• Liza77

~~Min viktdagbok~~ 86,2 kg - 64 kg

Lägger ut min viktdagbok för att både få stöd & press på mig!
    Vill väga 64 kg på min 29-års dag 21/3 -06!

Metod: Äter enligt VV, dvs 21 points/dag
    Motion: Minst 45 min promenad/dag
    Mål: 64 kg

Startvikt: 86,2 kg
    Vikt just nu: 81,9 kg
    Viktnedgång: -4,3 kg

~~Viktdagbok~~

Vecka 38: STARTVikt: 86,2 kg
    Vecka 39: -1,0 Vikt: 85,2 kg

Vecka 40: -0,6 Vikt: 84,6 kg
    Vecka 41: Ingen vägning = mens

Vecka 42: -1,8 Vikt: 82,8 kg
    Vecka 43: -0,9 Vikt: 81,9 kg
    Vecka 44: Ingen vägning = stängt på VV
    Vecka 45: Ingen vägning = stängt på VV
    Vecka 46:
    Vecka 47:
    Vecka 48:
    Vecka 49:
    Vecka 50:
    Vecka 51:
    Vecka 52:
    Vecka 1:
    Vecka 2:
    Vecka 3:
    Vecka 4:
    Vecka 5:
    Vecka 6:
    Vecka 7:
    Vecka 8:
    Vecka 9:
    Vecka 10:
    Vecka 11:

• Svar på tråden ~~Min viktdagbok~~ 86,2 kg - 64 kg
  • Ann-ie

Chocol..c c: (Bara kul med långa medd!)

Ja, jag tror oxå att det handlar, hos en del människor, om avundsjuka. Tyvärr. Plötsligt är du med "i spelet". (Som om man inte varit det innan! ) Och det är just det som är så fel: man ÄR attraktiv som tjock oxå! Men samhällsbilden är ju: tjock = oattraktiv. SÅ trist!
    Jag blir SÅ glad varje gång jag ser en "större" tjej som framhäver sina former och är stolt över sin kropp. DET är girlpower! Jag önskar jag kunde känna en gnutta av detta.

• Ann-ie

Charlie06, ja det är väl det: att man bara gör det! och inte känner efter (om man har motivation) för mkt..

Och som du sa: "vad är det som gör att man är motiverad?" BRA fråga! Kommer jag någonsin vara nog motiverad att ändra mitt liv från gott godis och skönt slappande till inte fullt lika goda grönsaker och "jobbig" motion?

Samtidigt vet jag ju att mitt godisätande har fler grunder än bara kroppens sockerbehov och jag vet ju att när jag väl kommit igång med motionerande (mer än prom. med hunden vill säga) m.m. så är det ju faktiskt oftast kul (och inte jobbigt).

Har börjat läsa Dr Phils "7-stegsmetoden" (eller liknande titel) och försöker ändra mitt inre till det yttre. Tankar till handlingar. Jag tycker boken är bra. Någon annan som läst den?

• Ann-ie

Och Charlie06, jag höll oxå på att glömma: GRATTIS!!!

• aug 06

Hallå tjejer måste bara fråga er om en sak jag har nu försökt gå ner i vikt i ca 14 dagar, jag kör då GI hmm det roliga är att midje måttet har krympt men inte vikten gick typ upp 2 kg första veckan men krympte runt midjan varför blev det så nu har jag krympt 2 cm till och gått ner 8 hg bara jag fattar inge vad gör jag för fel?? Tänkte att ni kanske vet vad jag gör för fel??

Tack i förhand

• Chocolate chip cookie

Charlie06: Well done, grattis!

Ann-ie: Ja, håller helt med dig och känner som sagt igen erfarenheten. Man vill ju absolut inte vara så självgod att man går omkring och förutsätter att folk är avundsjuka på en, men missunsamma personer finns ju alltid.

Imorgon är det vägning igen...

• Chocolate chip cookie

Okej, vägning.

Veckans resultat: -0,5 kg.

