• Liza77

~~Min viktdagbok~~ 86,2 kg - 64 kg

Lägger ut min viktdagbok för att både få stöd & press på mig!
    Vill väga 64 kg på min 29-års dag 21/3 -06!

Metod: Äter enligt VV, dvs 21 points/dag
    Motion: Minst 45 min promenad/dag
    Mål: 64 kg

Startvikt: 86,2 kg
    Vikt just nu: 81,9 kg
    Viktnedgång: -4,3 kg

~~Viktdagbok~~

Vecka 38: STARTVikt: 86,2 kg
    Vecka 39: -1,0 Vikt: 85,2 kg

Vecka 40: -0,6 Vikt: 84,6 kg
    Vecka 41: Ingen vägning = mens

Vecka 42: -1,8 Vikt: 82,8 kg
    Vecka 43: -0,9 Vikt: 81,9 kg
    Vecka 44: Ingen vägning = stängt på VV
    Vecka 45: Ingen vägning = stängt på VV
    Vecka 46:
    Vecka 47:
    Vecka 48:
    Vecka 49:
    Vecka 50:
    Vecka 51:
    Vecka 52:
    Vecka 1:
    Vecka 2:
    Vecka 3:
    Vecka 4:
    Vecka 5:
    Vecka 6:
    Vecka 7:
    Vecka 8:
    Vecka 9:
    Vecka 10:
    Vecka 11:

• Svar på tråden ~~Min viktdagbok~~ 86,2 kg - 64 kg
  • Carma

Då tycker jag att du ska åka ner & hälsa på de.

Men försök att förstå att alla vi är människor torts allt & att vi gör fel ibland. Jag förstår att det är jobbigt...

Snälla, säg inte "Jag vill aldrig mer träffa mamma!" Du har ju båda föräldrarna kvar här i livet & man kankse förstår inte ibland vad de innebär först när de dör????

Hoppas det ordnar sig

• LizaGBG

Carma>> Jag skall inte skriva "jag vill adrig mer träffa mamma" igen, ok?!
    Jag vet ju inte hur det känns när en föräldrer går bort - så jag är ledsen om jag uttryckte mig hårt !

Jag är i valet & kavlet om jag skall åka ner till dem eller inte...
    Guuud vad svårt!
    Kostar ju en hel del, och det blir ju absolut INTE någon semester trots resan.
    Sedan så vet jag inte vad jag skulle kunna göra för dem där nere...
    Inte så kul att se mamma trycka ner pappa psykiskt för varje dag som går (enligt min syster). Kanske kan jag ge mitt stöd & min omtanke hemifrån lika bra??
    Jag hopppas också att det löser sig -men jag förstår inte hur...

• LizaGBG

Nu är jag på g igen!
    Har hållit mig från allt onyttigt trots att jag varit jätteledsen & deppig - duktigt !

Jag har varit ute & gått både morgon och kväll (blåsigt)!

Hoppas på -1kg nästa onsdag!!!

• LizaGBG

UPPDATERAR
    Startvikt: 86,2 kg
    Vikt just nu: 80,3 kg
    Viktnedgång: -5,9 kg

~~Viktdagbok~~

Vecka 38: STARTVikt: 86,2 kg
    Vecka 39: -1,0 Vikt: 85,2 kg

Vecka 40: -0,6 Vikt: 84,6 kg
    Vecka 41: Ingen vägning = mens (+1 kg)
    Vecka 42: -1,8 Vikt: 82,8 kg
    Vecka 43: -0,9 Vikt: 81,9 kg
    Vecka 44: Ingen vägning = stängt på VV
    Vecka 45: Ingen vägning = stängt på VV
    Vecka 46: -1,6 Vikt: 80,3 kg
    Vecka 47: Ingen vägning = mens (svullen)
    Vecka 48:
    Vecka 49:
    Vecka 50:
    Vecka 51:
    Vecka 52:
    Vecka 1:
    Vecka 2:
    Vecka 3:
    Vecka 4:
    Vecka 5:
    Vecka 6:
    Vecka 7:
    Vecka 8:
    Vecka 9:
    Vecka 10:
    Vecka 11:

• Ann-ie

Liza, det är absolut inte svammel det du skriver! Det du känner är du helt klart berättigad till att känna. Ta det lugnt med VV:andet tills du känner att du orkar igen och tills din pappa mår bättre. DET är inte det viktigaste just nu.

