karolinskasjukhuset som har tagit fram receptet. Det är som en vanlig grönsakssoppa.

• lilla-Angelina

Mimic
    Men är det inte svårt o baaaara äta en soppa?Jag skulle dö av hunger

• jakthustru

Naturdiet caffelatte är supergod för att vara pulvermat. Byt ut tex lunchen mot den och gå mycket.
    Sälj bilen, det blir man smal av =) Tyvärr är jag för lat hehe

• Miimic

Jo menvill man gå ner så får man nog göra något lite "extremt". fast man blir mätt på soppan o ju mer man äter desto mer går man ner...det är sant!
    JAg har bytt ut mot några måltider o ätit annat emellan. Sen är det så kul när man märker resultat att man vill hålla det då.
    Magsäcken krymper ju också när man äter sådär o då blir man inte lika hungrig. Jag tycker att det funkar bra. har kört på det en vecka o sen ätit vanligt en vecka (fast nyttigt).

• lilla-Angelina

Har du receptet?

• på jobbet

Håller med, vill ha receptet!!

• Miimic

Ja visst!

Jag brukar göra halvsats åt gången.
    Sen brukar jag inte ha paprika i för jag tycker inte så mycket om det.

6 lökar
    1 medelstor kålrot
    5 morötter
    1 selleristjälk
    2 burkar krossade tomater
    2 gröna paprikor
    2 löksoppa-påsar
    (3 buljongtärningar)
    krydda enligt eget önskemål

Skär grönsakerna, tillsätt vatten tills det täcker och koka en timme. Tillsätt sojasås om du vill. När du känner dig hungrig ät av soppan - så mycket som möjligt. den producerar inga kalorier. Drick vatten till. Kalorihalten är så låg att du kan gå ner upp till 1350 g varje dag.

• tvillingsjäl

Det finns inget som heter negativa kalorier, allt som färdas genom kroppen tas om hand på något sätt, vilket kostar kroppen energi=kalorier

detta är en myt som måste krossas rätt ofta av näringsexperter!

Det är ju bra iaf att du käkar annat oxå än bara den där soppan annars mår ju kroppen å framförallt förbränningen inte bra i det långa loppet!

Vi gillar hälsosamma dieter!!

• Miimic

ja fast det här har funkat hur bra som helst. Det är ju inte jag som kommit på den utan en näringsexpert...

Svar på tråden för er som vill gå ner 10-15kg