Bara 3,5 kg på fyra veckor... =/
    Man ska ha tålamod, jag vet, men jag börjar iaf misströsta lite. Det går så himla långsamt, i alla fall i jämförelse med senaste gången jag gick ner i vikt, då gick jag kanske ner 6 kg de fyra första veckorna.
    Med den här takten kommer det ju ta jättelång tid innan jag når mitt mål.=/

Alltså:
    Startvikt vecka 1: 79,9 kg
    Vecka 2: -1,6 Vikt: 78,3 kg
    Vecka 3: -0,8 Vikt: 77,5 kg
    Vecka 4: -0,6 Vikt: 76,9 kg
    Vecka 5: -0,5 Vikt 76,4 kg

• Mastermind

Chocolate chip cookie - 3,5 kilo på 4 veckor är ju jättebra och tyder på en hälsosam viktnedgång. I den här takten väger du ju 31 kilo om ett år. ;) (naturligtvis ska du inte väga så lite, ville bara ge dig perspektiv)

• Ann-ie

CCC, det är nog lätt att både jämföra med tidigare (bra!) resultat och stirra på de enskilda resultaten. Men ge inte upp! Det lossnar säkert!! Jag håller tummarna för dig!

aug06, jag önskar jag hade något svar till dig. Men tyvärr.. Min första fundering var bara: vätska? (Men det är INGET jag har några belägg för.)

• aug 06

Ann-ie

Jag misstänker oxå att det kan vara vätska?

Ska kolla in länken du skickade

Tack så mycket för hjälpen

• LizaGBG

Hallå tjejer!
    Jag är på inköpsresa hela veckan, så jag återkommer på fredag...
    Kul att det är sådan aktivitet i tråden - här kämpas det minsann !
    Ville bara kika in & säga "hej"!
    Kram på er & go´ natt!
    /Liza

• charlie06

Hej på er!

Jaha, så var det onsdag igen.. Känns som om veckorna bara rinner iväg...och redan februari! Men det känns ju positivt med tanke på att våren närmar sig..:) Å då finns det ju inga ursäkter för långa och sköna promenader. Onsdag innebär träningsdag för mig. Det blev ju inget förra veckan eftersom jag var sjuk och idag har jag noll lust att gå. Men nu har jag ju hittat ett pass som jag tycker är kul så det finns ju egentligen ingen ursäkt.

Nu ska jag sätta mig o läsa Amelia Brud&Bröllop, kanske jag blir mer motiverad till att träna då...;)

Kram!

• Ann-ie

Moi!
    Jag har börjat förstå min sambo, som direkt efter jobbet åker och tränar och sen kommer hem och äter middag. Han påstår sig bli så trött efter middag att det bara blir jobbigt att åka och träna då. Jag fattar det men ändå inte hur han kan träna hungrig. Men han säger att hellre hungrig än trött (eller mätt)..

• Ann-ie

Han jobbar denna vecka till 20.15, så eftersom jag själv slutade tidigt idag, så åt jag middag så tidigt som 15.00. Blev bara SÅ trött efteråt.. Orkade inte göra nåt. Tills för en timma sen, då min hund Doris i princip drog mig till hallen. Mot min ork och vilja var det bara att ta mig ut på prom. NU känns det skönt och jag känner mig pigg, men ibland är den där middagen förädisk..

• charlie06

Hallå!
    Var är ni? Vad händer hos er? Har inte varit hemma i helgen så har inte kunnat skriva nåt här...Men det gick bra med en helg borta med tanke på mat o motion menar jag. Vi var ute o promenerade en del. En liiten bit tårta slank dock ner i lördags..:)mmmm...så gott det var.. Jag kan inte säga, som en del gör, att det inte är gott med sött när man inte ätit det på ett tag. Tycker det är jättegott.. Men det gör ju inget om man bara lär sig att ta lite...

I fredags blev det ett spinningpass och egentligen borde jag komma iväg på nåt pass idag med men har inte kollat vad som finns ännu. Känner mig väldigt motiverad, särskilt som jag snart ska börja prova brudklänningar..puh..

OK, veckans viktrapport:
    Invägning: 86,5 kg
    v.2:-1.5 84.0 kg
    v.3:-1.0 83.0 kg
    v.4:-2.2 80.8 kg
    v.5:-0.8 80.0 kg
    v.6:-1.1 78.9 kg
    Viktnedgång: -7.6kg
    Mål: 65kg?

Hurra! Jag ser sjuan!! Såå himla skönt!

Kram!

• Ann-ie

Du är ju på 7-an!! (70-kgs-klassen?)