Kram till dig!!

• Ann-ie

Har varit på resande fot senaste dagarna, så därför har jag inte skrivit nåt på några dar. Men nu är jag tillbaks och oxå på G igen!

Var på fest igår. Det var planerat, så dagarna före åt jag två vanliga måltider och en CK. I fredags la jag till lite kolhydrater med pastan så att vinet inte skulle bli en "överraskning" för magen. Det blev dock lite mer än vin (lite cider och en drink). Det gick bra; inge bakoo (bakis eller ont i magen). Men vi får se vad vågen säger imorgon (har fått mens oxå nu, så det kan ju göra sitt oxå)... Gjorde inte saken bättre genom att äta pizza idag.. Hm.. Men det var jag värd, tyckte jag, för två veckors kämpande. Igentligen tycker jag att festen och drickat var nog så mkt belöning för mig, men så blev det iallafall. Jag ångrar det inte.

Men imorgon ska jag fortsätta igen med strikt kombikur. Om alla kolhydrater jag ätit igår och idag gör det svårt att återgå till kuren (med hunger, sug m.m.) så tar jag några dagars ren kur så att jag lär mig veta hut.

• Ann-ie

IGEN! händer det att -symbolen hoppar upp när man bara skrivit ett )!!!
    --> "..så det kan ju göra sitt oxå)... Det var inget roligt med det.

• Ann-ie

IGEN gjorde den så!!! (när jag skulle visa hur det ig var tänkt)! Va konstigt!! Iaf: bortse figuren i meningen som börjar: "Men vi får se vad vågen säger imorgon (har fått mens oxå nu..."

• LizaGBG

Hej Ann-ie!
    Tack... Det värmde !
    Jag har pratat med pappa mkt de senaste dagarna... Per telefon då de bor i Spanien just nu...
    Kanske mest lyssnat & inte varit så mkt "dotter" utan mer som en vän... Och tårarna har flödat !
    Men pappa har bestämt sig. Han vill skiljas eftsersom mamma sårat honom sååå genom att ha ett förhållande bakom hans rygg. En riktigt snaskig historia som jag tyvärr vet mkt detaljer om!
    Men jag vet ju att det inte är mot mig hon gjort det, utan mot pappa. Men det gör ont ändå!
    Tänker mkt på hur det kommer att kännas att träffa mamma när hon kommer hem till Sverige igen (i vår). Och ur det kommer kännas när de skiljer sig & säljer barndomshemmet... Men, men sånt är livet!

Mitt VV:eri har väl legat nere sde sista dagarna. Men jag har promenerat varje dag & inte ätit mer än några points för mkt. För jag vill INTE ge upp VV:arna! Det är det enda _normala_ i mitt liv just nu!

I morgon skall jag försöka komma ut på morgonprommis. Men det beror på hur bra jag sover i natt...

Kram /Liza

• Ann-ie

Förstår att det gör ont... Och du gör rätt som lyssnar, för även om du kanske inte vill veta allt eller orkar höra saker igen, så lyssna! Det är bra för honom att få bearbeta det genom att prata. Han vill inte komma hem och bort från situationen där?

Jag ligger oxå lite på latsidan när det gäller min kombikur.. Hm! Var ju på fest förra helgen och som jag befarade så skulle det bli lite jobbigt att gå tillbaks till min strika kur. MEN det har inte gått till överstyr! det har bara blivit lite mer kolhydrater. Har börjat jobba oxå vilket försvårar allt på en gång.. Jag tycker det både är jobbigt och svårt att förklara för nya arb.kamrater att man inte äter allt som serveras under lunchen, under fikastunden m.m. (Jobbar på förskola där man äter lunch och fikar med övrig personal och barn.)
    Men jag har tänkt att nästa vecka då kör jag strikt och hårt igen. Då är det bara tre veckor kvar till jul.

Är redan tröttis.. så jag ska börja krypa mot sängen..
    Hoppas du mår bättre imorgon och hoppas din pappa kommer starkare ur detta.
    Kramar / Ann-Sofie - som "bara" hade gått upp 0,5 kg efter helgen

Svar på tråden ~~Min viktdagbok~~ 86,2 kg - 64 kg