• Liza77

~~Min viktdagbok~~ 86,2 kg - 64 kg

Lägger ut min viktdagbok för att både få stöd & press på mig!
    Vill väga 64 kg på min 29-års dag 21/3 -06!

Metod: Äter enligt VV, dvs 21 points/dag
    Motion: Minst 45 min promenad/dag
    Mål: 64 kg

Startvikt: 86,2 kg
    Vikt just nu: 81,9 kg
    Viktnedgång: -4,3 kg

~~Viktdagbok~~

Vecka 38: STARTVikt: 86,2 kg
    Vecka 39: -1,0 Vikt: 85,2 kg

Vecka 40: -0,6 Vikt: 84,6 kg
    Vecka 41: Ingen vägning = mens

Vecka 42: -1,8 Vikt: 82,8 kg
    Vecka 43: -0,9 Vikt: 81,9 kg
    Vecka 44: Ingen vägning = stängt på VV
    Vecka 45: Ingen vägning = stängt på VV
    Vecka 46:
    Vecka 47:
    Vecka 48:
    Vecka 49:
    Vecka 50:
    Vecka 51:
    Vecka 52:
    Vecka 1:
    Vecka 2:
    Vecka 3:
    Vecka 4:
    Vecka 5:
    Vecka 6:
    Vecka 7:
    Vecka 8:
    Vecka 9:
    Vecka 10:
    Vecka 11:

• Svar på tråden ~~Min viktdagbok~~ 86,2 kg - 64 kg
  • Ann-ie

Ja.. de DÄR jeansen.. Jag har SÅ mycket jag skulle vilja använda i klädväg, men av allt så är nog smaljeansen och ett helt vanligt vitt linne den största drömmen just nu. Enkelt eller hur? Just nu vill jag inte använda ett par slimmade jeans (med den bak jag har nu) och med mina falukorvsarmar är linne inte att tänka på! : / (Så min sommar var inte heller den minst jobbigaste.)
    Men va KUL för DIG att du kom i ett par Stella-jeans!

Ja, på måndag har jag gått en vecka på ren kur och då ska jag unna mig en saftig och rejäl biff med lök, vitlök och smör.. Och så kanske jag unnar mig en muffins eller två. Men på tisdag är det kombinerad kur och Atkins som gäller igen. MOT SHERWOODSKOGEN! 8 kg återstår till jul (till mitt första mål)..

Trevlig unnardag!!

• Liza77

Nää, linne är INTE rätt plagg för mig just nu heller!
    Jag håller med dig om att just ett par fräscha jeans & ett vitt enkelt linne är snyggt... För om man ärnormalviktig behöver man ju inte DÖLJA allt med kläder längre.... Längtar tills jag får på mig ngt annat än baggy Replay-jeans!!!

Nja, tyvärr var det inte ett par Stella-jeans, utan ett par ullbyxor... Kan heller inte ha raka & slimmade jeans!
    Men jag VILL såklart ha det igen!

Vad duktig du är ! En hel vecka med renkur... Inte illa! Hur känns det?
    Förstår att du längtar till måndag, eller hur?! Men som sagt - tokbra kämpat!!!!

Jag har (80,3-75=) 5,3 kg kvar tills julmålet! Here I come!

Vi hörs! *Kram* //Liza

• LizaGBG

Yuuuu, i dag har jag kännt mig sååå tjock!
    Fattar inte varför jag inte kände så igår...
    För då var jag ju lika fet ju...!

Nä imorgon bitti måste jag ut på låååångpromenad å bränna fett!!!

• Ann-ie

Du är inte ensam LizaGBG om den känslan idag! : / Jag känner mig pösig, svullen och ja, f e t . . .

Mycket av de känslorna beror på att jag vägde mig i morse: - 3 kg. Nöjd men ändå inte.. (Gick ner 5 kg i våras första veckan.) Det som stör mest är att jag smygvägde mig i torsdags och då visade vågen -3 kg då oxå. Alltså har jag gått ner 3 kg de tre första dagarna och inget de restrerande 4.. (-Vilket sjunger vatten så in i norden!!! ). Så jag har varit och är fortfarande putt.. Kan inte förneka det.

Men trots det så unnade jag mig min belöning, SOM jag hade bestämt mig när jag började; en muffins. Men det smakade inte så som det brukade: jätte-gott! Det var inte ens gott, det smakade inte så mkt överhuvudtaget. Så det var inte värt det. Men mer än så här tänker jag inte tänka på det! Det var veckans belöning. NU fortsätter jag med kombinerad kur och MER motion (varit lite slö senaste dagarna och bara gått en 20 min/dag). KÄMPARANDA kom till mig!

Är ni olika Lizor eller har du bytt nickname?

