• Liza77

~~Min viktdagbok~~ 86,2 kg - 64 kg

Lägger ut min viktdagbok för att både få stöd & press på mig!
    Vill väga 64 kg på min 29-års dag 21/3 -06!

Metod: Äter enligt VV, dvs 21 points/dag
    Motion: Minst 45 min promenad/dag
    Mål: 64 kg

Startvikt: 86,2 kg
    Vikt just nu: 81,9 kg
    Viktnedgång: -4,3 kg

~~Viktdagbok~~

Vecka 38: STARTVikt: 86,2 kg
    Vecka 39: -1,0 Vikt: 85,2 kg

Vecka 40: -0,6 Vikt: 84,6 kg
    Vecka 41: Ingen vägning = mens

Vecka 42: -1,8 Vikt: 82,8 kg
    Vecka 43: -0,9 Vikt: 81,9 kg
    Vecka 44: Ingen vägning = stängt på VV
    Vecka 45: Ingen vägning = stängt på VV
    Vecka 46:
    Vecka 47:
    Vecka 48:
    Vecka 49:
    Vecka 50:
    Vecka 51:
    Vecka 52:
    Vecka 1:
    Vecka 2:
    Vecka 3:
    Vecka 4:
    Vecka 5:
    Vecka 6:
    Vecka 7:
    Vecka 8:
    Vecka 9:
    Vecka 10:
    Vecka 11:

• Svar på tråden ~~Min viktdagbok~~ 86,2 kg - 64 kg
  • charlie06

Hej igen!
    Så var det måndag igen och dags för viktrapportering:

Startvikt: 86,5 kg
    Vikt
    v.2: 84.0 kg
    v.3: 83.0 kg
    v.4: 80.8 kg (!!!!)
    Viktnedgång: -5.7kg
    Mål: 65kg?

Jaaa! Ett riktigt bra resultat denna veckan känns det som! Var tvungen att stiga av och på vågen några gånger för att se att det verkligen stämde :) Börjar närma mig mitt första delmål, att få se 7:an... Hittade dessutom ett par gamla jeans i garderoben som inte passat på ett tag och som sitter perfekt nu! Hurra! Något att glädja sig över när jag sitter här bland mina snorpapper och temuggar och nyser...:) Så det lär väl bli lugnt med träningen denna veckan.

kramar!

• LizaGBG

charlie>>
    GRATTIS!!! Du är ju stjärnan här i tråden...
    Så mkt har jag ALDRIG gått ner på en ynka vecka - Tips tack !

Måste kila till bussen nu... Hörs senare!

• charlie06

Tack, tack *niger o bockar m blossande kinder*
    Jag önskar verkligen att jag visste precis vad det var som ligger bakom det här minuset. Jag har heller ALDRIG gått ner så mycket på en vecka. Vad gäller maten så försöker jag ju göra så bra val som möjligt hela tiden, men åt ju pizzabitar i fredags och igår åt vi hamburgare hemma. Tog ingen dressing utan en kall sås från arla, paprika och chili.

Iaf, innan när jag har försökt gå ner i vikt (och lyckats men gått upp igen) har jag nog inte tränat samtidigt, utan mest promenerat. Nu går jag en timma per dag, för att jag måste ta mig till bussen, och så har jag tränat 2ggr i veckan. Men träning två gånger på en vecka är ju inte så himla mycket, så jag vet faktiskt inte....

Men försöker förbereda mig på att det kanske kan bli ett litet plus nästa vecka även om jag sköter mig hela veckan. Äh, jag vet inte...Dessutom lär det inte bli ngn träning denna veckan eftersom jag är så förkyld.

Nu ska jag tillbaka till soffan tror jag, tittar in sen igen...

• charlie06

Åhh, så tråkigt att vara sjuk. Sitter vid datorn lite, lägger mig i soffan, zappar på tv:n, slumrar och så om igen... Dessutom är jag hungrig och måste vänta på att sambon kommer hem med lite mat...Ok nu har jag beklagat mig färdigt, tror jag tar lite te nu...

Hoppas det är bra med er andra!

kram!

• LizaGBG

charlie>>
    Ta det bara lungt & passa på att vila upp dig - annars blir man oftast bara sjuk igen... Jag vet, eftersom jag ofta var tillbaka på mitt förra jobbet ngn dag för tidigt & dessutom smittade ner alla...
    Skönt att bli lite uppassad av sambon oxå, eller hur ?!

Här kommer ett te-tips---> Jag köpte jättegott (grönt) te i dag, "Grönt & Skönt"... Annars är ju min favvo "Rabarber & Grädde" supergod!
    Vilken är din favorit?

