• Liza77

~~Min viktdagbok~~ 86,2 kg - 64 kg

Lägger ut min viktdagbok för att både få stöd & press på mig!
    Vill väga 64 kg på min 29-års dag 21/3 -06!

Metod: Äter enligt VV, dvs 21 points/dag
    Motion: Minst 45 min promenad/dag
    Mål: 64 kg

Startvikt: 86,2 kg
    Vikt just nu: 81,9 kg
    Viktnedgång: -4,3 kg

~~Viktdagbok~~

Vecka 38: STARTVikt: 86,2 kg
    Vecka 39: -1,0 Vikt: 85,2 kg

Vecka 40: -0,6 Vikt: 84,6 kg
    Vecka 41: Ingen vägning = mens

Vecka 42: -1,8 Vikt: 82,8 kg
    Vecka 43: -0,9 Vikt: 81,9 kg
    Vecka 44: Ingen vägning = stängt på VV
    Vecka 45: Ingen vägning = stängt på VV
    Vecka 46:
    Vecka 47:
    Vecka 48:
    Vecka 49:
    Vecka 50:
    Vecka 51:
    Vecka 52:
    Vecka 1:
    Vecka 2:
    Vecka 3:
    Vecka 4:
    Vecka 5:
    Vecka 6:
    Vecka 7:
    Vecka 8:
    Vecka 9:
    Vecka 10:
    Vecka 11:

• Svar på tråden ~~Min viktdagbok~~ 86,2 kg - 64 kg
  • charlie06

Hej!
    Får jag hoppa in i er tråd...??? Jag körde CK en omgång i höstas men avbröt pga magsjuka och sen gick det ju inte riktigt som jag hade tänkt....Har tänkt att börja efter nyår, men borde kanske köra igång imorgon istället nu när jag känner mig motiverad. Hmm...vi får väl se, jag återkommer... Tänkte köra VV iaf.
    hoppas det går bra för er!

• LizaGBG

charlie06>> VÄLKOMMEN !
    Tanken var, när jag startade denna tråd, att jag skulle kämpa mig ner till 77 kg innan jul. Tyvärr så har jag inte lyckats med det... Men är nära (=78 kg) iallafall!
    Tänker köra på för fullt med VV:arna efter alla helger (läs: efter nyår) & försöka att gå ner till 64 kg till min 29-års dag i slutet av mars... *hoppas*

Hur mkt vill du gå ner?
    Har du börjat på VV ännu ?
    Hör av dig & berätta mer !!!

• LizaGBG

Anni-ie>> Hur står det till gumman? Kör du på med CK eller har du paus nu över jul & nyår?
    Visst är det stresigt så här nära jul...? En massa att handla, komma i håg & samtidigt mitt i allt försöka tänka "äta nyttigt"! Vi håller ju sessutom på med värsta renoveringen av vårat hus - så det är verkligen INTE lätt att vara VV:are just nu. Jag har som tur är inte gått upp något iaf !
    Beror väl på allt målande & städande i huset, hihi!

Om vi inte hörs/skrivs innan jul, så önskar jag dig EN RIKTIGT MYSIG JUL !
    *Kramis*
    Liza

• Ann-ie

Hinner tyvärr inte skriva så mkt, åker idag till mina föräldrar över några dagar. Utan en tanke på CK..
    Men från "lilla" mig till er alla, en riktigt GOD JUL!!!
    Bamsekramar
    Ann-ie

• Ann-ie

Det går jättebra Charlie06!!!

• charlie06

Tack, tack för välkomnandet...(heter det så..?:)) Fick en våg i julklapp, önskade mig det, men har inte ställt mig på den ännu...:)Ska köra med VV, har gjort det förut och det funkade bra, men la av innan jag kom i mål och ni kan kanske räkna ut hur det gick...:) Har inte bestämt mig om jag ska köra själv hemma eller gå på lektionerna. Bestämmer det efter nyår. Måste köpa träningskort också. Har inte skött maten under julen, men har iaf kommit igång och promenerat ordentligt varje dag, alltid en början ju...:) Hur har det gått för er under julen?
    LizaGBG 78 är ju väääldigt nära 77! Så grattis! :D

• LizaGBG

charlie06>> Tack *ler* Ja, ett ynka litet kilo i från jul-målet !
    Jag har ätit mörk choklad (70 %-ig) i jul & julmat & så, men inte alls så mkt som jag brukar göra under jul. Det kan man väl kalla framsteg ?!
    Nu käner jag mig jääääätteladdad att börja med VV igen efter juluppehållet.
    Jag skall gå på lektioner & väga mig på VV. Trots att jag har 3 mil till närmate VV-lokal. Du då?

Har övertlat sambon att vi ska åka utomlands över min 29-års dag. Trots att vi precis köpt hus... Har redan börjat spara!
    Så nu ha jag verkligen en "morot"... VILL INTE se ut som en valros på stranden...*usch*

Hoppas att det gått bra för er i jul!
    Ann-ie>> Hade du en trevlig jul med föräldrarna? Mkt gott på julbordet?
    Kram //Liza

• Ann-ie

Liza, jag fyller 30 i slutet av jan.
    Gissa om det känns konstigt och framförallt..: overkligt??!!
    Jag känner mig, helt ärligt, som 25. Att JAG blir 30 känns inte som jag! Och jag tror faktiskt att det beror på att jag "förlorat" 5 år av mina år pga min övervikt.. Låter kanske konstigt för andra, men för MIG är det rimligt! Sedan jag blev överviktig, för fem år sen, har jag inte kunnat uttrycka mig fritt med kläder, dans m.m. T.ex. varje gång jag ser mig på foton så ser det inte ut som jag! Det ÄR inte jag!! Jag är inte sådär tjock!! Förnekelse? Vet inte. Kanske. Kanske inte. Så jag tänker idag iaf........

• Ann-ie

Tiden före jul var lugn för min del. Jag hade köpt allting i tid och behövde inte tänka på något dagarna före.

Men Liza, 1 kg ifrån "jul-målet" är/VAR ju jättebra!! Grattis vännen!!! 86,2 till 78 är ju jättemkt!!! Själv har jag tagit det lite för lugnt under julen.. Hm.. HUR mkt återstår att se imorgon på morgonen då min våg får ge ett utlåtande.

• Ann-ie

Nu under jul och nyår har jag tagit lite ledigt, men på måndag fortsätter min kamp. Och jag tror att för första gången på länge är det ett sikte på det lång loppet.. Inga "10 kg på en månad" eller liknande.. Utan det får ta den tid det tar. Samtidigt VILL jag ju hinna gå ner mitt överflöd (på 22 kg) till sommaren.. -men det är inget krav! Nu vill jag bara bli mig själv igen och bli glad igen! Så igen (för att påminna mig själv! ) på måndag fortsätter mitt "nya liv". Ck och Atkins. Har beställt Ck-soppor idag för att fylla på det förrådet.

Kram // Ann-ie

Svar på tråden ~~Min viktdagbok~~ 86,2 kg - 64 kg