• sweet saint

för er som vill gå ner 10-15kg

hallå!

Tänkte att vi kan diskutera lite och stötta varann lite under viktnedgången,

Jag vill gå ner detta antal kg och kör SB/sunt förnuft metoden plus motion och känner att jag skarkt behöver stöd av er.

Nån som känner likadant??

• Svar på tråden för er som vill gå ner 10-15kg
  • sweet saint

brud:
    1dl= 1 port!
    ICA har gröten.. kostar typ en tia och räcker länge!!

• Jessie76

Heej... Jag e kvar, men jag har bytt jobb och vill inte börja med att gå in på BT första dagen, även om jag VÄLDIGT gärna vill det
    Jag ska fortsätta kämpa, hur j-t det än blir! Jag vaknade faktiskt före 8 på lördag och var toksugen på att träna! Jättekul var det, så jag tog hunden å lånade en kompis hund oxå och gick en riktigt lång promenad. Oj vad skönt det var! Nu har jag slarvat sen i fredags tror jag eftersom jag har bakat som en tok. Nu ska jag aldrig mer baka i hela mitt liv, det är för farligt!
    Sen har jag köpt dinkelpasta, vad säger alla om det? Går det att äta eller är det lika dåligt som "vanlig" pasta? Jag är så innerligt less på kikärter och vitkål!
    Vad är det för havregryn Sweet saint? Vanliga eller? Har så himla svårt för frukost så jag står å tvingar i mig ett glas naturell lättyoghurt och det är såååå äckligt!!

Jag är innerligt tacksam för att ni alla finns, har aldrig känt mig så här motiverad! Tack!!

Förresten - hur viktigt e det att äta mellanmål och finns det något annat alternativ än frukt?

Imorrn e en ny dag, och vi kämpar på! Se till att gå å träna, så ska jag oxå göra det!

Kram på er alla duktiga tjejjer, vi fixar det här eller hur

• vixen not a tramp

En liten petitess...Man bränner inte MER när man tränar innan frukost, utan man bränner lika mycket kcal, men man bränner av RESERVERNA när man går innan frukost, så visst är det effektivt! För optimalt resultat, ta en koffeintablett, eller en kopp kaffe innan powerwalken.

Håll helst på 30 min eller mer, mer strunta inte i promenaden/ träningen bara för att du "bara" har 15min, många bäckar små!

Keep it up!!!

Ps om man äter lite och ofta så är det lättare att hålla sig ifrån godis och annat! Ds

• sweet saint

Hoppas du trivs på ditt nya jobb!!!!!

Jag har ingen aning om det har med dinkel faktiskt.. ska titta lite närmare på det!!
    Annars så kör jag med fullkornspasta..

Jag använder fiberberikad havregryn.. det står på paketet. det blir lite godare tycker jag (och nyttigare!).
    Mellan mål är viktigt! Dels så minskar risken för att köpa snask och ämnesomsättningen förbättras.. eller om det var fettförbränningen.. kommer inte ihåg. Men viktig ska det vara. Det är ju det många gör fel på när de ska "banta". De slutar äta och går upp i vikt..

Var det Gi metoden du höll på med.. sitter på jobbet så jag kan inte heller gå tillbaks o läsa vad du valt... jag tänkte som alternativ mellanmål...

• sweet saint

Pest och pina att gå upp så här tidigt!!!
    Dessutom blåser det utav bara h--*te ute!
    Det var inte kul att komma till jobbet när man såg ut som en panda då allt smink smetat ut sig....
    Jaja, detta är en "vikttråd", så jag får se på den ljusa sidan.. Jag gick hit!!
    En eloge till mig!!! (*klappar mig själp på axeln*)

God morgon förresten!

• Bröllopstokiig

För er som kör GI detta står i Aftonbladet idag.
    www.aftonbladet.se/vss/telegram/0,1082,66076072_852__,00.html

Forskare: GI-dieten skadar hjärtat
    Mer fett och mindre kolhydrater är bra och ger dig lägre vikt, hävdar GI-profeterna Atkins och Montignac. Men nu varnar engelska forskare för dieten.

I en studie räckte två veckors GI-diet för att sänka hjärtats energi med 16 procent. En av de 19 deltagarna orkade inte ens med sin vanliga joggingrunda.

Samtliga bantares hjärtan blev dessutom något hårdare i strukturen. Alla fick också svårare än vanligt att koppla av och varva ned.
    Aftonbladet text-tv
    Publicerad: 2005-11-15

• sweet saint

Tack för infon!!
    Jag personligen tror på Gi metoden.. Bara man inte håller på för länge med fas 1. Atkins är MYCKET mer extrem än gi, men det kommer som sagt att bli intressant hur diskutionen fortsätter eftersom denna metod är såpass ny, extrem och ostuderad.
    men det är bra att läsa om det!
    Det är ju meningen att man ska gå ner i vikt för hälsans skull, så då är det inte så passande om det visar sig bli motsatt effekt!

• lilla-Angelina

Godmorgon tjejjer!
    Igår gick riktigt bra!Följde min drinkdiet nästan(åt lite köttfärs på kvällen och en fullkornsmacka)På natten blev jag galen och glufsade i mig 3nitar toblerone(asså inte en hel!!!)Men ändå var jag ganska duktig för jag o min m2b var o tränade bröst och triceps och solade!
    Ni då?

• sweet saint

Bra jobbat!!! lilla angelina
    Det gick bra för mig också faktiskt,åt en lite godisbit bara, med det var så lite så ingen skada skedd! Och denna dag kommer att gå ännu bättre känner jag på mig! Ingen extra treat och massor av motion ska det bli!! Det är så skönt.. när jag minskar i omfång så känner jag det främst på magen, och det gör jag nu!
    Måste försöka dra mig till solariet snart.. så himla blek som man är... kan snart skrämma någon...

Svar på tråden för er som vill gå ner 10-15kg