Med mig är det ok. Pyttesmå steg mot ett sundare liv.. Pyttesmå alltså, men i rätt riktning. Vi har bara haft så kallt (närmare -25) hela helgen + idag att jag inte kunnat gå mina promenader, vilket känns som en motgång.. Men man måste väl bränna en hel del bara av att stå ute med hunden och andas i den kylan? (Skämt och sidor..)
    Ååå, jag önskar jag oxå hade eget bröllop att se fram emot.. Men min sambo har inte fattat att fråga om förlovning efter 8,5 år så jag ser inte att han skulle det närmsta åren heller.. Har väntat varje midsommar, varje jul, nyårsafton m.m. sedan jag blev 26 år. Idag är jag 30 & det suger. Rakt av.. Arg? Besviken? You name it! Jag är allt och lite till.
    Har sagt till honom att nu när jag är 30 så är det för sent. Nu har mitt tåg gått och jag tänker inte säga ja hur mkt han än skulle be om det. Lite humoristisk är jag.. men det är lite allvar i det oxå. Varför är inte samhörigheten av löftesringar, samma efternamn m.m. viktigt för en del killar? (Jag kanske ska vända mig till ett annat forum med detta.. hi hi.. men nåja. Låter det "gå" för denna gång. )

Hoppas ni har det bra! Kram //Ann-ie

• Mastermind

Ann-ie - Hoppla! Fria själv, då? Vem har sagt att det är killen som ska fria?

• pickolina

Precis min tanke oxå!

En kompis är tillsammans med en kille som hela tiden varit emot förlovning och giftemål men när hon föreslog det så hakade han glatt på och nu är de förlovade...

Inget fel i att tjejen friar..

• Ann-ie

Nä, jag vet.. Men för mig har det alltid varit en dröm att mannen i mitt liv går ner på knä och friar.. Inte tvärtom..
    Just nu är jag bara så trött på att han inte fattat.. eller! jag ska säga: inte vill, så ja.. jag vet inte.. Vi får se.

Hur går det med ert "bantande"? Idag har det äntligen varit mildare ute så jag har varit ut med hunden, skottat snö m.m. Skönt att känna att man gjort något fysiskt. Sen så HAR jag skött mig med min kolhydratfattiga kost senaste dagarna men det är kvällarna, efter 21.00, som är rena rama "döden" för min diet.. Då dyker chokladmonstret upp och tar över min kropp. Och vad är (ljus, marabou) choklad för de flesta dieter?? Rena giftet! Men nog om mig och mitt, hur går det för er??

• charlie06

Hejsan!
    Det har inte blivit så mycket skrivande här under veckan eftersom datorn har krånglat en del... alltid såå irriterande.

Ann-ie, tråkigt det där med din sambo och förlovning... Men har du pratat allvarligt med honom om förlovning och giftermål eller har du mer skojat om det? Tyvärr finns det ju en del som inte ser vitsen med att gifta sig, och det spelar ju ingen roll om det inte är som så att den de lever ihop med tycker annorlunda... Jag kan säga att jag har haft en del diskussioner med min svåger om det där. Han vill nämligen inte gifta sig, men jag vet att min syster vill det. De har ju barn ihop o allt, men han är envis och det är ju inte kul för henne att tjata om det.

Angående viktminskningen kan jag säga att det börjar bli tufft. Har varit så sötsugen under veckan, men jag har inte fallit för frestelsen ännu iaf... Försöker ta en dag i taget. Öch nästa vecka ska jag ev prova brudklänningar så jag hoppas att när jag väl provat en som jag gillar kanske jag blir inspirerad. Just nu längtar jag såå efter våren när man kan ut o promenera! Ååå så härligt! Men det gäller att bita ihop ett tag till.

Det där med kvällssuget är livsfarligt, känner så väl igen det. Och jag kanske inte är rätt person att ge råd men... när du blir sugen på kvällarna känner du dig småhungrig eller har du ätit en ordentligt middag? Jag kan nämligen känna ibland när jag äter middag för tidigt på kvällen att jag blir såå sugen på ngt sött. Men äter jag middag lite senare, som man iofs inte ska göra, så är jag ju nöjd o belåten och har inte alls samma sötsug. Dessutom är det ju bra om det inte finns ngt gott i skåpen som man kan äta på kvällarna, då slipper man ju liksom göra det där valet...

Kram!

Svar på tråden ~~Min viktdagbok~~ 86,2 kg - 64 kg