Krya på dig!
    Kramis Liza

• Chocolate chip cookie

Oj, charlie, imponerande!

Mitt rekord är tre kilo på en vecka, men det var första veckan i en inledd VV-period. Starkt av dig att rasa så mycket mitt i en period när kroppen kanske har hunnit vänja sig lite. Krya på dig för övrigt, och passa på att unna dig att bli ompysslad lite!

Vägning för min del idag hemma i min egna vrå. Slutresultatet blev -0,6 kg. Inte jättemycket kanske, men då har jag haft födelsedagsmiddagar både torsdag och fredag (fredag med en hel del vin) och varit på en annan stor fest på lördagen, så jag ska nog vara nöjd. Tre kilo på tre veckor är väl inte sååå illa heller.

Alltså:
    Startvikt vecka 1: 79,9 kg
    Vecka 2: -1,6 Vikt: 78,3 kg
    Vecka 3: -0,8 Vikt: 77,5 kg
    Vecka 4: -0,6 Vikt: 76,9 kg

Bara att kämpa på. Ikväll skall jag unna mig ett glas vin med girlsen ute på stan.

På tal om te. Jag ääälskar ett rött te, med jordgubbar och grädde. Sååå gott! En chailatte gjord på lättmjölk är också väldigt gott, och mättar en del.

Kram på er!
    /CCC

• charlie06

Hallå...

Nu sitter jag här igen, men är ju så uttråkad.. då är det kul att titta in här.

CCC- tre kilo på tre veckor är ju jättebra, likaså 0,6kg på en vecka. Känner ibland att jag stirrar mig lite blind på siffrorna, men har inte kommit mig för att mäta mig ännu.

Jag gillar oxå rabarber & grädde mmm...och vanligt citruste är också en favvis. Det där röda teet med jordgubbar och grädde låter smaskigt. Och Liza det där Grönt & skönt, är det nån speciell smak på det eller smakar det bara grönt te, om du förstår vad jag menar. Är nämligen inte så förtjust i den "gröna smaken". Däremot grönt te med citrus är ju gott.

Ett god sak som jag brukar äta på kvällen ibland när jag är sugen på nåt är 2dl lättmjölk eller mild lättyoghurt, som jag mixar med en banan och massa blåbär eller hallon. (kanske är ett VV recept så ni kanske redan har det) Iaf så blir det lite tjockare och mer glassigt med yoghurten.

Ha så kul ikväll CCC! Ja du med Liza..:)

• LizaGBG

Kikar in en snabbis på fika-rasten ...
    Kul att det går såååå bra för er båda! Jag har bara gått ner 0,5 kg ... MÅSTE gå ner några kilon, för om 5 veckor ligger jag på stranden!
    Ska skippa spårvagnen och ta en låååååångpromenad hem efter jobbet - duktigt vaa ?!

Vi hörs senare...
    /Liza

• charlie06

Hej!

Vart ska du åka Liza? Du kanske redan har sagt det, men kommer inte riktigt ihåg... Även om jag inte känner mig redo för en strand riktigt ännu ;) så låter det helt underbart. Och lite färg på en vinterblek kropp känns ju härligt, får en alltid att se liiite smalare, fräschare och snyggare ut..:)
    Men även om jag ibland kan ha lite ångest över att behöva lägga mig bland massa snygga människor på en strand, finns det nog inte värre än att prova bikinisar i en provhytt...*ryser*

Har faktiskt tänkt att bespara mig den plågan i år genom att beställa bikini från H&M katalogen. Ska nog ta mig en titt i den på en gång...:)

En sak till Liza... det kanske inte märks så mycket på vågen ännu, men har du mätt dig? (jag har inte gjort det ännu...)

kramisar

• LizaGBG

Hej charlie!
    Jag ska bara åka ner och hälsa på min pappa & lillasyster på Teneriffa en vecka... Så det är ingen "riktig" semester. Jag & sambon skall däremot åka på en mysig solsemester i november till Aruba eller Borneo... DÅ skall jag iaf vara i form!!!
    Har hittat en tokfin baddräkt från panos - skall köpa den i morgon! Annars gillar jag mest bikini - men jag vill INTE visa magen i nuläget.
    Vilken bikini blev det? *nyfiken*
    Jag mätte mig när jag började VV, så jag skall mäta mig senare (efter jobbet) och se om det har hänt nått... *hoppas*
    Mår du bättre i dag?
    Kram Liza

Svar på tråden ~~Min viktdagbok~~ 86,2 kg - 64 kg