• Liza77

~~Min viktdagbok~~ 86,2 kg - 64 kg

Lägger ut min viktdagbok för att både få stöd & press på mig!
    Vill väga 64 kg på min 29-års dag 21/3 -06!

Metod: Äter enligt VV, dvs 21 points/dag
    Motion: Minst 45 min promenad/dag
    Mål: 64 kg

Startvikt: 86,2 kg
    Vikt just nu: 81,9 kg
    Viktnedgång: -4,3 kg

~~Viktdagbok~~

Vecka 38: STARTVikt: 86,2 kg
    Vecka 39: -1,0 Vikt: 85,2 kg

Vecka 40: -0,6 Vikt: 84,6 kg
    Vecka 41: Ingen vägning = mens

Vecka 42: -1,8 Vikt: 82,8 kg
    Vecka 43: -0,9 Vikt: 81,9 kg
    Vecka 44: Ingen vägning = stängt på VV
    Vecka 45: Ingen vägning = stängt på VV
    Vecka 46:
    Vecka 47:
    Vecka 48:
    Vecka 49:
    Vecka 50:
    Vecka 51:
    Vecka 52:
    Vecka 1:
    Vecka 2:
    Vecka 3:
    Vecka 4:
    Vecka 5:
    Vecka 6:
    Vecka 7:
    Vecka 8:
    Vecka 9:
    Vecka 10:
    Vecka 11:

• Svar på tråden ~~Min viktdagbok~~ 86,2 kg - 64 kg
  • charlie06

LizaGBG
    Låt dig inte luras av mina senaste veckors framgång..:) Jag menar det finns ju en anledning till att jag väger för mycket... Och tro mig, det där med allt eller inget, jag vet precis hur det fungerar. Det är en av de saker som jag absolut vill arbeta bort. Det är därför jag inte är stenhård nu utan försöker göra bättre val och nöja mig med lite. T.ex. är Lindt (heter så va?) mörk choklad en favvis till mitt te på kvällen och då är det EN bit som gäller.

Vi gifter oss i augusti i år, så några månader är det ju kvar, men bara sju! shit jag tänkte att det var åtta:O

Låter härligt det där med att bo vid havet. Har vi också pratat om att vi skulle vilja göra en dag...

Duktigt med 1,5 timmas promenad!

• charlie06

"moffa" var förresten ett bra uttryck..:)

:o skulle det ju va innan...(och inte:O)

• LizaGBG

Ja, det finns ju som sagt en _anledning_ till att man sitter här överviktig som sagt. Jättesvårt att bryta så invanda beteenden som att "moffa" tycker jag. I bland så skulle jag behöva lås på kylskåpet ju!
    Det är en klar framgång att bara äta EN chokladbit och inte hela kakan (eller flera kakor..)Bra gjort!

På sju månader, eller 28 veckor, så hinner du ju gå ner en hel del tror jag... Eran bröllops är ju verkligen ngt att kämpa inför... Guuud vad kul!!!! Hur länge har ni varit ett par? Och hur gammal är du förresten?
    Jag är 28 år, blir 29 i mars... *whiii*
    Jag och min sambo Hannes har varit i hop i 7 år ...

Ja, vi har verkligen köpt ett hus med ett drömläge - är supernöjda!
    Vi hörs!
    Kram Liza

• Penny28

Hej! Hur går det tjejer?
    Har nu bestämt mig för lite nya rutiner...
    Träna gillar jag ju ändå. Men jag har bestämt mig och har därför slutat ta bussen från stationen till jobbet utan går dom 15 min varje morgon och likaså på eftermiddagen. Jag tror att det är dom små förändringarna som gör en hel del i det långa loppet.
    När man går dom där små sträckorna varje dag istället så behöver man inte ha så dåligt samvete om man har någon vecka där man inte finner tid till att gå iväg på gymmet.
    Kram,P.

• LizaGBG

Penny>>
    Det låter som en tokbra idé... Små förändringar blir stora i långa loppet !
    Jag satsar på MINST 30 min promenad/dag. Men jag tränar inget annat just nu...
    Vad tränar du? *nyfiken*
    Jag har sagt upp mitt kort på SATS i dag -skall köpa ett på F&S i morgon i stället.

• charlie06

LizaGBG..
    När vi gifter oss kommer jag vara 28år och vi har varit tillsammans i 8 år. Go Friskis & Svettis! Ska faktiskt dit snart så måste gå och fixa iordning mina grejer. Har du några planer på vad du ska träna?

Penny...
    Håller med Liza, det låter som en bra idé. Det viktiga är ju att man kommer igång och börjar tänka i nya banor vad gäller motion och mat...

måste rusa..

• LizaGBG

charlie>>
    Jag har inte köpt ngt nytt träningskort ännu... Men i dag ska jag på ansiktbehandling - såååå skönt!
    Tar en promenad dit & hem igen...
    Det får bli dagens motion, men i morgon skall jag kika in på Friskis & Svettis & kolla på vad det finns - jag lovar !
    Men det lutar åt spinning & kanske pilates som avslappning...?
    Svettas på !

• charlie06

Låter underbart med ansiktsbehandling! Vill också...Promenader är ju faktiskt hur bra som helst, men något skönare när det är varmare ute..Pilates skulle jag också vilja testa, får kolla upp om de har det här.

Passet igår var jättekul. Blir ju alltid roligare när man lär sig kombinationerna, kan ta i mer och svettas mer!

Börjar känna på jeansen nu att de sitter lite lösare...underbara känsla!

En tråkig grej, eller kanske inte tråkig men inte trevlig direkt..svammel..;)) med passet igår också förresten..De har stora speglar överallt och på nåt sätt hamnade jag längst fram och i mitten nästan. Inte kul att se sig själv där i spegeln, en liten tjockis i tights liksom....men, men blir väl bättre.

• LizaGBG

charlie>> Jag fattar precis vad du menar med att hamna längst fram & i mitten på ett pass...
    Jag AVSKYR speglar på gymmet oxå!!!
    Och min värsta skräck är att hamna längst fram så att alla ser min häck guppa hela passet *whiiii*
    Därför brukar jag klämma mig in FÖRST i lokalen och ta en plats lååååångt bak. Och helst vid sidan så man slipper speglarna.
    Men vi jobbar ju med att gå ner i vikt för att kunnna stå där längst fram på passet, eller hur ?!!
    Du är skitduktig som sliter så iallfall...

Ja, ansiktbehandlingen var SKÖÖÖÖN! 1,5 timmas total avslappning... Synd att det blir så sällan bara. Det blir ju lite prioriteringar nu när man är husägare... Tyvärr! Fastän det såklart är underbart att bo fint vid havet.

GRATTIS till de lösa jeansen! Vilket resulatat! Snart får du köpa nya i en tum mindre... Det är du verkligen värd!
    Själv så har jag fått på mig mina Replay-jeans som jag köpte innnan jul. Men de är INTE lösa - utan toktajta! Skall eg vara "baggy", nåja...
    Jag vill ha 29-tum och har just nu 32 eller 33 (beroende på märke/modell).
    Du då?

Vi hörs!
    Kram Liza

• Ann-ie

Liza! m.fl. Vill bara säga att jag lever! Har bara fått jobba + planera min 30-årsfest så mkt att jag inte fått en stund över till er. Men snart, mkt snart ska jag läsa alla medd och berätta vad som händer hos mig (vilket inte är så mkt).

Ha det bra! KRAM//ann-ie

Svar på tråden ~~Min viktdagbok~~ 86,2 kg - 64 kg