Hörs, kram/ann-ie (83-75=8 kg kvar)

• LizaGBG

Nope, det är JAG f.d Liza77!
    Blev såååå trött på mitt gamla nick, så jag bytte i går!

3 kg - GRATTIS!!!! Bara 8 kg från ditt första delmål !
    Du gjorde rätt som unnade dig den där muffinsen & inte något mer! Bra gjort!
    Jag förstår att du väntade dig mer efter en ren kur, men kämpa på!

*Kraaaamis* /Liza

• Ann-ie

Jag gissade att det var du. Och TACK!! Idag har jag lugnat ner mig. Och känner mig lite nöjdare med de 3 kilona. Försöker tänka att det är 1/4-del av (första) målet. Har räknat att med fem veckor kvar till jul (och 8 kg kvar) så måste jag gå ner 1,6 kg per vecka. Borde jag klara! Med den diet jag kör nu så KAN det inte annat än gå ner.. (..försöker jag övertyga mig själv om.)
    Och DU med dina ynka 5,3 kg så blir det bara 1,06 kg/vecka! LÄTTFIXAT!!

Angående min rena vecka, så var den tuff. Det finns inget att hymla över med det. Första 3-4 dagarna kröp hungern i kroppen hela min vakna tid. (Hur jobbigt som helst!) Men sen när man kommit över "kullen" så rullar dagarna liksom på: hungern avtar och man glömmer bort, vänjer sig vid att man inte äter. Men visst är man småsugen hela tiden, oavsett hur "avgiftad" man än blivit. Det är t.ex. inte helt lätt att gå in i matbutiker utan att bli sugen. (Vilket jag försökt att hålla mig ifrån.)

Tog du din långpromenad imorse?? Jag har gått min. Men jag har iofs inte så mkt till val med en 7-månaders valp hemma.. Hon är vild och galen och jag önskar vi hade två hundar så de kunde leka av sig med varann. (Hade skaffat två om det inte var så dyrt med en.) Brukar ta en cykeltur med Doris på kvällen så att hon får springa av sig lite innan läggdags, men idag är det farligt halt där ute. Så jag tar väl en kortis nu. Hörs!

• Ann-ie

?You don´t become what you want. You become what you believe!?
    ~ Oprah ~

FÖRSÖKER tänka mig smal..

• LizaGBG

Ann-ie>> Tack för ditt peppande... Men just nu känns det TUNGT!
    Visst är det lätt att gå ner & äta rätt och motionera och allt när allt runtomkring en är "normalt"... Tyvärr så är det inte så för mig just nu.
    Fick just ett JÄTTEjobbigt samtal från en smått panikslagen syster... Min pappa hade varit tvungen att åka in på sjukhus nere i Spanien i kväll... Varför?
    Jo, min mamma har haft ett förhållande bakom hans rygg och det har hon berättat nu! Vi skyller ALLT som händer med pappa på HENNE just nu! Har sååå mörka tankar om henne... *jobbigt*
    Orkar inte tänka på points eller något annat just nu... Det enda jag tänker på är min lilla stackars pappa!
    Förstår du mitt svammnel? *sorry*

Borde såklart gå och lägga mig för jag skall upp tidigt... Men ändå sitter jag här! Var kanske tvungen att få ur mig allt?!
    Kanske är allt bättre i morgon? Hoppas iallfall det...

• Carma

Hoppas din pappa blir bra snart.
    Det är lätt att barnen tar på sig ansvar när förädrarnas förhållade inte fungerar.

Det är också lät att man som i ditt fall dömmer mamman. Jag har varit där... men insåg till slut att varken mamma eller pappa hade det bra varför det fick hända så...

Det är väl bäst att prata med mamman när de kommer tillbaka & reda ut allt.

Hoppas det löser sig...

kram

• LizaGBG

Mmmm, jag vet... Det är nog bäst att prata när det kommit hem igen i MARS!

Det konstiga är att jag inte kan föreställa mig mamma otrogen... Hon som är ett sådant "helgon". F-n vad besviken jag är! Fastän jag inte har ngn direkt anledning... För det är ju mot pappa hon varit otrogen!

Jag tror att det inte spelar ngn roll hur gamla "barnen" är när ens föräldrar skiljer sig...
    För när en förälder plötsligt gör något hemskt mot den andre föräldern så drabbar det alla i familjen. Då spelar det ingen roll om dottern är 28 eller 8 år. Alla blir ändå sårade i slutändan.

Jag hoppas också att pappa blir bra. Han har hjärtsvikt så det är klart att man är extra orolig nu när läget är som det är!

Jag vill ju egentligen inte ta någons sida, men här handlar det om ett sååå solklart "fall".
    Jag vill aldrig mer träffa mamma!
    Skall jag åka ner till dem tycker du?
    Och förresten, TACK!

Svar på tråden ~~Min viktdagbok~~ 86,2 kg - 64 kg