• Liza77

~~Min viktdagbok~~ 86,2 kg - 64 kg

Lägger ut min viktdagbok för att både få stöd & press på mig!
    Vill väga 64 kg på min 29-års dag 21/3 -06!

Metod: Äter enligt VV, dvs 21 points/dag
    Motion: Minst 45 min promenad/dag
    Mål: 64 kg

Startvikt: 86,2 kg
    Vikt just nu: 81,9 kg
    Viktnedgång: -4,3 kg

~~Viktdagbok~~

Vecka 38: STARTVikt: 86,2 kg
    Vecka 39: -1,0 Vikt: 85,2 kg

Vecka 40: -0,6 Vikt: 84,6 kg
    Vecka 41: Ingen vägning = mens

Vecka 42: -1,8 Vikt: 82,8 kg
    Vecka 43: -0,9 Vikt: 81,9 kg
    Vecka 44: Ingen vägning = stängt på VV
    Vecka 45: Ingen vägning = stängt på VV
    Vecka 46:
    Vecka 47:
    Vecka 48:
    Vecka 49:
    Vecka 50:
    Vecka 51:
    Vecka 52:
    Vecka 1:
    Vecka 2:
    Vecka 3:
    Vecka 4:
    Vecka 5:
    Vecka 6:
    Vecka 7:
    Vecka 8:
    Vecka 9:
    Vecka 10:
    Vecka 11:

• Svar på tråden ~~Min viktdagbok~~ 86,2 kg - 64 kg
  • LizaGBG

Här kommer receptet på pajen...

KÖTTFÄRSPAJ
    -4 port- 6 points/port

Pajdeg:
    2 dl vetemjö
    2 tsk bakpulver
    1 tsk salt
    1 dl lättmjölk

Fyllning:
    250 g nötfärs
    1 gul lök
    1 burk krossade tomater
    1 burk skivade champinjoner
    1 dl ajvar relish

Äggstanning:
    2 ägg
    1 1/2 dl lättmjölk

4 msk riven ost (12%-ig)

Så här gör du:
    Arbeta ihop ingredienserna till pajdegen och tryck ut den i en pajform, 20-24 cm i diameter.
    Fräs lök och nötfärs i stekpanna (gärna teflon). Häll över krossade tomater, svamp, och ajvar relish. Låt puttra några minuter...
    Vispa ihop ägg & mjölk till äggstanningen.
    Häll köttfyllningen i pajformen och äggstanningen över. Toppa med riven mager ost.
    Grädda i 175 grader ca 25-30 min.
    Servera med en grönsallad!

• charlie06

Tack för receptet! :) Blir nog paj till helgen! Har precis varit och tränat, känner mig såå duktig :)

• LizaGBG

Charlie>> Vad du är hurtig då!
    Själv har jag ett tränignskort liggade.... Kostar bara en massa, även då jag inte utnyttjar det... Men jag känner mig för TJOCK för att stå och svettas bland alla smala/normalviktiga människor... Fastän jag såklart borde gå till gymmet just pga att jag INTE är smal... Grrrr!
    Vad tränar du?

• charlie06

Jag går på friskis o svettis. Känns som att det är mer...ehh...vanliga människor där :)
    Tränade aerobic igår och tycker ju faktiskt att sånt är riktigt kul! Jag köpte ett allkort, vilket innebär att jag kan träna allt de har där. Så jag tänkte testa lite olika och se vad jag gillar bäst. Det är väl troligare att man håller ut då....
    Tänkte försöka komma iväg imorgon också, men har inte riktigt bestämt mig för vad det blir.

Jag känner igen känslan av att känna sig tjock, röd och svettig bland en massa snygga och vältränade människor därför tycker jag att F&S passar utmärkt för mig :) Planera in en träning nån dag framöver och gå dit, inga ursäkter eller undanflykter, lovar att det kommer kännas såå bra efteråt. (så gjorde jag iaf..)

Var och vad tränar du?

• Penny28

Hej!
    Ska gifta mig 1/7 och vill inte se ut som en ballong på mitt bröllop. Har alldrig varit supersmal, men aldrig direkt tjock. Har de sista 7-8 åren gått upp ca 10 kg och dessa vill jag ju verkligen bli av med! I slutet av nov gick jag därför med i VV (för 3:e gången) och bara bestämde mig för att jag inte skulle titta på mina bröllopsfoton om 20 år och tänka -vad tjock jag var då! Nu har jag gått ner 5,2 kg och jag är supernöjd. Idag var det första dagen efter juluppehåll där var öppet och jag visste att jag hade gått upp, men det var "bara" 1 kg. Det låter kanske mycket men jag var beredd på mer. Men jag tänkte att det är lika bra att gå dit och bara ta det, och starta på ny kula igen! Lycka till ni andra oxå, vi får stötta varandra!! Penny 79kg - nu 73,8

• charlie06

Hej!
    Välkommen hit Penny28! Har du alltså 5-6kg kvar? Det kommer du isåfall att klara hur bra som helst!Om du har läst tråden så har du sett att jag har några kilon mer att tappa...:)

Nu är det iaf dags för spinning...:o får väl se om jag överlever...;)

• LizaGBG

Charlie, jag har årskort på SATS, men jag skall säga upp det innan den sista januari. Känns onödigt att betala när jag ändå inte vågar gå dit och träna .
    Jag tränade på F&S på Hamngatan i Gbg på mina "smaldagar"... Alltså för 5-6 år sedan. Skall kolla vad de har för pass -och kika in där i morgon!
    Bra idé med F&S, för där är som sagt lite mer "blandat" och inte bara smala, vältränade människor .

Hoppas att det gick bra på spinningen - fatta vad många kalorier du brännt!
    Vilken dag väger du dig? Du har säkert gått ner en massa efter all träning !
    Jag MÅSTE oxå komma i gång med någon träning... Tills dess "powerwalkar" jag bara!

Penny28, välkommen!
    Du är ju på god väg till din målvikt! Verkligen bra gjort! Själv har jag en massa kilon kvar att gå ner *kämpar*
    Tänk vad kul att titta nöjd på bröllopsfotot sedan.. Kämpa på!

• charlie06

Hallå!
    Det gick bra på spinningen i fredags men guuu så jobbigt det va! Men får väl masa mig dit på fredag igen. Idag tänkte jag gått på skivstång men har ont i halsen så det blev en långpromenad istället.

Jag väger mig på måndagar hoppas på ett minus :). Kan känna mig lite stressad faktiskt, hur ska jag hinna gå ner såå himla mkt till bröllopet? Det kommer ju aldrig att funka. Men det är bättre att vara 5kg från målet än 15...;)

• charlie06

Hej!
    Så var det dags för vägning igen.... -1kg!
    Hurra!
    Startvikt: 86,5 kg
    Vikt
    v.2: 84 kg
    v.3: 83kg
    Viktnedgång: -3,5kg
    Mål: 65kg?

• LizaGBG

Charlie>>
    Åhhh, vad mkt du gått ner på bara några veckor !!!!
    Håller med "hellre 5 kg från målet än 15 kg"... Önskar att jag hade samma inställning - för mig är det likosm "allt eller inget" eller "moffa eller svälta" inget mellanting här inte !

Skall såklart peppa dig i mål, om du vill?!! När gifter ni er?
    Vi gifter oss inte förrän hösten 2007 - men det skulle vara kul att vara smal till i sommar då vi precis köpt hus 50 m från stranden... Mao en mardröm om man är tjock !

I dag var jag ute och promenerade vid havet i 1,5 timma... Oj, vad det blåste!

Svar på tråden ~~Min viktdagbok~~ 86,2 kg - 64 kg